Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ESP Edwards?


Curl-Head

Anbefalte innlegg

Har sett mye godt om Edwards her på forumet, og sett mange fine modeller på webben.

Sikla litt på en Les Paul Custom (sort), og regnet ut til at den er ikke stort dyrere enn Epiphone sin.

Men hvordan er de i kvalitet i forhold til Epiphone, eller PRS Se Singlecut?

Er det verdt pengene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har en slik. Har akkurat fått satt inn EMG pickuper i den, så jeg har spilt masse på den i dag. Konge gitar, knuser Epiphone :)

Dessuten slipper du den grufulle headstocken :D

Herlig gitar med veldig bra kvalitet :D Har også satt i EMG i min og det låter fett :P Greit tung gitar, vet ikke om din veier så mye Aph men min veier ca 5.5 kg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har hatt ein E-SA-125LTS, Edwards sin variant av Gibson ES-335. Angrar litt på at eg lot den gå, den var ein bra gitar. Edwards er langt unna Epiphone, min var iallfall på høgde standard series Gibson. Det er ein på forumet som har gitaren no, han kan sikkert komme med noen fleire innspel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal være litt forsiktige med å si at Edwardsene er like gode eller til og med bedre enn Gibson. Jeg har begge deler og er ikke i tvil om hvilken som hadde forsvunnet hvis jeg måtte kvitte meg med en av de. Vi må huske at vi tross alt snakker om billigere japanske KOPIER her.

At man får veldig gode instrumenter for pengene, er det derimot ingen tvil om. Og i forhold til Epiphone som ligger omtrent i samme prisklasse, er mitt inntrykk at Edwards er hakket hvassere på de aller fleste punkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal være litt forsiktige med å si at Edwardsene er like gode eller til og med bedre enn Gibson. Jeg har begge deler og er ikke i tvil om hvilken som hadde forsvunnet hvis jeg måtte kvitte meg med en av de. Vi må huske at vi tross alt snakker om billigere japanske KOPIER her.

Kan du ikke være snill å benytte anledningen til å udype hva som er bedre med den du vil beholde?

Potmetre, jack og switcher er lavpris på Edwards.

Men jeg har tilgode å høre noen klage på stemmeproblemer etc som vi

så ofte hører om på "originalen" som rent byggeteknisk faktisk er

lenger borte fra orinalen enn Kinakopien fra Edwards.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke være snill å benytte anledningen til å udype hva som er bedre med den du vil beholde?

Potmetre, jack og switcher er lavpris på Edwards.

Men jeg har tilgode å høre noen klage på stemmeproblemer etc som vi

så ofte hører om på "originalen" som rent byggeteknisk faktisk er

lenger borte fra orinalen enn Kinakopien fra Edwards.

Generell finish og byggekvalitet er bedre og føles også mye bedre på min Gibson. Gibsonen er mye lettere å sette opp pga. at delene er satt sammen bedre i utgangspunktet og krever mindre justering av hals og bru for å få den action jeg vil ha. Edwardsen er også vanskeligere å intonere og dermed også vanskeligere å stemme.

Men som sagt jeg er meget godt fornøyd med Edwardsen, og liker den veldig godt, men en del småting gjør at jeg ikke vil sammenligne den med Gibboen.

Leste forresten på MyLesPaulForum en påstand om at Edwards blir laget i Kina og at kun finishen blir gjort i Japan. Det betyr i utgangspunktet ingenting, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, tuller du? Hva synes du? Nå er jeg virkelig spent. Mulig å få et bilde av herligheten? Og ikke minst, hvor bestilte du den fra?

Blir som et avhør, men jeg synes gitaren ser vikelig herlig ut ^_^

Kjøpte den fra samme sted som du linker.

Jeg har gjort en kort review sammen med en ESP Vintage relic her på forumet.

I en av Greener sine tråder hvor han samlet bilder.

Relic vil nok av mange være regnet som feil gjennomført av to grunner.

HW er ikke gjort noe med kosmetisk, samt det er en topfinish (klarlakk) over de "bare" områdene med tre.

SD SSL 5 pickupene er for hot for meg som liker SSL 1 bedre.

Er du glad i store bånd er det ikke sikkert du liker halsen på denne.

Har kjøpt en slik Fender Electronick upgrade kit med pots, jack, switch som ligger i en skuff og venter på tid/lyst ;)

Har egentlig ikke vurdert å selge den, men den har ikke fått noe spilletid siden jeg kjøpte ESP Vintage straten samme måned.

Edwards_SV_and_E-LP-92SD-P.jpg

Edwards_E-SE-108R-SV_with_ESP_front.jpg

Edwards_E-SE-108R-SV_with_ESP_back.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.