Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ESP Edwards?


Curl-Head

Anbefalte innlegg

Mulig det, men det må da være lov å komme med oppfølgingsspørsmål når man legger ut slikt?

EDIT: her er en ok redegjørelse for R-variantene til Gibson: http://www.lespaulforum.com/forum/showthread.php?t=139795

EDIT2: hvis jeg en gang poster at min yamahastrat er så og så mye bedre enn din skikkelige strat, er du helt klart velkommen til å spørre meg hvorfor :)

Endret av denyeverything
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jada, keep it going.. Og kinesiske blå-kopier var jo tema for tråden også så.. Nei, vent! Det var det vel ikke nei..

Temaet nå var vel også om hva slags påstander man kan komme med,

uten å måtte vise til noen som helst dokumentasjon for påstandene.

Det er ganske godt dokumentert hva Gibson bruker av ved og annet i sine gitarer,

men det bør kanske etterspørres hva som er bedre i en "japansk Les Paul" når det påstås i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT2: hvis jeg en gang poster at min yamahastrat er så og så mye bedre enn din skikkelige strat, er du helt klart velkommen til å spørre meg hvorfor :)

Folk har ikke så sterke følelser for strat kopier, så den påstanden kommer du nok fint unna med - med mindre du sier at den er bedre enn alle stratter i verden eller noe slikt tøys.

Nei, det har du rett i. Beklager OT, bare å slette i vei, men visse uttalelser må man jo svare på smile.gif

Temaet nå var vel også om hva slags påstander man kan komme med,

uten å måtte vise til noen som helst dokumentasjon for påstandene.

Det er ganske godt dokumentert hva Gibson bruker av ved og annet i sine gitarer,

men det bør kanske etterspørres hva som er bedre i en "japansk Les Paul" når det påstås i tråden.

Neida, det er lov å være litt humoristisk, og det er lov å komme med oppfølgende spørsmål, merk også at min kommentar like mye var myntet på "stjerneskruens" innlegg. Bare ikke la tråden flyte ut enda mer på permanent basis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevis din påstand, at japanske modeller er laget av billigere materialer.

Det er vel ingen tvil om at de aller fleste asiatiske kopier er laget av billigere materialer i alle ledd. Det er det vel mange nok bevis på. At japsene også lager modeller som er fullt på høyde med amerikanske har jeg vel heller aldri sådd tvil om. Jeg synes heller ikke at dine bildebevis er godt nok i denne sammenhengen, selv om gitaren unektelig er fin å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen tvil om at de aller fleste asiatiske kopier er laget av billigere materialer i alle ledd. Det er det vel mange nok bevis på. At japsene også lager modeller som er fullt på høyde med amerikanske har jeg vel heller aldri sådd tvil om. Jeg synes heller ikke at dine bildebevis er godt nok i denne sammenhengen, selv om gitaren unektelig er fin å se på.

Poenget mitt var at MIJ Les Paul = materialer billigere enn Gibson ikke nødvendigvis er sant.

At du ikke finner bildebevisene gode nok er greit nok, men jeg skrev da litt om materialene og. Etter et kjapt google søk fant jeg denne linken med mer detaljert beskrivelse av spesifikasjonene til den aktuelle modellen (eneste forkjellen er årstallet, min er fra 97).

EDIT: Vi snakket forøvrig om japanske kopier, ikke asiatiske som også omfatter Korea, Kina, India etc.

Endret av Stjerneskruen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.