Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar


Alfi27

Anbefalte innlegg

Her har du litt reviews: http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Epiphone/'56+Les+Paul+Goldtop+Reissue/10/1

Men jeg tror nok den er perfekt for deg, men se om du får prøvd den først ;)

P-90 er veldig gode til punk, de er mykere enn single-coils, noe som kan gjør at de ikke er så sinnsykt skarpe som bridge single-coils kan bli hvis man bruker for mye tone på overdriven, men de er også litt mer single-coil-ish enn Humbuckere som gjør at du får en fin twang/quack med på kjøpet :D

ja... tror nesten at jeg må prøve den først..

kikka litt på denne.. er den noe å ha på?

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer Fire sider.

Alfi, jeg utfordrer deg på dette- kan du sånn for oppsummeringens skyld skrive ned, i korte punkter, hva du har kommet fram til så langt når det gjelder gitarkjøp?

Sånn- (mine forslag er tulle- eksempler, du kommer med ekte ting..)

Jeg skal IKKE ha:

- firkantet hals

- Fluxator deluxe

Jeg skal ha:

- kvadrofinist P180- pickup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja... tror nesten at jeg må prøve den først..

kikka litt på denne.. er den noe å ha på?

den er sikkert bra. har ikke prøvd den. den er jo litt spesiell, fordi den har sånn akustisk mic oppforbi neck pickupen. som sagt har jeg ikke testa den og jeg vet ikke om det låter akustisk eller ei. men resten er vell som en vanlig epiphone les paul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er sikkert bra. har ikke prøvd den. den er jo litt spesiell, fordi den har sånn akustisk mic oppforbi neck pickupen. som sagt har jeg ikke testa den og jeg vet ikke om det låter akustisk eller ei. men resten er vell som en vanlig epiphone les paul.

den er lettere enn en vanlig LP, den har bedre stemmeskruer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror egentlig at LP jr vil være den beste gitaren for meg, siden Billie Joe Armstrong bruker en slik, og jeg digger lyden hans! det avhenger kanskje litt av hvilken amp du har og, men tror ampen min er bra nok..

skal prøve en slik i nærmeste fremtid, og liker jeg den så tar jeg den! kanskje ikke med en gang, for jeg har ikke penger helt enda, men tar den så snart jeg har råd...

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror egentlig at LP jr vil være den beste gitaren for meg, siden Billie Joe Armstrong bruker en slik, og jeg digger lyden hans! det avhenger kanskje litt av hvilken amp du har og, men tror ampen min er bra nok..

skal prøve en slik i nærmeste fremtid, og liker jeg den så tar jeg den! kanskje ikke med en gang, for jeg har ikke penger helt enda, men tar den så snart jeg har råd...

billie joe bruker egentlig ikke LP jr men sin egen signatur gitar. som er nesten lik, men den har vinkla stol og har h-90 istede for p-90. jeg vet ikke helt hva som er forskjellen.

Endret av 3rl3nd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

billie joe bruker egentlig ikke LP jr men sin egen signatur gitar. som er nesten lik, men den har vinkla stol og har h-90 istede for p-90. jeg vet ikke helt hva som er forskjellen.

er ikke hans signaturgitar en LP jr? har sett på wikipedia at han bruker noen fra 60-talet og.. men anyway, tror at LP jr er det nærmeste jeg kan komme hans lyd uten å bruke 10 000 kr!

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror dere en Gibson Melody Maker kan funke til mitt bruk?

da er jo poenget ditt borte .viss du har en strat og vill ha en gitar med humbucker eller p-90. så kjøper ikke du melody maker som har en single coil. du har jo tre av dem på straten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.