Web Analytics
Jump to content

iceythe

Medlem
  • Posts

    176
  • Joined

  • Last visited

About iceythe

Profile Information

  • Gender
    Mann
  • Location
    Bergen

Contact Methods

  • Skype
    iceythe

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

iceythe's Achievements

Viderekommen

Viderekommen (4/6)

1

Reputation

  1. Støtter forslaget til han over. Jeg har ikke hatt 2550, men har derimot 2560 (ask og ssh) og er av de mer komfortable jeg har av seksstrengere. Pickupene er ikke verst heller.
  2. I dag er det Edge Zero/II eller Lo Pro som gjelder. Har en 2012 rg2727 med Edge Zero 7. Fin trem. ZPS-opplegget er litt sånn elsk/hat. Ingenting å utsette på byggekvaliteten på gitaren ellers. Helt på linje med en 2007 rg20071 (Edge Pro) og 2010 rg2560 (Edge Zero). Premium skal visstnok ikke være så dumme. Holde seg unna Iron Label.
  3. I EZD, i hvert fall enern, kommer du ikke så veldig langt med uten tilleggspakker. Det spørs hva du vil ha utvalg i trommer. Line-up-en er ganske bra og dekker de fleste sjangre, selv om jeg kun har gått etter metallutgavene. Nå havner du akkurat midt i mellom tilbudsperiodene til Toontrack, og det er litt synd siden de nå koster 80 dollar stykket. Det meste om EZD/2 kan man lese seg opp på, så jeg kan egentlig bare referere til min soundcloud som har komposisjoner nesten utelukkende i EZD. Toern kommer med nytt library til både rock og metall, og etter hva jeg har testet så er det faktisk ikke så gæli, men ikke har jeg gidda å lekt så mye. Det kule med toern er at man kan bytte på trommer på tvers av tilleggspakkene man allerede eier. Dette kunne ikke enern.
  4. Du må sette VST Amp Rack til å kjøre i stereo, inne på Configuration-fanen. Du må for øvrig kjøre med hard pans, altså 100% høyre eller venstre. Noe annet takler den ikke. Hvis du fortsatt hører noe bleed i motsatt kanal, da har du sannsynligvis en eller annen effekt lenger ned i sløyfa di som gjør dette.
  5. For hver enkelt kanal i S2.0-mikseren er det en "EDIT"-knapp du trykker for å stille volum på individuelle trommer. Det går helt fint å slamme trommemiksen til helvete og i tillegg ha brukbare og stille parti. Det krever at du automatiserer kompressorer, og det får du bare gjort gjennom DAWet, og ikke i S2.0-mikseren.
  6. For å anbefale EZMix må man nesten vite om du faller innen gruppen EZMix retter seg mot. Meningen med EZMix er å tilby en rekke ferdiglaget presets for å slenge på diverse spor i miksen. Slik slipper du å måtte sette opp en insert chain selv. EZMix er rettet for folk som vil ha OK miks uten å bruke tid på å sette opp alt selv. Fordelen er at du sparer tid og presetene i seg selv er ikke så dårlige. Ulempen er at du ikke har mye styring på presets, bortsett fra et dreiehjul eller to for å justere innstillinger. Alt er ellers skrevet i stein. Skal du ha flere presets, må du kjøpe disse utenom. Prisen for slike packs er ikke høy, men du er heller ikke garantert til å finne akkurat det du trenger. Ellers har EZMix2 fått amp-simulator i tillegg til mixer presets. Det kule; ikke så verst lyd. Det ukule; Lite du kan justere på. Cab-sim er eksempelvis låst. Sånn praktisk sett har jeg fått bruk for EZMix til skarptrommen for å gi en enkel boost og tape-saturation. Sånn sett har jeg ikke fått igjen mye for pengene, men man kan jo bruke det overalt. Vokaler, bass, trommer, gitarer, master chain, osv.
  7. Spektrumsanalyse, MAnalyzer Spektrumsanalyse og EQ, MEqualizer Dritsnedig. Forresten, litt enig med hkh. Ørene bør trenes opp, men grafisk fremstilling av frekvens er nyttig til tone matching, presisjons-EQ osv.
