Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall JCM800 ?


Troll

Anbefalte innlegg

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vil tippe at prisen han oppgir er med tysk moms, som er på 19% (tror jeg). Den ber du de trekke fra når du bestiller, så legger posten på norsk moms. Da vil 1030 euro blit til 8-9k.

Som Metalbrain sier, få dem til å sende kabinettet og toppen hver for seg, med en gang noe veier over 30 kilo skyter prisene til værs, antageligvis en god del mer enn 30 euro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Om du har sagt at du er fra Norge eller noe sånt så vil jeg nok anta at han ga deg pris uten moms. Har inntrykk av at Thomann vet hva de driver med når de sender til utlandet og slikt (:

edit: men det skader jo ikke å svare på mailen og spør om det er med eller uten moms, og evt hvor mye fraktkostnadene vil bli totalt.

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, samma karen som svarte meg. Han svarte bare "It will be available for ordering 20/08" på mitt spørsmål om når den ble tilgjengelig og hva den kom til å koste. Tyskere er jo ikke verdensmestere i engelsk heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er stor forskjell i lyd fra 410H til 205H ?

Ser de har gode tilbud på 205H på spekon.no

9600kr helt ny. Mindre watt, mindre kanaler, dermed mindre å skru på. Så lenge metalvrengen er like bra som 410H så er jo dette et godt kjøp hvis jeg finner ut at Orange ikke er noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er stor forskjell i lyd fra 410H til 205H ?

Ser de har gode tilbud på 205H på spekon.no

9600kr helt ny. Mindre watt, mindre kanaler, dermed mindre å skru på. Så lenge metalvrengen er like bra som 410H så er jo dette et godt kjøp hvis jeg finner ut at Orange ikke er noe for meg.

Uten å ha prøvd 205 så vil jeg tro at du kan få like mye vreng gjennom Overdrive-kanalen som gjennom OD2-kanalen på 410. 205 har like mange preamp-rør og gain-trinn som 410.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye vreng den har er ikke et problem. Spørs hvor bra den låter på de nivåene :P

Lest en del reviews, og den skal vistnok låte som en litt mer moderne versjon av JCM800 på steroider, hehe.

410 er ihvertfall en killer, det vet jeg. Men lurer bare på om ikke man blir for skuffet av 205 etter å ha spilt en del på 410.

Vetsje. Lurer også litt på om det er optimalt med 2x12 combo eller om toppx 212 kabinett gir bedre resultater. Sparer et par lapper på combo, men det er snakk om 1-2k mindre

Tingen er at de fleste butikker jeg har sett har bare 410 inne =p

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna combo med mindre du finner en som er lukket. Og det er de vanligvis ikke :)

For å ikke snakke om at det er lettere å frakte en topp med separat kabinett enn en kombo hvis man må gjøre det alene. En 2x12" kombo veier ikke så lite akkuratt. :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.