Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bygger Studio!


Anbefalte innlegg

Knutern: noen spesiell grunn? :) Jeg vurderer litt enda! :)

Her er noen bilder fra dagens bygging:

IMG_1216.jpg

Kamerat som gjør klar en toppsvill :)

IMG_1217.jpg

Begynner å få romfølelse nå! Døråpning 1.

IMG_1219.jpg

Døråpning 2, ut av kontrollrom.

IMG_1221.jpg

Her blir det gips imorgen :)

IMG_1222.jpg

IMG_1223.jpg

Imorgen blir det veggpapp og gips på veggene. jobber vi effektivt skal vi klare alle veggene, og da er det ikke mye igjen av byggingen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bruker det isteden for plast bare. kunne gjerne brukt plast i tilleg, da. det er for at isolasjonen skal kunne puste på ene siden av veggen, og motså fuktighet fra den andre siden. :)

Er for å skille det varme rommet med det kalde. Ikke for det, trenger ikke isolasjon i de veggene der, da det bare er "skillevegger", men det demper en del lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale å etter hvert gå over til pro tools. Bruker Pro Tools sjøl og må si at det er helt konge. Har erfaring fra Nuendo/Cubase fra før, men det er bare piss i forhold (synes jeg).

Hvis du skal oppgradere siden, så vil jeg anbefale å få tak i en Digidesign 002 eller 003 og så utvide med opptil 16 preamper.

Pro Tool LE er et veldig bra program og skiller seg ikke nevneverdig ut fra HD versonen som starter på litt under 100000kr.

Da kan du også utvide med div. kontrollflater senere. som Command 8 eller C24.

Digidesign 002. (003 er den nyeste modellen og ha sikkert flere forbedringer fra denne modellen, men denne fungerer også helt fint)

Digidesign C24. (Denne koster da en god del, men du har i hvertfall mulighet til å oppgradere Pro Tools LE riggen din med denne. Den er da "relativt" billig men den koster fortsatt en god slump med penger)

Fant ikke noen skikkelig video av Command 8, men den er bare en simpel kontrollflate med 8 fadere og fungerer helt fint.. (litt bedre å dra i ekte fadere enn å knote med musa på skjermen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke allerede har protools, ville jeg gått for Logic.

Personlig bruker jeg Pro Tools, men i studioet bruker "vi" Logic.

Husk at du er låst med en viss type hardware osv med PT, mens i Logic vil stort sett alt funke. Mye større frihet i å velge lydkort, mixere og slike ting. Brukes en laptop til opptak vil du også kunne sitte hjemme og lage en lyttemiks uten å måtte dra et lydkort med deg. PT funker kun om PThardware er koblet til nemlig.

Ikke for det; jeg elsker PT og kommer nok til å bruke det resten av livet, men om du likevel skal begynne fra scratch ville jeg tenkt meg godt om....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult prosjekt! Jeg håper de LP'ene som hang til tørk er forsvarlig lagret :rolleyes:

Litt sent i designfasen kanskje, men en god tommelregel for romakustikk er det gyldne forhold på 1,62. Dvs er en kortvegg 3m, bør langveggen være 3m*1,62=4,86m, takhøyden kan bli litt umulig å tilfredstille, enten for høy eller for lav i dette tilfellet, men det kan kompenseres litt med diverse materialer og andre lure triks med flater osv.

Ellers bør jo gulvet være flytende, vegger være med doble og forsøvete stendere, opptaks studioet bør være en flytende boks i rommet, vegger ikke parallelle, glass i vinduet til lydrommet ha forskjellig tykkelse samt ikke parallelle osv.

Men litt møblemang, en del tomme ølflasker rundt om, masse utstyr her og der, og det blir vel så bra;)

Jeg er glad jeg ikke bygger lydrom, men det er veldig intereassant og gøy å se andre holde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det systemet der du får minst for pengene:)

Der er jeg svært uenig. PT er ypperlig, men som i posten min over grunner jeg med at du er låst til en viss type hardware. Logic er også svært bra, men noen ting er rett og slett betraktelig bedre i PT. Sikkert en vanesak, men det er f.eks mye enklere å endre takt,tempo, toneart osv i PT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser blandt annet "hkh" er veldig bastant og høy på pæra her, og mener at ProTools ikke er alfa og omega.

Jeg er langt på vei enig med han men kan ikke forstå hvorfor ikke Cubase 5 er nevnt.

Eller er et et svar jeg har oversett her?

Jeg anbefaler herved Cubase, no matter ProTools er industristandard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.