Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson kopier


Anbefalte innlegg

I følge sladderet fra folk som etter eget utsagn var der , fikk den logoen fra Custom shopen etterpå. Før turneén...

Det kan hende det er riktig.

Har et intervju med Slash og Baranet i et Guitar Player der var historien, kan hende jeg husker feil..Lenge siden jeg leste det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 167
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg leste akurat et intervju med Steve Hackett fra Genesis som spilte Gibson helt til han fikk teste noen Burny LP type gitarer mens han turnerte i Japan.

Han var sjokkert over at disse var bedre enn hans Gibson Les Pauls og begynte a bruke de isteden.

Er nok ikke bare fjortisser som liker kopier tydeligvis :)

Slash Les Paulen byggd av Max Baranet hadde allerede Gibson logo nar Slash fikk den tror jeg.

Når var dette? Som kjent slet Gibson litt med sine gitarer på 70 og kanskje delvis 80-tallet, og der ligger muligens grobunnen for tvilen på kvalitet fra det som kommer fra Gibson. Ace Frehley har også spilt på Burny, så vidt det er, men hva spiller han på i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste akurat et intervju med Steve Hackett fra Genesis som spilte Gibson helt til han fikk teste noen Burny LP type gitarer mens han turnerte i Japan.

Han var sjokkert over at disse var bedre enn hans Gibson Les Pauls og begynte a bruke de isteden.

Er nok ikke bare fjortisser som liker kopier tydeligvis :)

Uttalelsen skyldes nok at mr Hackett er litt snurt for at Gibson ikke ville levere Les Pauls modifisert etter hans ønske, mens Fernandes villig vekk leverte modda LP-kopier med floyd, sustainer osv. Han er ikke den eneste gitaristen som har sutret til pressen etter å ikke ha fått vilja si med Gibson :D

Endret av Imaginos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder det å få moderatorrollen i forumet, er det kun "sex appeal" som gjelder. Det er et slit å være så deilig, men vi holder ut! Når det gjelder "pengepøsingen", tipper jeg at vekslepengeglasset du har for å tømme lommene hadde holdt lenge.

Hehe, jeg liker humor---- sex-appeal......very hard to withstand.

At dere holder ut må være en FANTASTISK befrielse....for alle ....ikke minst dere selv ..... flotte ben !

Når det gjelder alvor,..behandle alle på lik linje...også idiotMODS som tar seg til rette !

Jeg har vært med på intricat-frimureri-moderator opplegg i et annet forum.

Jeg likte det overhodet ikke, sa i fra og ble squeeza glatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når var dette? Som kjent slet Gibson litt med sine gitarer på 70 og kanskje delvis 80-tallet, og der ligger muligens grobunnen for tvilen på kvalitet fra det som kommer fra Gibson. Ace Frehley har også spilt på Burny, så vidt det er, men hva spiller han på i dag?

Husker ikke, intervjuet var forresten i Svenske Fuzz.

Ace Frehley har nok en grei avtale med Gibson pa signaturmodellene sine, trenger sikkert bade Kiss royalties og prosenter fra salget av den for a

finansiere alkoholmissbruket sitt hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttalelsen skyldes nok at mr Hackett er litt snurt for at Gibson ikke ville levere Les Pauls modifisert etter hans ønske, mens Fernandes villig vekk leverte modda LP-kopier med floyd, sustainer osv. Han er ikke den eneste gitaristen som har sutret til pressen etter å ikke ha fått vilja si med Gibson :D

Edit. Posten jeg svarte på har blitt flyttet, kanskje flytte denne også?

Eller Vivian Campbell som sier rett ut> I hate the fucking Gibson company!

Men han spiller fortsatt pa de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for inside- informasjonen.

Vi behandler faktisk alle på lik linje. Moderatormoderatorer ønsker vi ikke i trådene. Der er vi strenge.

Opplever du at vi er idiotmoderatorer, ta det gjerne opp med vedkommende på PM. Vi ønsker at alle skal være velkomne og føle seg vel på forumet. På GitarNorge er de plass til alle, så sant man følger retningslinjene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseende, "sex appeal", utstråling o.l. er kvaliteter like mye som lav importavgift, lange serviceintervaller og overivrige gasspedaler.

Absolutt, heldigvis kan vi velge - begge deler til og med. En hel bil-industri er basert på "ikke så fornuftige og solide biler" - jeg tenker ymse "sports-biler" i fantasipris-klassen. Det er jo ustanselig noe galt med de fleste av de.

Gitarister kan også sette pris på kultur og tradisjon. Hvor mange trendsettende japanske gitarister ser du omtalt på diverse gitarfora? Noen amerikanske?

Vel hvor mange franske eller iranske?

"Kjente" gitarister er stort sett engelske eller amerikanske, men det betyr ikke at alle andre er så dårlige da. Men pop/rock tradisjonen er jo i all hovedsak et engelsk/amerikansk fenomen, så det er nok en sammenheng der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe man av en eller annen grunn kan forstå, og samtidig være glad for at man ikke

er med å pøse penger inn i dette rare forumet.

