Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jarle h. olsen syk video!!


Gitar

Anbefalte innlegg

Olsen er ikke null i forhold. Det jeg har sett og hørt av Olsen viser at han teknisk sett er meget sterk.

Jeg vet derimot at Vai har like bra teknikk og vel så det. I tillegg har Vai noen kvaliteter som Olsen aldri er i nærheten av når det gjelder f.eks. frasering og motivutvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vel, jeg har tatt gitar timer hos Jarle og vet hva han duger til.. Og jo, han kunne spilt Vai låter opp og ned, tro meg ha-ha! Som om Vai er det heftigst der ute  :lol:

Istedet for å ha huet oppi ræva, så kunne du jo foreksempel hørt på litt Vai musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli kraftig lei av de som skal spille så forbanna raskt, det er ikke noe kult å høre på, det høres ut som en rævpult metronom ferdig med det. Å si at den og den har best teknikk i verden blir også feil, for den som har best teknikk i verden kan like godt være en sjuk jævel som sitter å ronker28 timer daglig eller det kan være en kjent gitarist. Sånn vet man bare ikke. Dessuten, lager denne Herr Olsen egen musikk som går ann å høre på(musikk ikke skalaer)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal faktisk (!) si meg enig med samtlige unntat Gitar her... ;)

Jeg er overhodet ikke fan av gitarbasert musikk der man pølser ivei på en gitar så fort som mulig. Jeg liker det overhodet ikke.

Av såkalte "supergitarister" (om man kan bruke et slikt begrep) er det nesten bare Vai jeg virkelig liker.

Tviler ikke på at Herr Olsen kan spille gitar, men hvis han kan spille fletta av Vai, hvorfor må han da reklamere for seg selv konstant, og hvorfor gir han gitartimer til folk i hytt og pine? Hvis han hadde kunnet spille bedre enn Vai, så hadde vi ikke hatt denne diskusjonen, og da hadde ikke du måttet ha fortelle oss om Jarle H. Olsen...

Dessuten så høres gitarspillinga hans på noen av de live-klippa ut som grøt, ikke annet. Bassisten hans imponerer meg mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe tok en titt på sida hans og han har jo ingenting å vise til.

Ingen album, INGENTING! Så forresten at han i gitartimene vektlegger eksotisk skalaer som eget punkt. Ler meg ihjel.

Lasta ned en sang der han spilte solo over et backing track og det:

S - U - G - D - E

Det var bare ronk og rævpult metronom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitar :

det er det som er problemet ditt .du syntes lærern din er best.. kanskje en naturlig ting å tenke .. men det er desverre ikke riktig bare.. Jeg syntes Jarle er kjip , når man ikke kan lage god musikk , er man ikke en god gitarist.. Sånn er det med DEN saken ... bare gi deg , du har feil ..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Når man ikke kan lage kul musikk, er man ikke en god musikk." Det er bare tullprat, synes nå jeg da...Men det er en annen diskusjon. Det blir litt som å si at man ikke kan være en god sjåfør fordi man ikke klarer å bygge bilen.

Han fyren har var forøvrig ikke det verste jeg har hørt...Mye bedre enn han forrige. Likte det faktisk litt, men de to siste malmsteen-arpeggioene ødela det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere Vai fan boysa rullen inn litt. Av det lille jeg har hørt av han Jarle karen rævpuler han Vai teknisk sett sett til de grader. Henvis meg til en sang, video, what ever som beviser at vai faktisk er bedre teknisk. Jeg er ikke fan av folk som bare spiller på teknik, men det er ingen tvil at han der er sykt go.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte meg at du likte karen, ettersom du har Petrucci som nick. :P

Neida, jeg sier ikke at Jarle-karen ikke har god teknikk, men å si at han spiller rompa av Vai, synes jeg ikke stemmer helt. Selv om man sjelden ser Vai spille ekstreme arpeggioer og selv om man sjeldent ser Vai sweepe opp og ned i lang tid, betyr da ikke at det han spiller ikke teknisk ekstremt krevende?

Og bassisten til Jarle H. Olsen imponerer meg fremedeles mest. Har kanskje litt med at jeg ikke er bassist selv... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er vitsen med å drive med en kunstform om du bare skal drive å jukke rundt på andres ting ? dessuten , bare fordi det var en jævli kul skrivefeil ;) .:. det er veldig få som er en god musikk :D haha .. bra...

Nilsefix

Vel, man må vel ikke nødvendigvis jokke rundt på andres ting, selv om man ikke er noen stor komponist? Nå synes jeg du setter det litt vel på spissen her. Ta en jazzmusiker, som kan improvisere nydelig. Han kan fint være en dyktig musiker, selv om han kun har presentert annenrangs komposisjoner. Ærlig talt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har jo forsåvidt lagd noe når han har improvisert en nydelig solo .. Mathias Eick i Jaga er en av de jeg vet om som er sjukest på å improvisere og å ta ting på øra osv osv , han er heeelt drøy .. ser på han som en kjempe-musiker , men han skriver ikke jaga låter..

det å kunne improvisere viser at du vet noe om hvordan man skal få ting til å låte fint ... sorry om det ikke ble helt klart..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere Vai fan boysa rullen inn litt. Av det lille jeg har hørt av han Jarle karen rævpuler han Vai teknisk sett sett til de grader. Henvis meg til en sang, video, what ever som beviser at vai faktisk er bedre teknisk.

Vai er trolig en av verdens mest komplette gitarister. Teknikken setter ingen begrenseninger. Han har derfor helelr ikke noe behov for å spille hurtigst eller å spille følelsesløse sweeping-øvelser opp og ned gitarhalsen.

Få huet ut av ræva å begynn å hør på musikken, og ikke bare si "Jævlig bra og kult!" bare fordi en eller annen type spiller raske sweeps..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.