Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jarle h. olsen syk video!!


Gitar

Anbefalte innlegg

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jarle er SINNSVAKT god. Det klippet der demonstrerer kun teknikk, og er forøvrig ikke engang fra en av hans egne sanger (det er et uttak fra "Airborne" av George Bellas). Ikke har han bare usannsynlig god teknikk, men han er også vanvittig god til å improvisere -improviserer alle sine soloer- og har teorikunnskap og komposisjonsevner som overgår så godt som de fleste.

Det blir idiotisk å sammenligne Vai og Jarle, men bare fordi de er så forskjellige. Det blir dessuten enda mer idiotisk å si at Jarle er null i sammenligning, fordi det simpelthen ikke er sant. Dere kan si så mye dere vil at Vai er Gud og at ingen kan røre ham (dette er forøvrig ikke sant for noen gitarist), men FAKTUM er at Vai ikke kan drømme om å spille noen av greiene til Jarle. Teknikk kan være så mangt, og Vai er en mester i f. eks uttrykksfull bruk av vib. arm og subtile effekter, men når det kommer til moderne shred-teknikk - sweeping, picking, og generell hurtighet og presisjon, så har ikke Vai en dritt på Jarle.

De av dere som tror Vai kan spille alt Jarle spiller har enten for liten kjennskap til begge gitarister (hvilket gjør det litt frekt å i det hele tatt uttale seg, etter min mening), eller simpelthen hodet for langt oppe i rompa på Vai. Idoldyrkelse er triste greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte meg at du likte karen, ettersom du har Petrucci som nick. :P

Neida, jeg sier ikke at Jarle-karen ikke har god teknikk, men å si at han spiller rompa av Vai, synes jeg ikke stemmer helt. Selv om man sjelden ser Vai spille ekstreme arpeggioer og selv om man sjeldent ser Vai sweepe opp og ned i lang tid, betyr da ikke at det han spiller ikke teknisk ekstremt krevende?

Og bassisten til Jarle H. Olsen imponerer meg fremedeles mest. Har kanskje litt med at jeg ikke er bassist selv... :P

Nei, nei. han er ikke på langt nær verdig en Petrucci samenligning, blir liksom mer Malmsteen som jeg ikke er noe spess fan av. Petrucci spiller med feel, groove noe som gjør han komplett [basta]

Spille rompa av vai var mer retta mot FilseNix. Ser bare hvor "envy" han blir muehehehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere Vai fan boysa rullen inn litt. Av det lille jeg har hørt av han Jarle karen rævpuler han Vai teknisk sett sett til de grader. Henvis meg til en sang, video, what ever som beviser at vai faktisk er bedre teknisk.

Vai er trolig en av verdens mest komplette gitarister. Teknikken setter ingen begrenseninger. Han har derfor helelr ikke noe behov for å spille hurtigst eller å spille følelsesløse sweeping-øvelser opp og ned gitarhalsen.

Få huet ut av ræva å begynn å hør på musikken, og ikke bare si "Jævlig bra og kult!" bare fordi en eller annen type spiller raske sweeps..

Det klippet var hans gjengivning av en annen musikers komposisjon - so fucking what? Skal du rakke ned på klassiske musikere også, nå, for å spille andre menneskers musikk? Noen av verdens dyktigeste klassiske musikere har aldri skrevet så mye som en note for egen hånd.

Dessuten - har du hørt Jarles egne komposisjoner? Det kan godt hende at du ikke liker musikken hans, det er det ingen garanti for, men hans komposisjonsevne innenfor fusion/neoklassisk er ekstremt kompetent, og sannsynligvis mer enn det noen på dette forumet kunne prestere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

petrucci , jeg driter i om noen vil ha heavy-shit-fløyte-DUELL , bring it on . Jeg hater at folk som ikke fortjener det får ære for ting .. bare fordi noen vatt-nisser (damn straight , jeg brukte uttrykket vatt-nisser) "liker" det fordi det går fort.. nei , det er ikke riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De av dere som tror Vai kan spille alt Jarle spiller har enten for liten kjennskap til begge gitarister (hvilket gjør det litt frekt å i det hele tatt uttale seg, etter min mening), eller simpelthen hodet for langt oppe i rompa på Vai. Idoldyrkelse er triste greier...

