Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ESP Edwards?


Curl-Head

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke at det skulle være noe vanskeligere enn å lakkere om en hvilken som helst annen gitar med binding.

Tja, det skal vel enda mindre slurv til før det ser føkka ut. Uansett, poenget er at du skal ha bra med skills for å lakkere en gitar med binding på en pen måte - med mindre du vil lakkere over bindinga da :P

Konnis: Hvordan har du tenkt å få til å maskere ut bindinga sånn at det blir pent nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjønner ikke at det skulle være noe vanskeligere enn å lakkere om en hvilken som helst annen gitar med binding.

Jeg hadde gått for Edwards sin, den ligner jo veldig.

Overført til akustisk gitarer tar f.eks Larrivee 5-6.000,- ekstra kun for å lakkere toppen med farge. Dette forklarer han pga det er så tidkrevende å dekke og skrape binding og rosett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000 kr på midten av 80-tallet tilsvarer over 10000 kr i 2010. Det var ikke vanlig at brukte Customs gikk så billig. Og nei, de ble heller ikke slengt etter deg. Mange fjær som har blitt til et utall med høns i løpet av 20-30 år... her har jeg nok bidratt kraftig selv :D

Såvidt jeg kan huske var veil. pris for en Custom ca 25000-30000 kr i første halvdel av 80-tallet, dvs over 50000 kr med dagens kroneverdi.

En USA Stratocaster kostet 6500-7500 kr i 1980, som tilsvarer 20-25000 kr i dag.

Gibson og andre gitarer har aldri vært billigere enn de er nå.

Hmm, jeg må huske og si til kompisen min at han må slutte å lyve meg rett i trynet som han tydeligvis har gjort her... :D

Utrolig mange med sinnsyke kunnskaper om Gibson-gitarer her, vurdert Kvitt eller Dobbelt anyone?? Eller jobbe i en gitarsjappe? :D

Jeg er heavy imponert ihvertfall :D

MEN, tydeligvis ingen som vet hvor Gibson fikk navnet "335" fra 335-modellen deres som kom på 50-tallet...

Det var nemlig det den kostet da den kom i butikkene, 335 dollar :) Var på Gibson-clinic med Ryan Roxie, han fortalte det.

Men vent...kan jo hende det ikke stemmer... :P

Endret av drumageddon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg må huske og si til kompisen min at han må slutte å lyve meg rett i trynet som han tydeligvis har gjort her... :D

Utrolig mange med sinnsyke kunnskaper om Gibson-gitarer her, vurdert Kvitt eller Dobbelt anyone?? Eller jobbe i en gitarsjappe? :D

Jeg er heavy imponert ihvertfall :D

MEN, tydeligvis ingen som vet hvor Gibson fikk navnet "335" fra 335-modellen deres som kom på 50-tallet...

Det var nemlig det den kostet da den kom i butikkene, 335 dollar :) Var på Gibson-clinic med Ryan Roxie, han fortalte det.

Men vent...kan jo hende det ikke stemmer... :P

Så da kostet ES 125, 127, 225, 333 , osv tallet i dollar? Aldri hørt før, men det kan godt hende du har rett. Hva med CS 336?

Vet at Burny sine LP-kopier hadde tall som viste til prisen i japanske yen i sin tid.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da kostet ES 125, 127, 225, 333 , osv tallet i dollar? Aldri hørt før, men det kan godt hende du har rett. Hva med ES 336?

Vet at Burny sine LP-kopier hadde tall som viste til prisen i japanske yen i sin tid.

Han spilte litt på en 335 under clinic'en, og han sa det i den sammenhengen. Vet ikke noe om de andre modellene.

Da fikk jeg også vite at SG står for solid guitar, det visste jeg heller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg må huske og si til kompisen min at han må slutte å lyve meg rett i trynet som han tydeligvis har gjort her... :D

Utrolig mange med sinnsyke kunnskaper om Gibson-gitarer her, vurdert Kvitt eller Dobbelt anyone?? Eller jobbe i en gitarsjappe? :D

Jeg er heavy imponert ihvertfall :D

MEN, tydeligvis ingen som vet hvor Gibson fikk navnet "335" fra 335-modellen deres som kom på 50-tallet...

Det var nemlig det den kostet da den kom i butikkene, 335 dollar :) Var på Gibson-clinic med Ryan Roxie, han fortalte det.

Men vent...kan jo hende det ikke stemmer... :P

Det er godt mulig, Gibsons første elektriske gitar ES-150 kostet 150$ da den ble lansert i 1936... og da fulgte det med en forsterker på kjøpet :D

Ang kompisen din, så er han nok ikke noen løgnhals, men Les Pauls var ikke fullt så upopulære på 80-tallet som mange skal ha det til :)

Endret av Imaginos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han spilte litt på en 335 under clinic'en, og han sa det i den sammenhengen. Vet ikke noe om de andre modellene.

Da fikk jeg også vite at SG står for solid guitar, det visste jeg heller ikke :)

Det stemmer, og fra 1961-63, het SG'en Les Paul. Lester Polfus var ikke direkte fan av "den nye" Les Paulen og ba om at navnet ble fjernet, og SG ble tatt i bruk. Nå vet du det også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Audun er da på lag her... (og en del til)

vi som ikke konfirmerte oss ifjor.

Kanskje dere under 13 år burde vente et par år før dere kritiserer en av gitarleverandørene som var med på å revolusjonere musikkhistorien.

Legge fra dere LTD gitaren deres, skrue av metallica, å slutte å onanere til en esp horizon til 14k ( ESP er fine gitarer for all del) , å komme dere ut av gutterommet å faktisk prøve å ikke bedømme gitarer etter hvor hotte pickups de har, og hvor mange dødninghode-inlays de har på gripebrettet.

Gibson har noen "halvveis" modeller, jeg er klar over det, men å si at alle studioer er DRITT, er en lavmælt påstand som faller på sin egen urimelighet.

-TAKK

Endret av doph
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.