Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jarle h. olsen syk video!!


Gitar

Anbefalte innlegg

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hørte Osiris nå, og det var langt fra det værste jeg har hørt. Mye kulere en Malmsteen hvertfall!

Enig i at bassisten virka flink. Ikke noe av det han gjorde på den videoen var sånn veldig imponerende, men det hørtes ut som han var en dyktig bassist. Hadde et par jazzy licks og. Genial bass også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte Osiris nå, og det var langt fra det værste jeg har hørt. Mye kulere en Malmsteen hvertfall!  

Enig i at bassisten virka flink. Ikke noe av det han gjorde på den videoen var sånn veldig imponerende, men det hørtes ut som han var en dyktig bassist. Hadde et par jazzy licks og. Genial bass også.

"Osiris" er konge. Dritbra melodier. "Magical Moments" er ikke akkurat like lyttervennlig ved første eksponering, men har også masse kule "moments" (derav navnet, kanskje?).

Bassisten er god, selv om den tappegreia han gjør i live-videoen ikke er så vanskelig som mange tror, men trommisen er helt syk. Bjarte Helland heter han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dere er en morsom gjeng :lol:

Men uansett, Herr Olsen gjør bare sin greie,hvilket han finner festlig, og er ikke det hele poenget? Steve Vai gjør akkurat sin greie han også, og han syns sikkert det er like festlig. Integrum gjør sin greie, og Nilsefix gjør sin greie,og ingen,hverken jeg,Gud,Steve Vai, kan si at noe av det de gjør er dårligere eller verre enn noen andre,det hele er en smakssak. You play what you play, man. (en av de mer fornuftige tingene James Hetfield ytret) Så bare la Herr Olsen shredde i vei hvis han ønsker og gjøre det,og la de som vil bli inspirert av han, og la de som foretrekker Steve Vai gjøre det. The more the merrier :mrgreen:

fred og kjærlighet,

Øystein :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe' date=' dere er en morsom gjeng :lol:

Men uansett, Herr Olsen gjør bare sin greie,hvilket han finner festlig, og er ikke det hele poenget? Steve Vai gjør akkurat sin greie han også, og han syns sikkert det er like festlig. Integrum gjør sin greie, og Nilsefix gjør sin greie,og ingen,hverken jeg,Gud,Steve Vai, kan si at noe av det de gjør er dårligere eller verre enn noen andre,det hele er en smakssak. You play what you play, man. (en av de mer fornuftige tingene James Hetfield ytret) Så bare la Herr Olsen shredde i vei hvis han ønsker og gjøre det,og la de som vil bli inspirert av han, og la de som foretrekker Steve Vai gjøre det. The more the merrier :mrgreen:

fred og kjærlighet,

Øystein :wink:[/quote']

Hvis bare flere var som deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De av dere som tror Vai kan spille alt Jarle spiller har enten for liten kjennskap til begge gitarister (hvilket gjør det litt frekt å i det hele tatt uttale seg' date=' etter min mening), eller simpelthen hodet for langt oppe i rompa på Vai. Idoldyrkelse er triste greier...[/quote']

Vær så snill å forklar meg hvor jeg rakker ned på folk som spilelr andre sin musikk. Vis meg deretter hvor jeg rakker ned på klassisk musikere.

Deretter kan du forklare meg hvorfor du drar inn at Jarle sannsynligvis er bedre enn noen her på forumet kommer til å bli. BTW, vi har en allerede som er bedre; Nilsefix

Nilsefix? Lol eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen! Jeg blir så jævla lei slik mentalitet som dette!

Greit nok! Folk har sin smak, og sine helter. En del musikere liker folk som er råflinke å spille, det er også greit. Jeg gjør det selv. Men å lese slike diskusjoner som dette er virkelig en påminnelse om hvor langt det siste der kan gå. En skulle ikke tro at musikken betyr noe. Det er utøverens tekniske ferdigheter som teller, hvem bryr seg om musikken i seg selv liksom..Jeg beundrer flinke musikere. Noen ganger fordi jeg føler de inspirer meg rent spillemessig. Det kan være kun det. Men skriver ikke artisten/bandet bra musikk ser jeg ingen musikalsk verdi i det de gjør. Skal jeg nyte musikk hører jeg heller på et band bestående av middelmådige/normalt flinke folk som skriver tøff musikk, enn å høre en haug virtuouso-geeker spille drit som kun går ut på å vise frem instrmentale ferdigheter.

(legg merke til at jeg ikke har nevnt et eneste band eller artist. Og sikter nødvendigvis ikke til noen av de dere diskuterer her)

Hvem er den beste gitaristen? Hvem faen bryr seg? Hva slags grunnlag skal man kåre noen til "best" på? Alle som har litt inteligens skjønner at det er helt umulig! Og det er synd å se hvordan enkelte her lar personlig smak og beundring for en eller flere artister overskrive foruften..

Når gitarister når et visst nicå, som de det diskuteres om her. Faller de i kategorien "de beste". det er greit nok! Hvem av dem som er best er en latterlig diskusjon! De er nemlig gode alle sammen på hver sin måte. En gitarist kan ha egenskaper en anen ikke har og omvendt. Hvorfor kan ikke bare folk innse det?! Jeg kan nevne at jeg liker både Vai, Petrucci, og Jarle. never dem siden de går igjen i denne tråden. Jeg gir blanke faen i hvem av dem som er best. Det den ene har tar jeg til meg, og liker, setter pris på det vedkommende tilbyr. Det den gitaristen ikke har finner jeg kanskje i en anen. Hadde en del av dere klart å se det på den måten ville dere kanskje ha klart å utvide horisonten litt.. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg nyte musikk hører jeg heller på et band bestående av middelmådige/normalt flinke folk som skriver tøff musikk' date=' enn å høre en haug virtuouso-geeker spille drit som kun går ut på å vise frem instrmentale ferdigheter.[/quote']

Kan dere ikke bare fatte at alle som er flinke på sine instrumenter helt har tapt sin evne til å lage tøff musikk! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg nyte musikk hører jeg heller på et band bestående av middelmådige/normalt flinke folk som skriver tøff musikk' date=' enn å høre en haug virtuouso-geeker spille drit som kun går ut på å vise frem instrmentale ferdigheter.[/quote']

Kan dere ikke bare fatte at alle som er flinke på sine instrumenter helt har tapt sin evne til å lage tøff musikk! :roll:

Akkurat. Man kan jo ikke spille med "feel" hvis man vet hva man driver med.

Jeg er lei av bedritne gitarister som rakker ned på dyktige musikere simpelthen fordi de selv ikke gidder å øve. Shut up and play your guitar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåvel, alle som er flinke å spille har ikke tapt sin evne til å lage bra musikk da. Men det har i alle fall en god del av slike folk gjort...og muligens aldri hatt evnen til det heller. Poenget var ganske enkelt. "Fordi man er flink og spille, er ikke det en gratis billett til å være en god komponist..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.