Det der er det dummeste jeg noen sinne har hørt.

Du aner ikke hva Vai er god for!!

Som jeg har sagt helel tiden har Olsen god teknikk. Svært god teknikk, men Vai er minst like dyktig. Teknikk er noe jeg personlig ser på som obligatorisk i definisjonen på en dyktig gitarist, men for å kunne defineres som god elelr blant de beste, må man også ha noe mer å vise til. Det har Jarle Olsen ennå ikke vist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klippet var hans gjengivning av en annen musikers komposisjon - so fucking what? Skal du rakke ned på klassiske musikere også, nå, for å spille andre menneskers musikk? Noen av verdens dyktigeste klassiske musikere har aldri skrevet så mye som en note for egen hånd.

Dessuten - har du hørt Jarles egne komposisjoner? Det kan godt hende at du ikke liker musikken hans, det er det ingen garanti for, men hans komposisjonsevne innenfor fusion/neoklassisk er ekstremt kompetent, og sannsynligvis mer enn det noen på dette forumet kunne prestere.

Vær så snill å forklar meg hvor jeg rakker ned på folk som spilelr andre sin musikk. Vis meg deretter hvor jeg rakker ned på klassisk musikere.

Deretter kan du forklare meg hvorfor du drar inn at Jarle sannsynligvis er bedre enn noen her på forumet kommer til å bli. BTW, vi har en allerede som er bedre; Nilsefix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jarle er SINNSVAKT god.

Ser ikke at noen her har uttalt at han er noe annet (teller ikke med Nilsefix).

Det blir idiotisk å sammenligne Vai og Jarle, men bare fordi de er så forskjellige.

Den tenkte ikke jeg på.... Må ærlig innrømme det.

(...)men FAKTUM er at Vai ikke kan drømme om å spille noen av greiene til Jarle. Teknikk kan være så mangt, og Vai er en mester i f. eks uttrykksfull bruk av vib. arm og subtile effekter, men når det kommer til moderne shred-teknikk - sweeping, picking, og generell hurtighet og presisjon, så har ikke Vai en dritt på Jarle.

Enn omvendt? Vil du si at Jarle har en dritt på Vai når det gjelder hans spillestil og teknikk? Har jeg litt vanskelig for å tro...

De av dere som tror Vai kan spille alt Jarle spiller har enten for liten kjennskap til begge gitarister (hvilket gjør det litt frekt å i det hele tatt uttale seg, etter min mening), eller simpelthen hodet for langt oppe i rompa på Vai. Idoldyrkelse er triste greier...

At han skal kunne spille alt det Jarle spiller setter jeg ikke som et krav for at Vai skal være bedre enn Olsen. Jeg sier bare at jeg ser på Vai som en bedre gitarist, selv om han ikke kan/vil/bør ikke sweepe, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er det du definerer som "noe mer" som skiller eh .. hva er uttrykket igjen da? klinten fra hveten ellerno? haha .. ser jeg ut som en bonde ??

vet ikke om spess mange som har så kontroll på tonen når det kommer til dynamikk og vibrato som Vai , dette er en av hans sterkeste sider. Dette og komplett teknisk frihit. Han kan spille HVA som helst.. Tror sånne som deg Aiwass hadde likt å se FireStrings , så du kunne holdt kjeft en gang for alle... Da Vai ble leid inn av en crazy-ass japanskkinesisk komponist som sa Vai var den eneste i verden som kunne spille den sjuke shiten han hadde kokt sammen på partituret sitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nesten glemt hvor fullstendig korka dette forumet er...

Nilsefix: Uopplyst? Jeg er mer opplyst på temaet enn du er, det kan jeg forsikre deg om. Du gror jo øyeblikkelig skylapper med en gang noen spiller tre raske noter etter hverandre...

Alt dette pratet om "feel" - dette begrepet er jævlig lett å bruke når man egentlig ikke vet hva man prater om.

Ang. Petrucci - ikke at det nødvendigvis har noe å si, og jeg er personlig en stor Petrucci-fan (særlig når det kommer til hans eldre greier), men jeg mener personlig at Jarle er en bedre gitarist og helhetlig musiker. Hvem sin musikk jeg liker best, derimot, eller i det hele tatt hvem jeg liker best, det er noe fullstendig annet. Smak er forskjellig fra kald ferdighetsanalyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.