Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar


Alfi27

Anbefalte innlegg

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du trenger da ikke vente til konf. hvis du skal kjøpe BFG eller Junior brukt, du har jo bursdag i slutten av sommeren, og du har et budsjett på ca. 5000.

Da får du vel i tilleg råd før det hvis du tar noen tak selv?

Jeg tjente nesten 4000 kr på en måned bare på småjobber, og så tjente jeg enda litt på å selge utstyr jeg ikke brukte.

For de pengene kjøpte jeg den gitaren som er min absolutte favoritt :)

+ noe jule-penger :lol:

Bare for å få det oppklart; jeg har ikke 5000! Men jeg regner med at det er det jeg kommer til å bruke. Jeg tror jeg får ca det inkl ukelønn og fødselsdagspenger, og hvis jeg får sommerjobb (som er temmelig sikkert, men ikke helt), så har jeg enda mer å gå på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å få det oppklart; jeg har ikke 5000! Men jeg regner med at det er det jeg kommer til å bruke. Jeg tror jeg får ca det inkl ukelønn og fødselsdagspenger, og hvis jeg får sommerjobb (som er temmelig sikkert, men ikke helt), så har jeg enda mer å gå på :P

Da lurer jeg på hvorfor du driver å spør masse spørsmål egentlig?

Fordi du vet jo at du kan prøve gitarer på musikkbutikker, og du vet jo hva "heltene" dine bruker, og da kan du jo ta det som et startingpoint ;)

Og spesielt når du ikke har pengene enda så er det litt teit kanskje? Littebittegrann?

Sorry :P

Er litt gretten i dag :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, kanskje det... Men trenger tid på å teste gitarer, men det er ikke SÅ lett å bare reise inn til by'n når jeg ikke har lappen til noe som helst! Grunnen til at jeg startet denne tråden var for å vite litt om hva jeg bør prøve ut...

Og ja, Ozzy, jeg har fått med meg at jeg bør prøve BFG :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå vært å prøvd gitarer. prøvde Gibson Les Paul BFG Zakk Wylde, Gibson Les Paul Junior og Gibson Melody Maker Joan Jett. den jeg likte best var definitivt Melody Makeren! den hadde rå vrenglyd, og klar clean. prøvde den på en Blackstar HT-5, som klart har en bedre vreng enn VC30'n min <_<

men tror likevel den kan få mer ut av VC30', min, og hvis ikke så har jeg hvertfall en rå gitar som er sykt bra å spille på!

går 99% sikkert for MM (Joan Jett signaturen naturligvis)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå vært å prøvd gitarer. prøvde Gibson Les Paul BFG Zakk Wylde, Gibson Les Paul Junior og Gibson Melody Maker Joan Jett. den jeg likte best var definitivt Melody Makeren! den hadde rå vrenglyd, og klar clean. prøvde den på en Blackstar HT-5, som klart har en bedre vreng enn VC30'n min <_<

men tror likevel den kan få mer ut av VC30', min, og hvis ikke så har jeg hvertfall en rå gitar som er sykt bra å spille på!

går 99% sikkert for MM (Joan Jett signaturen naturligvis)!

Hvis du liker Joan Jett Melody maker så har en normal BFG samme pickup i bridge, pluss P-90 i neck ...

Sånn FYI ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JJMM'en ser jo kulere ut enn en BFG da... og har ebony gripebrett og mini-Grovers :) Og man får dem nye for under 5000.

med "under 5000" mener du 4999, eller? :lol:

men ja, jeg tar JJMM'n!

hva er forskjellen på ebony og rosewood gripebrett utenom fargen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibenholt er et hardere treslag enn rosentre.

De som har gode ører kan visstnok høre at ibenholt har en mørkere tone enn rosentre.

Det er dessuten billigere å produsere gripebrett i rosentre.

godt! :P så får jeg ikke no' billig greier :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.