Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jarle h. olsen syk video!!


Gitar

Anbefalte innlegg

aiwass : nei ' date=' ikke glem at veldig mange her hører på Vai og Satch da.. de er MYE bedre enn Jarle , og lager bra musikk og spiller bra og med feel ..så det var rett og slett feil[/quote']

Dine evner til saklig å argumentere i en diskusjon er simpelthen lavmåls.

"Jo, men SÅNN er det jo, vet du, så derfor har JEG rett!"

Joda, bortsett fra det faktum at det ikke nødvendigvis er akkurat SÅNN, selv om du måtte synes det. Logiske betingelser er ikke mye tess når det første utsagnet du baserer resten på er fullstendig ubegrunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg refererte forresten også til dem som synes Vai og Satch bare er teknikk-geeks, ikke nødvendivis til deg, Nils. Don't get your panties in a bunch just yet...

Det finnes et drøss med folk, selv på dette forumet, som bevisst snakker dritt om envher teknisk dyktig gitarist -inkl. alle fra Vai & Satch til Cooley & Angelo-, rett og slett fordi de er misunnelige, og selv er for late til å gjøre noe med sin egen mangel på ferdighet.

I bunn og grunn førsøker de å opphøye seg selv til noe bedre ved å rakke ned på andre. Noen her som husker et visst medlems fiffige idéer om at man ikke bør lære skalaer? Noe av samme greia....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poenget mitt er jo at Jarle er en av dem som har mista evnen til å skrive bra musikk. Teknikken tar over ' date=' og det kommer bare vås ut at ampen.. Ikke så fett[/quote']

Joda, for sånn ER det bare...

Personlig synes jeg Jarle er en av de mer musikalsk dyktige av dagens nye gitarister, og dette "våset" du snakker om - skulle tro det kommer mer av det ut av dine høyttalere (for ikke å snakke om modemet ditt... :roll:) enn Jarles.

Det hadde forsåvidt også vært fint om du hadde brukt litt mer tid på å spille gitar, og litt mindre tid på å snakke renspikket dritt om musikere langt dyktigere enn deg selv. Snakker de stygt om deg, kanskje? Egentlig skal du se rimelig langt etter en dyktig musiker som snakker dritt om andre. Hvordan har det seg slik? Jo, de har det med å respektere andre musikere - en holdning du kunne lære mye av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører Osiris demoen til Jarle igjen nå. Greit nok. Det er en oppskrift jeg har hørt før. Jada, ikke akkurat nyskapende musikk. Men det trenger ikke være "orginalt" for å være bra. Han viser at han vet hva han driver med når han setter sammen ting. Og han viser at han er dyktig å spille. Å si at han har mistet evnen til å skrive bra musikk og at det som kommer ut av ampen er vås, var unødvendig..Kan du, uten å kaste spydige og vulgere uttalelser mot meg, utdype det litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører Osiris demoen til Jarle igjen nå. Greit nok. Det er en oppskrift jeg har hørt før. Jada' date=' ikke akkurat nyskapende musikk. Men det trenger ikke være "orginalt" for å være bra. Han viser at han vet hva han driver med når han setter sammen ting. Og han viser at han er dyktig å spille. Å si at han har mistet evnen til å skrive bra musikk og at det som kommer ut av ampen er vås, var unødvendig..Kan du, uten å kaste spydige og vulgere uttalelser mot meg, utdype det litt?[/quote']

Husk også at den demoen er GAMMEL (men like fullt bra, etter min mening). Han har blitt betydelig bedre siden den gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen liker neo-klassisk metal, andre ikke...

Jeg driter I hvor "orginal" muskken er, er det bra så er det bra(alle har jo også en egen definisjon på hva "bra" musikk er...finnes ikke noen fasit svar, smak og behag), jeg kan digge neo-klassisk metal ala Malmsteen, tidlig MacAlpine, Vinnie Moore osv.

men man trenger da pokker ikke å være så negativ i språket når man skal si noe om et band/en musikker.

neste gang kan nilsefix heller si "sorry, men musikk en passet nok ikke meg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg nyte musikk hører jeg heller på et band bestående av middelmådige/normalt flinke folk som skriver tøff musikk' date=' enn å høre en haug virtuouso-geeker spille drit som kun går ut på å vise frem instrmentale ferdigheter.[/quote']

Kan dere ikke bare fatte at alle som er flinke på sine instrumenter helt har tapt sin evne til å lage tøff musikk! :roll:

Dette skrev Euph bare fordi han trodde at Hugo eller meg skulle la oss provosere og forlede ut i nok en vill diskusjon hvor man sier at musikk er matematikk og slikt sprøyt. Men den gikk nok ikke nei, din slue rakker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg finner hele denne smørja vanvittig morsom! Jeg angrer bare på at jeg begynte å lese tråden bakfra, jeg er i utgangspunktet motvillig til å gå inn på poster som reklamerer med at folk er syke eller vanvittige, men uansett, her brukes altså ord som frasering, motivutvikling, feel, matematikk, og gudvethva. Dette kunne man lage komedie av!

Det er i grunnen ganske trist også. Jeg lurer på hva det er som får folk til å ville redusere noe så vakkert som musikk til matematikk og jævla motivutvikling(!?!?!) for faen? Tror dere bluesnegrene i Sørafrika vet hva noen av delene er? Tror dere at aboriginerene i Australia engang har hørt om det? Hva pokker er det som foregår?Kan noen forklare meg hva som er galt med dere? Eller eventuelt hva som er galt med meg? For noe er galt her! Jeg vet pokker ta meg ikke om jeg skal le eller gråte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var virkelig en flott utdypelse. Nå fallt brikkene på plass her altså!

Nilsefix:

"poenget mitt er jo at Jarle er en av dem som har mista evnen til å skrive bra musikk. Teknikken tar over , og det kommer bare vås ut at ampen.. Ikke så fett"

Jeg ber deg utdype uttalelsen.

Nilsefix:

"Syntes det som kommer ut av høytalerene mine når jeg setter på noe av Jarle bare er masse tomme toner. Gir meg mindre enn å se på neglene mine ..."

Det kommer først "vås" ut av ampen hans. Det ytdyper du med at det kommer "tomme toner" ut av høytalerene dine. Logisk nok er det det samme som kommer ut av ampen hans, som kommer ut høytalerene dine. Det er et opptak av Jarle som spiller gitar, så rart at det samme kommer ut av høytalerene dine....

Det utrolige som har skjedd her, er at det som kom ut av høytalerene dine som "vås", nå plutselig er blitt "tomme toner"

Nå er jeg ganske kjent med begreper og betegnelser i musikk. Men "tomme toner" har jeg ikke hørt om før. Hva er "tomme toner"?

Jeg er like klok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.