Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Syngene OD


Kossoff

Anbefalte innlegg

Ikke uenig at den lager god lyd. Men jeg tror nok det er en del korksniffere med et spesielt forhold til rørforsterkere som har vært med å markedsføre denne preampen som ikke ville tatt i den om den var markedsført som transistor-preamp.

Ser ikke helt poenget ditt her, alle er jo høyst klar over at dette ikke er en pedal med rør....?

Uansett, dyre saker med dårlig tilgjengelighet blir nå alltid hypet en del, det blir jo "eksklusivt"..

Vi får se om den lever opp til hypen rundt fellesferien neste år :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser ikke helt poenget ditt her, alle er jo høyst klar over at dette ikke er en pedal med rør....?

Uansett, dyre saker med dårlig tilgjengelighet blir nå alltid hypet en del, det blir jo "eksklusivt"..

Vi får se om den lever opp til hypen rundt fellesferien neste år :lol:

Nemmelig. Det er en gitarpreamp UTEN rør. Når så du sist at det tok av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemmelig. Det er en gitarpreamp UTEN rør. Når så du sist at det tok av?

Er nå utrolig mange pedaler uten rør som "tok av"....Se på Analog Mans KOT, 2 års ventetid.. :)

Ethos er jo en pedal, ikke bare en preamp, det er en bonus at den ser ut til å funke fint rett i bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om følgende sitat fra pdf boka "Solid-State Guitar Amplifiers"

Claims that a solid-state amplifier

cannot sound as good as a tube amplifier is utterly untrue and mostly heard from the

mouths of three kinds of people: 1) people that have very little or no knowledge about

electronics, 2) tube snobs who persistently claim that all transistor amplifiers must

sound bad, yet would stick a Fuzz Face (or similar) in front of their tube amplifier

without even blinking an eye and 3) experts of tube amplifier circuitry that

unfortunately possess a limited knowledge about solid-state design.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig. Ethos er slik jeg ser det en fullverdig preamp pakket og markedsført som pedal.

Den har sågar høyttalersimulator, noe man ikke en gang finner på mange preamper i 19" rack-format.

Så jeg opplever utover god lyd at dem også har valgt en smart måte å markedsføre produktet.

Ja det kan jeg være enig i. Selv ser jeg den mer som en pedal, med et par ekstra muligheter. Om forsterkeren skulle gå dundas på en jobb, kan man i verste fall plugge den rett i bordet.. :)

Endret av Amund Blix Aaeng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om følgende sitat fra pdf boka "Solid-State Guitar Amplifiers"

He he. Husker jeg leste på et diy-forum et par år tilbake en kar som forslo å sette inne en TS krets i rørforsterkeren siden han likevel slepte den rundt alle veier. Tror ikke han postet noe på det forumet siden. Snakke om å røre pinne i vepsebol. Putte en IC krets og transistorer inn i en røramp. Helt uhørt. Han måtte jo være spenna gæren som kunne på en slik syk ide. Tror ikke det var noen som turde å påpeke at en av verdens mest ettertraktende og kostbare røramper nettopp er bygget med transistor-boost i preampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så logikken er at transistor kun høres bra ut om det ligger på gulvet :P

i svarteste som folk skulle kritisere denne pedalen da..?

begynner å lure på om de er misunnelige på Amund :P

angående "transistor preamp".. så kan ikke denne pedalen kalles en transistor preamp untatt hvis du bruker den rett inn i et miksebord, eller en power amp.. sånn som jeg ser det, er det jo en gitar effekt forann ampen din.

og en ting til.. Tubescreameren min låter dritt.. for den er det ikke rør i.. :mellow:

Endret av Thorris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.