Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar


Alfi27

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har nå fått tak i en skikkelig amp, så det er på tide å få tak i en skikkelig gitar! Jeg spiller rock (punk-rock, hard rock, alternative rock...)

Budsjett: 0-4/5000 NOK

skal 99,9% sikkert ha en gitar med p90's eller humbuckers..

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gitaren er tøff nok den, og til øving og slikt er den ganske bra til prisen, men til live ser den tullete ut, er min mening,

Btw, har en lik gitar sjøl ...

hadde anbefalt en vanlig Les Paul epiphone med emg (black beauty) i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

jeg har nå fått tak i en skikkelig amp, så det er på tide å få tak i en skikkelig gitar! Jeg spiller rock (punk-rock, hard rock, alternative rock...) men er tror faktisk EMG vil være det beste for meg, uten at jeg har prøvd noen med EMG...

Budsjett: 0-4/5000 NOK

Synes denne var utrolig tøff: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22187368

og min mor er enig, så regner med å få litt støtte der :lol:

Du er klar over at det er en Zakk Wylde signatur?

Ikke noe galt å ha hvis du vil ha den, men som Wylde Thing sier over kan det se ganske dumt ut hvis man spiller live ...

Jeg vet denne er litt over det nevnte budsjettet, men den er veldig genial til absolutt alt, og kanskje spesielt punk og lignende: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21720129

Ellers er denne ganske optimal: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22274993

De ville i hvert fall jeg vurdert å ta en titt på, hvis ikke de er interessante er vel Gibson Melody Makers, eller juniorer, eller no Epiphone Les Paul perfekt til det du skal spille ... EMG er nok ikke helt det du burde se etter IMO! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi-gain :wub:

Wylde Thing: hvorfor liker du ikke den til live-bruk? Redd for å bli truffet? :lol:

Ozzy: joda, jeg er klar over at det er en ZW signaturmodell...

Men tror jeg må ha aktive pickups for å få litt mer gain ut av ampen min... men det er selvfølgelig ikke sikkert. Du henviser til Gibson LP BFG til 6000, men skal jeg såpass høyt opp i pris så tar jeg heller den SG Standarden til 6400!

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hadde sikkert vært flott :)

P-90 er digge pickuper, spiller med en gitarist som bruker Junior med bare en P-90 i bridge, og selv den er god å bruke for en som meg som synes bridge fort blir for tynt og skarpt til solo ... Spesielt når man bruker singlecoils, P-90 derimot er ikke helt sånn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.