Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jarle h. olsen syk video!!


Gitar

Anbefalte innlegg

hehe du er kjempeopplyst ja .. du blander opplyst og oppblåst .. det har iallefall 3 av de samme bokstavene først , vanskelig å blande.. Hold deg i Zürich , (byen i landet med den kuleste armeen i verden . hvem har vinåpner på army kniven lissom:D haha) ..

Du sier bare ting som er pro-wanking .. og jeg ble nettopp tilsendt en H Olsen sang , og jeg syntes det var værre en Fanden selv , Malmsteen ... Det er så dårlig at jeg sitter her å formelig rister av en blanding av sinne og mord-lyst... Han er rett og slett ikke no god... møkka-gitarist ... Bah! til purre-åkern med det! han kunne ikke imponert meg om han sto på huet og dreit i vinkel mens han spilte 5. caprice baklengs i 300 bpm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg hadde nesten glemt hvor fullstendig korka dette forumet er...

Deg om det.

Du gror jo øyeblikkelig skylapper med en gang noen spiller tre raske noter etter hverandre...

Hihi... :P

Smak er forskjellig fra kald ferdighetsanalyse.

Hvis man greier å skille de to, da...

Nei, jeg må skrive noe litt vettugt før dette blir en ren søppel-post.

Altså, jeg ser ikke på Jarle som en dårlig gitarist, tvert om, han er meget god. Jeg mener bare (ut ifra "kald ferdighetsanalyse") at Vai er en bedre gitarist enn Jarle H. Olsen. Litt som at Vai er 24 karat gull og Jarle er 20 karat. Ellernoe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller at Vai er 24 karat , og Jarle er sånn irriterende småstein du har mellom tærna når du har dassa rundt på stranda en hel dag .. sånn irriterende som blir liggende i sokkene når du tar på deg sokker når du stikker fra stranda ,som gjør at du får gnagsår seinere ..

sånn er det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette pratet om "feel" - dette begrepet er jævlig lett å bruke når man egentlig ikke vet hva man prater om.  

Bare pga. at du trolig ikke klarer å se på musikk som noe mer enn noe kaldt og beregnelig betyr ikke det at andre ikke er priveligerte nok til å faktisk klare å få noe mer ut av musikken.

Jeg venter fortsatt på en forklaring på hvor jeg har rakket ned på klassiske musikere. Inntil du kan komme med en forklaring der, føler jeg en viss pinlighet på dine vegne. Det du beskylder meg for er jo ren synsing og er tatt ut fra løse luften. Spar fantasien din til musikken, så kanskje du kan få til noe bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pga. at du ikke klarer å se på musikk som noe mer enn noe kaldt og beregnelig betyr ikke det at andre ikke er priveligerte nok til å faktisk klare å få noe mer ut av musikken.

slem ... slem men så SKUMMELT sann .. jeg er veldig enig . virker som du er en av de stakkarne som egentlig ikke har noe trang for å høre på musikk , for du hører i 2d , du hører bare det som ER der , du hører ikke hva det er om . Helt kaldt og følelseløst .. det må være surt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere Vai fan boysa rullen inn litt. Av det lille jeg har hørt av han Jarle karen rævpuler han Vai teknisk sett sett til de grader. Henvis meg til en sang, video, what ever som beviser at vai faktisk er bedre teknisk.

Vai er trolig en av verdens mest komplette gitarister. Teknikken setter ingen begrenseninger. Han har derfor helelr ikke noe behov for å spille hurtigst eller å spille følelsesløse sweeping-øvelser opp og ned gitarhalsen.

Få huet ut av ræva å begynn å hør på musikken, og ikke bare si "Jævlig bra og kult!" bare fordi en eller annen type spiller raske sweeps..

