Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall JCM800 ?


Troll

Anbefalte innlegg

Jeg liker egentlig at det er få knotter jeg. Lett å skru seg til gode utgangspunkt og så bruke favoritteffektene sine til å gjøre lyden best.

Angående røra: de ble visstnok valgt for å gjøre. Cleankanalen bedre, vrengkanalen skal være veldig lik R30 sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har lest litt om Thunder 30 nå.

Og den kom vist ut tidligere i år, men de fleste importørene har ikke fått dem ennå, av en eller annen grunn..

Rørene ble byttet for å gjøre cleankanalen bedre og mer lik Vox sin(?) + at rørene skl vistnok vare lenger da det er flere rør som jobber.

Jeg tipper at det er også litt pga mulighet til å switches ned til 7w. + at den kanskje skal ha en innebygget attenuator.. Hvorfor det når den kan splittes, vet jeg ikke. Og jeg ser fortsatt ikke hvordan den kan bli billigere :P

Men vrengen skla være litt hottere enn Rocker 30 og at den etterhvert skal erstatte Rocker 30, så vidt som jeg forstod det.

Veldig spent på å prøve begge ampebe med en overdrive i front, lurer på hvordan den låter til brølete metal med nedstemt gitar. Mange som påstår at dette ikke er en amp for metal entusiaster da den er for britisk, mens et par sier at man kan spille alt fra blues til Nu Metal med den dersom man supplerer med en overdrive.

Viktig for meg at den låter tight og rent i f.eks D eller Drop C.

Men hør her:

Virker som en Thunder 30 er helt vill da.. Han spiller på den ca midt i videoen med Drop D. og til og med med TELE så høres den brutal ut.

Kanskje jeg endelig kommer til å få grunnlag til å spille mer blues.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult, skal sjekke ut Underoath. Tror jeg muligens venter på Thunder 30 og ser hvordan prisene blir før jeg bestemmer meg. Men det høres ut som den perfekte ampen for meg så langt. Tipper den ikke er like metal som Fireball, men den vil nok kle meg bedre.

Den skal i følge Orange og en del importører komme ut på sensommeren, akkurat når jeg får pengene mine =p

Utenom Thomann, hvilke andre steder er det aktuelt å kjøpe Orange fra?

Jeg får bare slutte å lete så jeg ikke ombestemmer meg, men så giret som jeg er nå har jeg ikke vært på en stund. IHVERTFALL ikke på Orange :P

Hvis prisen er rett, så vurderre jeg å kanskje kjøpe et brukt Mesa eller ENGL 2x12 kabb til den. Men får se, Framus'n har tross alt fått mye skryt.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte mail til dem for et par timer siden om akkruat det samme,. hahah :P Spurte også om hvorfor de har fjernet Rocker 30 fra listen sin.

Men jeg sjekket ut Underoath isted, og det var faktisk utroolig fett! Både musikken og lyden. Veldig tonerik lyd, ikke standard high end. Favoriserte et par sanger via Spotify :P

Men hvilke albums er det de bruker den på? Hørte mest på "lost in sound of se...." Siden det avr den nyeste platen jeg fant via Wikipedo

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting som heter «for britisk» når det er snakk om metallvreng. Det er hotrodda/boosta Marshall som ER metallvreng. Den derre nymotens glattpolerte Mesa/Diezel/Sugmeg-vrengen er bare fjas.

Har lyst til å bytte til EL34 i 5150'n for enda litt mer Marshall-growl... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sysn den jobber meget bra uten pedaler også jeg :P

Men bare toppen er jo over budsjettet mitt.

Jeg har som sagt god tid på å bestemme meg og god til å lete på. Så det blir en prøving av amper i butikk og observering på bruktmarkedet de neste ukene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mye gain i den i utgangspunktet også, men det er ikke dermed sagt at den er tight. Det vanlige er å kjøre gain på 5-6, og booste med TS for å tighte opp. Gir en HELT annen lyd enn gain på fullt :)

Nå er 800´ærn tight med gain på 10 også ;):D

Den blir med i lasset jeg kjører opp til Gjøvik imorra :)

Fra og med søndag så er min faste adresse i gjøvik btw ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.