Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar


Alfi27

Anbefalte innlegg

Huska at du har hatt i hvert fall to BFG'er, am I right?

Vurderte å kjøpe den som lå til salgs

Ja, det är riktigt, men nu har jag tre :) . Jag kunde inte motstå den sista. Jag tycker att BFG är en kanonbra gitarr till den musik jag spelar. Gibson marknadsför den som en "rock´n´roll flamethrower", det låter teit, jag vet, men det är faktiskt en bra beskrivning. Jag sålde min Gibson Les Paul Standard samma dag som jag fick min första BFG, absolut inte för att den var dålig eller så, men BFG:n passar mig mycket bättre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, det är riktigt, men nu har jag tre :) . Jag kunde inte motstå den sista. Jag tycker att BFG är en kanonbra gitarr till den musik jag spelar. Gibson marknadsför den som en "rock´n´roll flamethrower", det låter teit, jag vet, men det är faktiskt en bra beskrivning. Jag sålde min Gibson Les Paul Standard samma dag som jag fick min första BFG, absolut inte för att den var dålig eller så, men BFG:n passar mig mycket bättre.

jaså ja... skal ut på prøving en gang i uka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det är riktigt, men nu har jag tre :) . Jag kunde inte motstå den sista. Jag tycker att BFG är en kanonbra gitarr till den musik jag spelar. Gibson marknadsför den som en "rock´n´roll flamethrower", det låter teit, jag vet, men det är faktiskt en bra beskrivning. Jag sålde min Gibson Les Paul Standard samma dag som jag fick min första BFG, absolut inte för att den var dålig eller så, men BFG:n passar mig mycket bättre.

BFG er en av de eneste Gibson jeg faktisk kunne tenkt meg å eie, de er bare så råe ^_^

BFG = Badass Fucking Guitar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BFG er en av de eneste Gibson jeg faktisk kunne tenkt meg å eie, de er bare så råe ^_^

BFG = Badass Fucking Guitar :D

ikke verst...

ser ikke verst ut, men den skal prøves! jeg kjøper ingenting i blinde (igjen) siden det holdt på å gå gæli (trodde først jeg hadde kjøpt katta i sekken, men det er bedre nå).

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen...

men nå står det mellom en slik, en slik, en slik og en slik

den første er foreløpig den jeg mest vil ha, siden den er så billig :P

jeg ville valg den første eller den siste. p-90 er overaskende bra. det er ikke bare rock`n roll og blues, du kan fint spille funk, punk og alternativ rock

og jeg kan anbefale deg les paul jr. har hatt den siden fredag. og har ca spilt på den i minst 10 timer. og det er veldig behagelig og spille på den

Endret av 3rl3nd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! BFG er skikkelig badass! Eneste jeg ville satt over av Gibson er vel en Explorer.

Har jeg rett er vi ganske like når det gjelder gitarvalg, det er enten Strat-forma eller så skal det være noe annet litt spesielt :lol:

Jeg ville f.eks. aldri kjøpt en Gibson Les Paul Standard, men som deg hadde jeg gjerne gått for en Explorer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville valg den første eller den siste. p-90 er overaskende bra. det er ikke bare rock`n roll og blues, du kan fint spille funk, punk og alternativ rock

og jeg kan anbefale deg les paul jr. har hatt den siden fredag. og har ca spilt på den i minst 10 timer. og det er veldig behagelig og spille på den

jaså, ja...

jeg ville prøvd din!! :(

men om du kjøpte din uten å prøve den først?

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

P-90 er faktisk overraskende bra, men hvis jeg var deg ville jeg nok titta på Goldtoppen eller BFG'en.

Ikke det at det er noe galt med Junior eller SG, men når du kan få en BFG til nesten samme prisen ville jeg nok hoppa på BFG toget :lol:

jeg vil faktisk mest ha goldtopen, men har ikke mulighet for å prøve den... men jeg kan jo fikse på den eller selge den igjen hvis jeg ikke liker den..

og jeg ville visst litt mer om hvordan den funker til punk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaså, ja...

jeg ville prøvd din!! :(

men om du kjøpte din uten å prøve den først?

jeg prøvde den først. du kan ta deg en tur til kvadrat. der har de både sg`en og les paul jr og andre gitaren du kunne likt og prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil faktisk mest ha goldtopen, men har ikke mulighet for å prøve den... men jeg kan jo fikse på den eller selge den igjen hvis jeg ikke liker den..

og jeg ville visst litt mer om hvordan den funker til punk..

Her har du litt reviews: http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Epiphone/'56+Les+Paul+Goldtop+Reissue/10/1

Men jeg tror nok den er perfekt for deg, men se om du får prøvd den først ;)

P-90 er veldig gode til punk, de er mykere enn single-coils, noe som kan gjør at de ikke er så sinnsykt skarpe som bridge single-coils kan bli hvis man bruker for mye tone på overdriven, men de er også litt mer single-coil-ish enn Humbuckere som gjør at du får en fin twang/quack med på kjøpet :D

EDIT: Leste litt i reviewene at de fleste syns bridge-pickupene er en vits ... Du må kanskje bytte ut den senere da, hvis du ikke liker den selvfølgelig ...

Endret av OssyVezzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.