Problemet med Vai er at alt skal skje på hans måte. Mannen er rett og slett for mye solo. Jeg er sikker på at tromisene han leier inn til innspilling må spille på hans kommando, da blir det for rett og slett for sært. Å ja jeg har gitt Vai mange sjangser, bortsett fra 3-4 låter er resten så sært at jeg ikke orker å høre på. Er det noen som må få hode ut av rassen så må det være deg. GI PROG METAL EN SJANGS damnit. Jeg har talt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer på diverse innlegg:

@ Tarin: Ikke misforstå meg, det finnes plenty av ting i Vais spillestil som Jarle ville hatt store vanskeligheter med å takle - det er sikkert og visst. Det er derimot også sikkert at Vai ikke kan spille like hurtig og ekstremt som Jarle. Det var alt jeg ville frem til - de har begge sine styrker og svakheter, akkurat som alle andre. Og dette gikk altså bare på teknikk -hvilket ble nevnt-, ikke hvem som er "best".

@ Integrum: De fleste av argumentene mine var ikke rettet mot deg, men mer mot tråden generelt. Du kritiserte at han bare spilte følelsesløse arpeggioer, osv. - jeg påpekte at dette ikke var hans musikkstykke, og at det ikke er noe galt i å gjengi andres stykker. Dessuten ville jeg også frem til at Jarles egne komposisjoner ikke nødvendigvis er slik i det hele tatt. Du sa Jarle ennå ikke har vist "noe mer" - jeg råder deg til å gjøre litt lekser ang. hans egen musikk. Jeg sa forresten ikke at han var "bedre enn noen på det forumet noensinne kommer til å bli", jeg sa han var "bedre enn noen på dette forumet". Hvem som helst kan jo bli god med nok øvelse. Tar forresten gledelig imot smakebiter på Nilsefix' musikalske geni.

@ Nilsefix: Du er en særdeles ubehagelig person, det må jeg bare si. Ja, du hadde nok likt det om jeg holdt kjeft, men det gjør jeg altså ikke. Trangsyntheten din er legendarisk, og hvorfor jeg i det hele tatt gidder å krangle med deg er meg i bunn og grunn uklart. Vai er et MONSTER av en gitarist, det finnes det ikke tvil om. Problemet er bare at du tror han er perfekt. Ingen er perfekt. Putt Vai i et rom sammen med John Williams, og teknikken hans ligner Kurt Cobains i forhold. La Vai jamme med Allan Holdsworth, så skal du se at improviseringen hans virker banal i sammenligning.

Ingen er best, og alle har svakheter der andre er bedre, så slutt med dette "Gud"-tullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette pratet om "feel" - dette begrepet er jævlig lett å bruke når man egentlig ikke vet hva man prater om.  

Bare pga. at du trolig ikke klarer å se på musikk som noe mer enn noe kaldt og beregnelig betyr ikke det at andre ikke er priveligerte nok til å faktisk klare å få noe mer ut av musikken.

Du misforstår tydeligvis innlegget mitt. "Feel" finnes så absolutt - jeg siktet heller dithen at alt for mange bruker "feel" som et argument når de rett og slett ikke har noe mer fornuftig å si. Det blir litt "just because", liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette pratet om "feel" - dette begrepet er jævlig lett å bruke når man egentlig ikke vet hva man prater om.  

Bare pga. at du trolig ikke klarer å se på musikk som noe mer enn noe kaldt og beregnelig betyr ikke det at andre ikke er priveligerte nok til å faktisk klare å få noe mer ut av musikken.

Jeg venter fortsatt på en forklaring på hvor jeg har rakket ned på klassiske musikere. Inntil du kan komme med en forklaring der, føler jeg en viss pinlighet på dine vegne. Det du beskylder meg for er jo ren synsing og er tatt ut fra løse luften. Spar fantasien din til musikken, så kanskje du kan få til noe bra...

Du rakket ikke ned på klassiske musikere, og jeg sa heller ikke at du gjorde det. Jeg brukte det som retorikk da jeg forklarte at han kun spilte en annen gitarists musikk i akkurat dette klippet, og at de "følelsesløse arpeggioene" derfor ikke hadde noe med hans egne evner som helhetlig musiker å gjøre.

Happy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pga. at du ikke klarer å se på musikk som noe mer enn noe kaldt og beregnelig betyr ikke det at andre ikke er priveligerte nok til å faktisk klare å få noe mer ut av musikken.

slem ... slem men så SKUMMELT sann .. jeg er veldig enig . virker som du er en av de stakkarne som egentlig ikke har noe trang for å høre på musikk , for du hører i 2d , du hører bare det som ER der , du hører ikke hva det er om . Helt kaldt og følelseløst .. det må være surt..

