Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bygger Studio!


Anbefalte innlegg

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jepp. Det gjør de. Men etter å snakket med bransjefolk, er vel dommen at man helst skal ligge unna. Det har vært veldig mye feil på Phonic- produktene. Nå hevdes det at kvaliteten er økt, men jeg har rett og slett blitt frarådet av folk med lang erfaring, som for eksempel anbefaler andre rimelige produkter som for eksempel Behringer, å rett og slett ligge unna. Litt dumt, for det ser jo ut som et skikkelig anvendelig produkt.

Ah, leit. Behringer skulle jo også oppdatere kvaliteten på tingene sine, eneste jeg har merka av forskjeller er at den nye lille behringeren min har Gummiknotter under, og andre og eldre typer har ikke det. Vill ikke påstå at det er en kvalitetsøkning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ift til Phonic så har vi Phonic-mikser til Live-PA'n i bandet, og den hadde betydelig mindre støy enn Behringeren vi lånte mens vi ventet på at sjappa skulle få Phonicen fra hovedlager. Behringeren hadde en del egenstøy i seg selv, og enda litt mer i effekt-enheten. Phonicen er tilnærmet støyfri. Om det er så mye støy at det vil bli problem i studio, eller hvordan studio-mikserne er ift live-mikserne vet jeg ikke, men jeg er veldig fornøyd med vår hvertfall. Alle nødvendige funksjoner, 3 AUX-sends, EFX-blokk, subgrupper, record in/out på rca og minijack med med, til en overkommelig pris. Noe høyere enn tilsvarende fra Behringer, men langt fra avskrekkende. Kan være verdt et forsøk om man har noen kroner til overs. Er man like heldig som meg så er det god mikser for lite penger, og om man kjøper den ny så må det vel gå an å reklamere om det er feil på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Xenyxene koster jo ingenting, så at det i det hele tatt er en kurant mixer ift pris er det jo liten tvil om, og det er jo unektelig bedre enn ingenting.

Men ja, de støyer jo en del, og noen av dem (tydeligvis ikke dine, men absolutt min) har også en del støy i EFX-blokka. Her lukter det også litt sviktende kvalitetskontroll (alltid fint å kunne gi skylden til noen, sant? ;) )

Så om man er heldig kan man sikkert få en som er ganske lydløs i EFX-blokka, og ellers ikke støyer så altfor ille, og da få en god mixer til lite penger, men det er nok uansett tryggere å legge på noen lapper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Xenyxene koster jo ingenting, så at det i det hele tatt er en kurant mixer ift pris er det jo liten tvil om, og det er jo unektelig bedre enn ingenting.

Men ja, de støyer jo en del, og noen av dem (tydeligvis ikke dine, men absolutt min) har også en del støy i EFX-blokka. Her lukter det også litt sviktende kvalitetskontroll (alltid fint å kunne gi skylden til noen, sant? ;) )

Så om man er heldig kan man sikkert få en som er ganske lydløs i EFX-blokka, og ellers ikke støyer så altfor ille, og da få en god mixer til lite penger, men det er nok uansett tryggere å legge på noen lapper!

mente ikke at effektene ikke støyer i det heletatt, for det gjør de så absålutt, men folk har overdrevet litt etter min mening, med å si at effektene er helt ubrukelige i alle sammenhenger uansett hva du driver med, fordi du bare hører skurring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Det spørs vel litt hva man er vant med fra før. Og så er det jo slik at alle miksere støyer hvis man ikke kan å bruke de riktig...

Dessuten er det jo noe av det tøffeste som finnes å synes at alt det står Behringer på låter dritt.

Men hvis jeg hadde lagt så masse jobb ned i et studio som det det er gjort her, så hadde jeg nok trommet litt hardere enn det som trengs for å få en Behringermikser i hus. Jeg vet jo hva det trommeburet koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rukula: Det kan du ha rett i. Mener absolutt ikke at Behringer-mixerne er ubruklige, og har man ikke penger så er det jo definitivt bedre enn ingenting. Absolutt helt kurante miksere ift pris, men det er gjerne lurt å legge på et par tusenlapper om man har muligheten til det, for da får man fort noe som er enda litt bedre.

Castor: Vet ikke om du sikter til meg, men jeg er absolutt ikke en av de som synes det er tøft å mislike Behringer pga merket. Synes faktisk Behringer lager veldig mye helt kurante ting til en veldig billig penge! Men ja, som du sier, med såpass mye jobb med et studio så hadde nok ikke miksern vært der jeg sparte et par tusenlapper ved å kjøpe Behringer nei.

Hva mener du forresten med å ikke bruke mikseren riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hintet ikke til noen spesielle i tråden, bare til det jeg synes å merke, både her i forumet, og utenfor, at særlig yngre og da gjerne skråsikre "eksperter" uttaler seg om for eksempel Behringer er "drit". Det må da folk gjerne få mene for meg. Eller andre merker, for den, del. Jeg er ikke noen "fanboy", men jeg synes man godt kan ha belegg for påstander når man uttaler seg kategorisk.

Når det gjelder å bruke mikseren riktig, så har jeg mer enn en gang vært borti folk som klager over støy i mikseren, og når man kikker på den, er den ikke kalibrert i det hele tatt. For eksempel- linjesignalet inn er skrudd nesten helt av, og trim på stripa og faderen står helt på topp.. Blir støy og sus av slikt, og det er ikke mikseren sin feil. Nok en gang, det gjelder sikkert ingen her i tråden, eller jeg har ikke noe grunnlag for å påstå at det er grunnen til støyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.