Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall JCM800 ?


Troll

Anbefalte innlegg

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja men tingen er at jeg må ha mulighet for å bruke det i band også. Kabinett, sluttrinn. Skal ha AxeFx, men ikke ennå.

Kunne likegodt spart pengene istedenfor og brukt POD'n da. Selv om den ligger milevis under Axen lydmessig :P

Plugg den rett i PA'n ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du påstår at en JCM800 2204 kan låte noe i KK-gaten, eller bedre så skal det sjekkes ut uten tvil. De har alltid hatt en JCM800 topp på hagstrøm, så det gjennstår å se hvilken versjon det er og hvordan den låter =p

Vet ihvertfall at 2203 og 2204 har en overkommelig cleankanal dersom man bruker volumpotten, ikke som 2205. SYND, for jeg fikk tilbud på 5900kr for en 2205 :P

Faller det i smak, så går jeg gjerne for en sånn ettersom JVM er overpriset på bruktmarkedet.. Sparer en tusing på å kjøpe brukt, så forlanger de også penger for frakt. Latterlig!

Mens med JCM800 så får jeg også råd til en tubescreamer + hotplate eller noe lignendes i tillegg til grei pris på toppen.

Men det er vel ikke effektloop på dem, så vidt jeg husker? Ikke det at jeg trenger det da, me greit å vite.

Btw.. Hvordan vil du beskrive lyden i JCM800 vs 6505? Dere har ikke akkurat dårlig lyd i bandet ditt, så hvis du mener at JCM800 kan passe inn i det lydbildet, så er det et plus :P

Hvilket årstall skal jeg se etter btw? Har hørt at alt enten før eller etter 85' låt bajs når det gjelder 2204.

Men hvor kult hadde det ikke vært å eie an amp som er eldre enn seg selv. Tror ikke jeg går for nyere enn '90 ass.. :rolleyes:

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JCM800 vs 5150/6505 blir jo en litt urettferdig sammenligning siden det er to ganske forskjellige amper... 800'n må jo ha drahjelp i form av en overdrive for å bli tight nok til chugging, samtidig som den er MYE bedre på «classic rock» type crunch samt cleans. Men med en TS eller tilsvarende foran, så syns jeg den er helt konge til all slags metall faktisk. :)

Rytmegitarene du hører på skiva vår er forøvrig et splitta gitarsignal, kjørt gjennom en 5150 og en Powerball!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.