Du vet raringer må ha et sted å være de også. Modraringer også. Men vi kan ikke diskutere moderering og vår rolle i alle trådene altså. Alle diskusjoner kan ikke ende i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rare er at Fender folk ikke ser ut til å være så touchy angående kopier. Der er det mer akseptert at gode kopier eksisterer og at de ofte gir litt bedre valuta for pengene. Jeg for min del lever forøvrig fint både med kopier og originaler av alle slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for inside- informasjonen.

Vi behandler faktisk alle på lik linje. Moderatormoderatorer ønsker vi ikke i trådene. Der er vi strenge.

Opplever du at vi er idiotmoderatorer, ta det gjerne opp med vedkommende på PM. Vi ønsker at alle skal være velkomne og føle seg vel på forumet. På GitarNorge er de plass til alle, så sant man følger retningslinjene.

Kule retningslinjer som jeg er helt enig i, men jeg kunne jo

vært så fryktelig frekk og spurt om hva slags kvaliteter som gjorde at nettop DU ble MOD ?

Tipper rene skjære tilfeldigheter eller idiot-kvaliteten...ALDER ?

Hva sier du Castor.....hva gjør deg kvalifisert ?

Hvem har intervjuet deg for jobben ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kule retningslinjer som jeg er helt enig i, men jeg kunne jo

vært så fryktelig frekk og spurt om hva slags kvaliteter som gjorde at nettop DU ble MOD ?

Tipper rene skjære tilfeldigheter eller idiot-kvaliteten...ALDER ?

Hva sier du Castor.....hva gjør deg kvalifisert ?

Hvem har intervjuet deg for jobben ?

Nå holder det vettu'. Hva var det du ikke skjønte angående det med å ikke diskutere moderatorer hele tiden?

Nei, er nei.. Ingen moderatorer her plikter å svare på slikt tåpelig svada, spesielt ikke i annenhver tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg for tidlig i går ser jeg... Et par ting jeg merker meg i diskusjonen.

1: Kun dem som mener kopiene er bedre enn Gibson sine LP må dokumentere dette. Dette uten at Gibson LP i et eneste innlegg saklig blir dokumentert som bedre instrument annet enn å være produsert på en av Gibson sine fabrikker? Det skinner dog gjennom at en referansene her er custom shop gitarer, og da faller vel hele sammenligninggrunnlaget fra hverandre på ren urimelighet.

2: Les Paul gitaren fra originalprodusenten har vært gjennom mange produksjonsendringer for å tilpasse seg rimeligere og dårligere materialer og håndverkere, CNC maskiner, import av deler og komponenter. Burde man ikke først komme til en enighet om hvilken årgang som legges til grund for å være original? Slik at vi har en preferanse kopiene kan sammenlignes med? De 2-3 første årene med Goldtop er jo ikke akkurat regnet som "playere", - så den originale LP'n fra Gibson er muligens ikke den beste referansen?

Faktum er at logo har stor betydning også for dem som "ikke bryr" seg. Markedsføring gjør slikt med en selv om man er seg bevist slike problemer. Derfor er det meningsløst å anbefaler ny Edwards til en som drømmer om Gibson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg for tidlig i går ser jeg... Et par ting jeg merker meg i diskusjonen.

1: Kun dem som mener kopiene er bedre enn Gibson sine LP må dokumentere dette. Dette uten at Gibson LP i et eneste innlegg saklig blir dokumentert som bedre instrument annet enn å være produsert på en av Gibson sine fabrikker? Det skinner dog gjennom at en referansene her er custom shop gitarer, og da faller vel hele sammenligninggrunnlaget fra hverandre på ren urimelighet.

2: Les Paul gitaren fra originalprodusenten har vært gjennom mange produksjonsendringer for å tilpasse seg rimeligere og dårligere materialer og håndverkere, CNC maskiner, import av deler og komponenter. Burde man ikke først komme til en enighet om hvilken årgang som legges til grund for å være original? Slik at vi har en preferanse kopiene kan sammenlignes med? De 2-3 første årene med Goldtop er jo ikke akkurat regnet som "playere", - så den originale LP'n fra Gibson er muligens ikke den beste referansen?

Faktum er at logo har stor betydning også for dem som "ikke bryr" seg. Markedsføring gjør slikt med en selv om man er seg bevist slike problemer. Derfor er det meningsløst å anbefaler ny Edwards til en som drømmer om Gibson.

Mange sanne ord her, MEN, glem ikke det faktum at e.g Edwards forsøker å etterligne Gibson.

Og i hvilke andre settinger må en original bekrefte kvalitet i forhold til en kopi, når alle vet at kopi'en er en kopi.

For de som vil ha en Edwards framfor en Gibson er det jo helt greit, kjøp en.

Hva ligger det i kopieringen, bortsett fra de obvious $$$ ?

Uten å være for naiv, tipper jeg ALLE Gitarnorges forum-medlemmer ville valgt en '59 Gibson LP

framfor en Edwards '59 kopi.

Creme årgangen for Gibbo Lestere er 1959, men det vet vel alle som er interessert i slikt gammalt ræl.

Selv har jeg en 1959 Les Paul, riktignok bare en Les Paul Junior.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.