Du liker visst å psyke ut folk. Sorry - det virker ikke. Favorittbandet mitt er forresten Pain of Salvation, og følelse er det eneste som betyr noe for meg i musikken. Klassisk pianomusikk og opera er også storfavoritter. Hva jeg synes er moro å spille på gitar er noe annet, men kom nå for helvete ikke her og si at du vet noe om meg som lytter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig dette var da...... Jeg har ikke sansen for sånt. For det første er det utrolig kjipt å høre på, kanskje ok første gangen, hvis det er extremt. Men det er jo lite lytter vennlig. Synes det var noe drit jeg..

Det var ikke meningen at det skulle være lyttervennlig - han tok simpelthen opp et forsøk på et stykke (av George Bellas) han hadde øvd på lenge, for å bevise for seg selv -og til dels for andre- at han kunne gjennomføre det.

Last ned "Osiris" fra website'en hans om du vil høre noe mer lyttervennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nilsefix, spill speedmetal symphony, ellers har jeg ingen respekt for deg. (Syners foresten Vai er en kjedelig fa*n...(ikke det at han ikke har evner..(personelig mening)))... Det vil si at du ikke har peil for fem flate øre... er lei av den ubegrunna dissinga di... Du er et null... Vis hva du er god for eller hold kjeft... eller ihvertfall kom med gode argumenter... skal ikke være så mye å spørre om...

Jarle spiller der noe jeg har holdt på med i to-tre år... Bellas er en sinnsyk tekniker... men desverre ganske kjedelig...

Jarle holder desverre alt for mye med å kopiere andres stiler.. Romeo, Bellas(som her) etc etc etc....

Akkurat om dette klippet... hvorfor ikke prøve å gjøre det bedre enn bellas? hvorfor ha den jævla midien(harpsichord) i bakgrunnen... den kjører jo over all gitarspillinga... en kan jo ikke egentlig høre om han spiller reint eller ikke... Det er noe som jeg definerer som JUKS... ikke det at bellas gjør det noe bedre på orginalen...

når det kommer til "machinegun picking" (nesten sweeping... litt annet prinsipp)... så høres det jo bra ut.. men er det egentlig bra??? kjenner folk som spiller noe så sinnsykt bra med den teknikken... men jarle ser jo avslappet ut mens han spiller det... så..

jaja... på tide å gjøre noe annet... er for i for fin form til å ødelegge den ennå... :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte poeng fra aiwass. Å tro at Vai er en komplett gitarist faller på sin egen urimelighet. Vai har mange stilarter igjen for å kunne gå som en komplett gitarist. Selv om det spillemessige er inne, så holder ikke det for å spille alt av stilarter. Hvilken teknikk hadde Vai på Flex-able plata? Tenk litt på alder og muligheter for utvikling også. I tillegg ble Vai kjent gjennom Zappa, hvor han spilte følelsesløs musikk som andre har skrevet.

Hvor mange av låtene til Vai er skikkelig kjipe? Liker du absolutt alt Vai har laget? Har du hørt alt Vai har laget?

Hvor mange av låtene til Olsen er skikkelig kjipe? Liker du absolutt ingenting Olsen har laget? Har du hørt alt Olsen har laget?

Retoriske spørsmål, trenger ikke bry dere med å svare.

Jeg har hørt mye på Vai, kanskje mer enn noen andre på dette forumet, fra den første kassetten i 1991 og frem til i dag. Jeg har ymse slag av utgivelser, bla. Epidemics og TSJB. Og det sier meg at mange som omtaler Vai som Gud kun har hørt det de fleste liker. Å slakte Olsen etter denne videoen er som å slakte Vai etter å ha hørt Chromatic Insomnia. Hvis dere skal slakte en musiker så vit i det minste hva dere slakter. Skaff alt som er tilgjengelig fra den artisten og lytt. Så kan dere komme tilbake om et halvt år og si deres mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.