Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ESP Edwards?


Curl-Head

Anbefalte innlegg

Nice... :)

Men den koster vel ca 25000 kr?

Mer faktisk :unsure: Jeg kjøpte min fra en samler i Frankrike for snart 2 år siden og betalte et sted mellom 26 og 27k for den.

Tror Audun tenkte på litt rimeligere kopier...

Greit nok, men da bør man vel kanskje samenlikne dem med de rimeligere Gibson gitarene.

Noe som foreløpig ikke er nevnt er hvordan halsen er festet til kroppen på Gibson vs MIJ. Jeg tror samtlige MIJ Les Pauler har transitional eller long tenon mens Gibson omtrent utelukkende bruker rocker(short) tenon på sine modeller bortsett fra V.O.S/Custom Shop.

post-3876-050090200 1281195613_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser ut som eieren forsøker å selge den for $5000,

og at det ikke er lett, selv om specs er helt topp på gitaren.

For 7-8 år siden kunne man finne dem til rundt halve prisen men når de ble mer kjente skjøt prisene i været da de er særdeles sjeldene (brukte over et år på å finne en til salgs). Det lages svært få av dem da de kun bruker de absolutt beste trestykkene i sorteringen. Tror leveringstiden er ca. 6 månder ved bestilling og en ny en koster i Japan ca. 38.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var akkurat det som var poenget mitt også.

Men specs på de tidlige ´03 Rx' ene ble ikke kjent før senere,

og bruktverdien gikk i taket.

De kostet ikke noe mer enn vanlig som ny, og ble ikke solgt med braz som en del av specsen,

fordi bruken av brasiliansk rosewood var og er forbudt i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt var at MIJ Les Paul = materialer billigere enn Gibson ikke nødvendigvis er sant.

At du ikke finner bildebevisene gode nok er greit nok, men jeg skrev da litt om materialene og. Etter et kjapt google søk fant jeg denne linken med mer detaljert beskrivelse av spesifikasjonene til den aktuelle modellen (eneste forkjellen er årstallet, min er fra 97).

EDIT: Vi snakket forøvrig om japanske kopier, ikke asiatiske som også omfatter Korea, Kina, India etc.

Fair enough. Jeg tenkte IKKE på asiatiske/japanske kopier som koster det samme som Gibson CS modeller. Som jeg nevnte i forrige svar bestrider jeg ikke at japsene kan lage kanongitarer, og det er sikkert eksemplet ditt et godt nok bevis på.Men det viser seg jo her da, at skal du ha en gitar med tilsvarende specs som en Gibson CS, koster den omtrent like mye, selv om den er japansk. Hvorvidt den er bedre enn Gibson skal ikke jeg uttale meg om, men jeg ville i dette tilfellet valgt en Gibson likevel. Back to Edwards?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel lov å importere dem for privat bruk, men ikke for videresalg.

Jeeezzzz.... Ja, det er lov til å importere for privat bruk, og det er lov å videreselge som privatperson. Men, var det det som var spørsmålet? Her var det snakk om at den norske ESP importøren skulle ta inn Edwards, og det får han nok ikke lov til. Trodde jeg forklarte hvorfor og hvordan godt nok i den første posten :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeezzzz.... Ja, det er lov til å importere for privat bruk, og det er lov å videreselge som privatperson. Men, var det det som var spørsmålet? Her var det snakk om at den norske ESP importøren skulle ta inn Edwards, og det får han nok ikke lov til. Trodde jeg forklarte hvorfor og hvordan godt nok i den første posten :huh:

Jeg tror vi tok feil begge to. Jeg tenkte på forfalskninger, ikke kopier, i min forrige post. Hvis det er norsk lov vi skal forholde oss til, så er det lovlig med kommersiell import og markedsføring av Edwards LP-kopier, uansett hvor bra og lik Gibson de er. Men produsenten ønsker tydeligvis ikke å utfordre Gibson og vil ikke eksportere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8000kr+porto og moms for en LP Studio synes jeg virket stivt, uten at jeg vet hvordan prisene på lefty er i forhold til vanlige gitarer i utgangspunktet.

Skal ikke se bort i fra at norske forhandlere matcher den prisen, nei. Tror nyprisen på righty og lefty-gitarer er den samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.