Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Innspilling med 7strenger [[[Troll]]]


Troll

Anbefalte innlegg

Min flrste innspilling med Ibanez S7320.

Utstyr brukt er: Gitar > Toneport UX2 > PC og headphones.

Gitaren er stock, dvs alt er originalt.

Har spilt mye Dream Theater, Scar Symmetry, DevilDriver og lignendes musikk. Vet ikke om man kan høre påvirkninger.

Brukte ca 3-4 timer på hele driten. Bassen er egentlig gitar spilt på cleans og pøst på meg mye bass og lite diskant i EQ'en :P

http://www.netmusicians.org/files/92-Joouul.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kicken din er litt lav!

Du blander litt 2-tuples i trommerytmen mens du egentlig spiller triplets på gitaren. Jeg skjønner at du fortsatt er ny med å programmere trommer, så jeg gidder ikke å være alt for pirkete her. Jo mere du jobber med trommene, jo bedre blir det etterhvert. Det er bare å tro det. Jeg kan ikke trommer, har aldri spilt trommer i mitt liv (utenom i Rockband som er utrolig kult!! men kan ikke på død og liv sammenlignes).

Hvordan er lydsporene dine panorert? Det virker usymmetrisk tildelt lydbilde, noe likt 40/60 (høyre/venstre). Du bør helst ha et godt stereobilde med minimun 80/80. Får du til 100/100 og tight så er det enda bedre.

Ellers det du kan gjøre for å fake bass er å bruke en pitch shift plugin og jekke den ned -12 semitoner.

Masse gode ideer her, men som nevnt kan det bli ensformig. Litt freshere trommer hadde nok gjort mye.

Bare å fortsette det! Mye mye bedre enn min første innspilling må jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tilbakemeldingene. Skal bruke denne tråden neste gang jeg skal spille inn noe!

Sverre: Brukte 2 forskjellige presets til de to gitarene. Kan selvsagt sende :)

Kan likegodt legge de ut her:

http://www.sendspace.com/file/w46g7w

Reverb og sånne ting kan dere styre med selv.

Kan være presetsa som har skylten for litt skjeiv voluminndeling.

Har prøvd å balansere dem så godt som mulig. Ene gitaren halvveis til venstre andre helt motsat :P

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra spillt dette da. Personlig likte jeg starten best, synes kanskje det ble litt mye etterhvert. Kanskje litt mange ideer som skulle på plass i en låt?

Åpningsriffet er konge!

hehe, kanskje det. Greit å vite at du syns det da. Betyr at jeg kan splitte opp sangen og bruke delene av den i flere sanger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har intet positivt å si om solo-tonen din. Den synes jeg var skikkelig drit.

Soloen var så som så, litt utight og ganske ustabil vibrato.

Riffinga var repetativ.

Unnskyld å være så negativ, men det var ikke helt min greie, og da er det vanskelig å gi kritikk.

Ikke bli fornærmet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow det var da negativt. jeg derimot syns soloen din var bra! den skal du ha kudos for. trommene gidder jeg ikke å kommentere, du er gitarist - ikke trommis :)

det jeg derimot kan kritisere er at riffene er ganske anonyme, det er ingen riff som sitter igjen. men alt i alt, så var det kult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.