Web Analytics
Jump to content

Syngene OD

Kossoff
 Share

Recommended Posts

• Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Her er et klipp med Bonmassa angående lyden hans:youtube(Har nylig vært vist i en annen tråd)

Du kan jo prøve f.eks. Boss MT-2 Metal Zone og T-Rex Mudhoney til å begynne med.To vidt forskjellige pedaler:Boss'en har sustain og overtoner så det holder,men krever endel knottskruing for å finne "rett" lyd.Mange som ikke liker denne pedalen,synes den blir for "vepsete".

Dette er en ren distortionpedal.

T-Rex'en ligger vel mer på grensen mellom OD og distortion.

Valg av amp ,instillingene på den,høyttalerelementer og pickuper på gitaren er faktorer som gjør slike anbefalinger vanskelige,for ikke å si umulig.

Hva med å sjekke ut rørpedalene til Blackstar? Musikksenteret har iallefall disse inne.

Prøvde den med mest vreng på onsdag og den låt veldig bra, men ikke helt passende til mitt bruk.

Fungerte greit med både lite og mye vreng.

Boost-pedalen prøvde jeg ikke, men det er godt mulig den er noe for deg.

Johnson og Bonamassa er begge gitarister som har lyd basert på gode røramper på godt imot full guffe, og det gir tonale kvaliteter som er fryktelig vanskelige å gjenskape i en pedal. Det er det klassiske "cranked amp in a box"-dilemmaet. Ethos som Thorris anbefaler er kanskje ikke så dum, Ethos er laget for å simulere en Dumble ODS i pedalform, og er kjent for å gjøre det usedvanlig bra, selv diehard Dumblekarer liker den. Den er skrekkelig dyr, og med lang ventetid, men har nok noe for seg.....

Men spørsmålet blir vel , hva har din lokale gitarpusher å tilby? Jeg har brukt en del tid på å sjekke ut lydeksempler på pedaler som gjør "amp in a box" greit, og personlig ville jeg sjekket ut f.eks Suhr Riot og Wampler Plextortion og Pinnacle. Det er helt sikkert plenty andre som kan gjøre det også, men de er de jeg har merket meg.

Underbevisstheten min sa med en gang Fulltone distortion Pro uten at jeg helt vet hvorfor. Hmmmm var ikkevklar over at underbevisstheten min hadde begynt med pedalanbefalinger, men nok om det. Når jeg tenker meg om mener jeg å ha lest noe om at den kunne gjore EJ aktig lyd, men jeg trodde egentlig at det var man brukte den Tube Driveren til. Oh well, blir uansett interessant å høre hva du finner så keep us updated.

Mange knappppppper skremmer typisk gitarister.

Hvilket er grunnen til at utvalget i vreng-pedaler er så stort.

Man kan lett dekke det meste av sortemanget vi i dag har med 3-4 ulike pedal-modeller om gitaristene selv gadd å skru seg fram til god lyd.

Edited by huskerikke

http://www.customtonesinc.com/

Du kan få den sendt over :)

Nydelig pedal.. tror det er noe i denne duren du leter etter (?)

http://www.customtonesinc.com/Sound_Clips_Ethos_OD.html

Den låt sykt awsome!

Man må sende mail til dem for å bestille en, noen som vet hva den koster?

Ganske sikker på at den er dyr! :P

Edit: 400$ blir for mye for meg...

Edited by Guns N' Roses