Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall JCM800 ?


Troll

Anbefalte innlegg

Japp, men den går sikkert også før jeg får penger til den! Får jo ikke penger før den 20 August ca =p

Laney har jeg alltid hatt sansen for. Ihvertfall den der.. Er den fortsatt til salgs da, så kan jeg kanskje slå til. Da blir det under 8k for hele riggen med Framus. 3 k til overs å bruke på et par gode pedaler å booste ammpen med og/eller hotplate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror den finnes i hvit også.. :)Husk å tighte opp med en overdrive når/hvis du skal teste metalvrengen i den, da!

regnet med det :D

Gunnarpåmo: hahah.. Mente her på forumet, jeg. Orange tok jo helt av blant folk her for 1-2 år siden. Så roet det seg ned.. Eneste folk snakket om var Orange :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare nevne det.. Laney frister faktisk enormt. Hørs ut som en annen versjon av JCM800 til dobbelt så lav pris. Litt spent på hva en sånn topp kan gjøre i form av metal. 4000kr for en rørtopp, latterlig :P

Da kan jeg også kjøpe en Tiny Terror eller HT-5 ELLER noen gode studiomonitorer som liten øvingsamp i tillegg, hehe :P

EDIT: Sjekket en del lydklipp ol av Orange Rocker 30. Fy faen for en syk amp. Sitter med et godt inntrykk akkurat nå.. Virker som den har mer enn nok vreng til metal med mye brøl uten pedaler også. Men crunchen var heftig.. Nesten så man får lyst å endre musikksmaken litt, haha =p

Håper jeg får testet en slik. Betaler lett 7k for en ny eller brukt ROcker 30 hvis lydklippene ikke lyver for mye.

Kanskje fargen er mer damevennlig også, haha :P

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rocker 30 er fet! :) De har den ikke inne på thomann atm så jeg, men du kan jo se om du får tak i en brukt, evt kan du sende dem en mail og spørre når/om de får den inn igjen. Tror nypris for en derfra ble på noe rundt 8k sist jeg sjekket, og med tanke på at bruktpris her i Norge er 7k, så holder den seg godt i pris og er heller ikke så vanskelig å selge hvis man går lei, tror jeg :P

Syns forsåvidt fargen er jævlig kul! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå så likte jeg lyden så heftig, at fargen ikke har noe å si, haha..

Så tidligere idag noen brukte R30 på finn til 7k i ganske god stand. Så til nøds blir det en brukt en. Skal høre litt med diverse nettbutikker og sånn. Må bare sjekke Hagstrøm først. De driver litt med Orange, men tipper det er dyrt hos dem :P

Litt nedtur at den ikke har effektloop da. Jeg bruker ikke effekter, men en delay i fremtiden hadde ikke vært dumt. Menmen.. ^^

Orange kommer med Thunder 30 snart, tenker selv på å oppgradere til den. Den kan switches mellom 30, 15 og 7.

Skal sjekkes ut :P

Tipper det blir vanskelig å finne en brukt Orange topp da. Ser det ligger et par comboer, men frister mer med topp. Men kan egentlig vente, har ikke hastverk nå, og heller ikke når jeg får pengene :)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det er kjekt med en HotPlate på JCM800 også, dette er vel ikke en forsterker som spiller lavt akkurat.

Tror denne kombinasjonen hadde vært fet:

- Gammel JCM800 topp

- Framus 212

- HotPlate

- EQ i loopen for å finstille lyden (gjør underverker på 6505 ihvertfall, vet ikke om JCM800 har noe særlig til loop?)

Og Orangeforsterkere ser jo steintøffe ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thunder 30 kommer til å koste mindre enn Rocker 30 fra Thomann, Troll. Planen min var å bytte ut min TT i en Rocker 30, men når Thunder 30 er veldig lik, billigere, og har FX-loop, så valgte jeg heller å vente på den. Den er jo også, som sagt, switchbar mellom 30, 15 og 7 watt, gjør den litt mer leilighetsvennlig, i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, stor fordel! Spesielt det med watt og loopen. Når tror du den kommer? Og hva som gjør at den vil koste mindre? Virker så ulogisk, hehe :P

Var det jeg tenkte Konnis. Men det går bra. JCM800 er greit billige, så hotplate får vi råd til.

Er litt redd for at Thundern kommer til å mangle ett eller annen som Rocker har =o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.