  8. Hehe. Heller bli assosiert med julerock, enn det jeg selv gjorde. Fikk veldig sånn typisk sen 70, tidlig 80-talls karaokeballader hvor alt var strengt tatt i pentaton. Husker at jeg hatet sånn musikk. Det å spille det selv var nesten litt guilty pleasure!
  9. Julerock! Haha. Tusen takk for at du lyttet. Omg, ErlendB approves. Tusen takk! Jeg er stor fan av spillinga di. Soloen forsvinner litt oppi alt, ja. Ble ikke så balansert mellom rytmegitarene der. Jeg er ikke flink på leads, så jeg enset ikke at den skulle komme frem så mye mer. Avsluttet på en liten cliffhanger der ja. Det var for i tilfelle jeg kom med flere remixes fra samme serie. I så fall blir det referert til denne delen. Når jeg nå endelig har fått teken på litt automasjon, så er det litt greiere å få laget diverse overganger og effekter underveis.
  10. Liten remix / cover av en loop fra Parodius. Sliter med å skrive sanger i det siste, så bestemte meg for å lage noe fra ett eller annet på winamp-spillelisten. Et par parti som er skikkelig cheesy melodimessig. Brukte EZX Metal Machine til trommer, PODHD og DC747 til gitar og BB615 til bass.
  11. Hvis A-strengen er for slapp vil du oftest få sure toner fordi pitchen forandres betraktelig. Spesielt merkbart på åpen streng fordi strengen har hele skalaen å svinge på. Hvis du sliter med at tuneren oppfatter den lave strengen, så temmer du bare etter den andre A-strengen ett oktav høyere. Faktisk kan du droppe å stemme alt for nøye med tuneren og bare slå en barrè her og der og finjustere på floyden. Har du på vreng er det lettere å høre vibrasjonene om en streng er sur. Som Troll sier, du bør nesten ha 060 eller oppover til laveste streng. Et standard sett har oftest 054 i B-tuning.
  12. Du stiller nivået for Hardware Monitor i kontrollpanelet til PODen. Enten går du dit via POD HD Control Panel i Device Setup, ellers Start > Line 6 > Tools > Line 6 Audio-MIDI Devices. På fanen "Inputs & Recording" drar du slideren til "Hardware Monitor Level" helt til venstre. Dette er fremgangen for POD HD i hvert fall.
  13. Hei Tester ut ny mix. Skrev noe helt hinsides med diminished-søppel bare for å teste trommeprogrammeringa. Tror jeg skal jobbe videre med cleans og ambients dog. "Sangen" er mer en utfordring enn en sang. Tenker kanskje å gjenbruke noe melodier senere. Har fått høre at bassen pumper eller er ustabil, så det er noe jeg jobber videre med. Ble forresten brukt Carvin DC747 og MTD 5-strenger her, gjennom PODHD.
  14. Som hkh skriver, gitarspor er oftest kjekkere å crossfade manuelt. Jeg har selv aldri brukt auto crossfade, fordi alle fades er forskjellige. Noen ganger trengs større overlapping, noen ganger veldig små. Noen ganger er logaritmisk fades best, andre ganger lineær og i enkelte tilfeller en egendefinert fade-kurve. Til gitar, eller uansett type spor, ville jeg personlig gjort alt manuelt. Det gir deg større kontroll i miksingen, er uhyre enkelt å utføre gjøre og du får selvsagt det visuelle. Altså, overlappe, trykke "x". Trykk to ganger for å endre på innstillingene. Fungerer fint å velge masser av overlappende events og crossfade samtidig.
  15. Høyreklikk på sporet i margen > Auto Fades Settings > Huk av Auto Crossfades. Evt trykk på auto fades-ikonet i Inspector. Det er ingen visuell indikasjon i selve prosjektet når auto crossfades aktiveres bortsett fra at auto fades-ikonet i Inspector lyses opp, men så fremst eventene overlapper eller berører hverandre så fungerer det. Skal du ha auto på alle spor, huker du av for "Use Project Settings".
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.