Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hysterisk morsom "tuner"


Loztboy

Anbefalte innlegg

STRINGMASTER AUTOMATISK GITAR TUNER

Denne annonsen ligger nesten alltid på finn/musikkinstrumenter.

De som selger den selger egentlig biler/bildeler, men de syntes det var et så bra produkt at de bare måtte importere og selge det. LOL!

Får mange komiske bilder i hodet av denne annonsen.

Tenk deg at din favorittgitarist drar frem denne mellom to låter og begynner å stemme hehehe.

Sikkert mange som har sett annonsen, men jeg måtte bare dele den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett denne før. Er det noen som faktisk har testet den? Kanskje jeg skal kontaktet firmaet og sjekke om det er mulig å få låne en til en test?

Ser for meg at man har satt denne på femtestrengen, og så kommer man til å slå an andrestrengen ved et uhell. Da tror jeg det kommer til å gå varmt for seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett denne for mange år siden, ikke i gitarblad, men på en side full av damer med gitarer foran strategiske steder. Damene hadde tydeligvis brukt alle pengene sine på nye pupper og gitarer, i den rekkefølge. Klær var det nok ikke penger til, for å si det slik.. :)

Lurer faktisk på hvor bra den funker. Prisen er det jo ikke noe å si på, koster femti dollar, vil jo koste rundt 500 kroner å importere en selv.

edit- her var siden, ja. Akkja.

http://www.hotguitarist.com/hg_girls.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknikeren vi hadde i studio for noen år siden hadde en slik, for å lette seg for gitarister som har kronisk-ustemt-gitar-syndrom.

Fungerte overraskende bra, men man føler seg litt hemmet når man bruker en slik :D Brukte gitar med FR, så jeg prøvde den ikke på min gitar.

En kabel går fra maskineriet og inn i gitaren, så den funker som en vanlig tuner også.

Den bruker også "aktiv stemmeskrue-teorien", og stemmer ned først og så opp (kontra passiv, opp og så ned) for best å holde på stemmingen.

Blir ikke helt 100% etter min tuner, men sikkert et godt verktøy for gitarteknikere/studioteknikere som må stemme om og takle mange gitarer og stemminger i løpet av en gitt tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett denne for mange år siden, ikke i gitarblad, men på en side full av damer med gitarer foran strategiske steder. Damene hadde tydeligvis brukt alle pengene sine på nye pupper og gitarer, i den rekkefølge. Klær var det nok ikke penger til, for å si det slik.. :)

Lurer faktisk på hvor bra den funker. Prisen er det jo ikke noe å si på, koster femti dollar, vil jo koste rundt 500 kroner å importere en selv.

edit- her var siden, ja. Akkja.

http://www.hotguitarist.com/hg_girls.html

Usikker på om jeg syns det er behagelig å tenke på at du beskriver min kone på denne måten - selv om det er helt sant.

"NÅ KAN DU FAKTISK VÆRE 100 % TONEDØV OG LIKEVEL STEMME GITAREN 100 % RENT ........."

:blink: Selv de beste aktørene i stemmebransjen våger ikke skrive dette om produktene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bilde av din kone på den siden? Duverden..

Men spøk til side, jeg har vært borti mer enn en person som ikke klarer å bruke en vanlig gitartuner. Helt sant. Gitaren har vært skikkelig ustemt, og tuneren virrer fram og tilbake på grunn av det. De virker jo best hvis gitaren er sånn nogenlunde grovstemt. Kanskje denne dingsen funker hvis man ikke har peiling i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.