Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ESP Edwards?


Curl-Head

Anbefalte innlegg

Nå sier du jo her at Edwards også er overpriset.... Hype? rolleyes.gif

Greit at du ikke har råd til en Gibson, men vær så snill...

Og der dukket landets største Gibson-forkjemper opp igjen :D

Er du sponset eller, hehe??? :D

Sa jeg at Edwards er overpriset eller hypet??? Importøren sa de var så j....g dyre å selge...men jeg finner de på ebay til 6-7000 :D

Så veldig hypet er de nok ikke :) Heller ikke dyre hvis du svinger innom ebay.

Jeg har en Gibson, og kunne lett kjøpt flere, men jeg har funnet ut at det ikke er noe for meg og mitt bruksområde, så jeg søker derfor andre ting. Kan vel også bare slenge ut at jeg er ikke sånn ultra-fornøyd med den øksa det står Gibson på i samlingen min.

Spiller mer på min gamle Aria Pro 2 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Javel javel???

Har aldri eid en Studio.... men jeeez... de overgår da det meste i sin prisklasse, de som jeg har prøvd...

Men nå er jeg litt fed up av folk som "hater gibson", "gibson er dritt"....

Har selv prøvd en god del Studioer, kan ikke si annet enn at de føles ut som plastikk. Kjipe mikker er de i dem også. Er ganske mange andre gitarer i den prisklassen der jeg ville kjøpt fremfor en LP Studio.

Og jeg "hater Gibson"? Bitch, please

n718355721_5419198_2999.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der dukket landets største Gibson-forkjemper opp igjen :D

Er du sponset eller, hehe??? :D

Sa jeg at Edwards er overpriset eller hypet??? Importøren sa de var så j....g dyre å selge...men jeg finner de på ebay til 6-7000 :D

Så veldig hypet er de nok ikke :) Heller ikke dyre hvis du svinger innom ebay.

Jeg har en Gibson, og kunne lett kjøpt flere, men jeg har funnet ut at det ikke er noe for meg og mitt bruksområde, så jeg søker derfor andre ting. Kan vel også bare slenge ut at jeg er ikke sånn ultra-fornøyd med den øksa det står Gibson på i samlingen min.

Spiller mer på min gamle Aria Pro 2 :D

Hvis du har fulgt med litt, har du sett at jeg ikke er udelt positiv til Gibson. Ja, jeg liker Gibson, og spesielt LP svært godt, men er ikke verre enn at jeg ser og kjenner at det er forskjell på Gibsons, og ikke alle passer meg. Jeg har også vært eier av en Edwards lp kopi.... God gitar, men....

Jeg reagerer likevel på uttalelser som at Gibson er overpriset, hypa osv. Da har de i så fall vært det i 50+ år og jeg liker å tro at størstedelen av individene i den gitarspillende verden ikke er lettlurte fjols som lar seg rive med uten kritisk sans, inkludert meg selv. (Det samme gjelder forsåvidt også til en viss grad en del kritikk av Fender...)

At du har en Gibson du ikke har helt sansen for, er ikke noe problem. Det bør være letteste sak av verden å få solgt den.... (Hvis ikke, letter jeg deg gjerne for "byrden"... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har fulgt med litt, har du sett at jeg ikke er udelt positiv til Gibson. Ja, jeg liker Gibson, og spesielt LP svært godt, men er ikke verre enn at jeg ser og kjenner at det er forskjell på Gibsons, og ikke alle passer meg. Jeg har også vært eier av en Edwards lp kopi.... God gitar, men....

Jeg reagerer likevel på uttalelser som at Gibson er overpriset, hypa osv. Da har de i så fall vært det i 50+ år og jeg liker å tro at størstedelen av individene i den gitarspillende verden ikke er lettlurte fjols som lar seg rive med uten kritisk sans, inkludert meg selv. (Det samme gjelder forsåvidt også til en viss grad en del kritikk av Fender...)

At du har en Gibson du ikke har helt sansen for, er ikke noe problem. Det bør være letteste sak av verden å få solgt den.... (Hvis ikke, letter jeg deg gjerne for "byrden"... ;) )

Har en kompis som på 80-tallet kunne kjøpe Les Paul Custom-gitarer til 5000 kr. De ble omtrent slengt etter deg, sier han.

Og nå koster samme gitaren over 30.000 kr...?

Hehe, må legge til at min Gibson-gitar er left hand...noe svært få gitarister er :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som på 80-tallet kunne kjøpe Les Paul Custom-gitarer til 5000 kr. De ble omtrent slengt etter deg, sier han.

Og nå koster samme gitaren over 30.000 kr...?

Hehe, må legge til at min Gibson-gitar er left hand...noe svært få gitarister er :huh:

Gibson har hatt sine downs de også ja, og det var bare så vidt de overlevde. Heldigvis gjorde de det, og de fikk også ordentlig skikk på produksjonen igjen. Likevel er det slik at veldig mange 70 og 80-talls Gibsons også er gode. (Spør de som har dem...) Det er kanskje sånn at mange av de dårligere eksemplarene har avgått ved døden? Hva vet jeg. Men en brukt 80,s LP Custom til 30.000? Det har ikke jeg sett, og jeg ville uansett ikke kjøpt en til den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet jeg tror vi burde stille er hvorfor Edwards blir så kostbar å selge gjennom etablerte import/forhandler nett. Er det fordi importdelen er så ineffektiv fra Japan vs USA pga manglende volum? Eller er kommersiell frakt generelt mer kostbar? Eller er det fordi det er koster mer å kjøpe inn disse gitarene? Om det er det siste så må vi spørre om hvorfor det. Er det arbeidskostnader, delepriser eller ønske om høyere profitt fra eierne som da gjør instrumentene mer kostbar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibson har hatt sine downs de også ja, og det var bare så vidt de overlevde. Heldigvis gjorde de det, og de fikk også ordentlig skikk på produksjonen igjen. Likevel er det slik at veldig mange 70 og 80-talls Gibsons også er gode. (Spør de som har dem...) Det er kanskje sånn at mange av de dårligere eksemplarene har avgått ved døden? Hva vet jeg. Men en brukt 80,s LP Custom til 30.000? Det har ikke jeg sett, og jeg ville uansett ikke kjøpt en til den prisen.

Nei, jeg mente at de nå koster over 30 flak for en ny gjennom Luthman.

Noen her som forresten vet hvor Gibson fikk navnet "335" fra på 335-modellen deres? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som på 80-tallet kunne kjøpe Les Paul Custom-gitarer til 5000 kr. De ble omtrent slengt etter deg, sier han.

Og nå koster samme gitaren over 30.000 kr...?

5000 kr på midten av 80-tallet tilsvarer over 10000 kr i 2010. Det var ikke vanlig at brukte Customs gikk så billig. Og nei, de ble heller ikke slengt etter deg. Mange fjær som har blitt til et utall med høns i løpet av 20-30 år... her har jeg nok bidratt kraftig selv :D

Såvidt jeg kan huske var veil. pris for en Custom ca 25000-30000 kr i første halvdel av 80-tallet, dvs over 50000 kr med dagens kroneverdi.

En USA Stratocaster kostet 6500-7500 kr i 1980, som tilsvarer 20-25000 kr i dag.

Gibson og andre gitarer har aldri vært billigere enn de er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.