Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Favorittband?


Gjest KAARVAAG

Anbefalte innlegg

Guns N' F*cking Roses!!

Selvfølgelig ikke den nye driten til Axl Rose, men fra tiden hvor bandet var ekte og rock n' roll... Mange gitarister prater om teknikk og alt mulig bullsh*t, men hva med karismaen Slash har på scenen? Og hadde du klart å komme opp med alle de sangene Slash var med på å forme, soloene osv. tror ikke det, kanskje lett å lære seg med tabs eller gehør. Men du kan jo lære alt ved å øve nok ;) Nei, gamle Guns N' Roses er det ingenting som slår!! Axl Rose synger utrolig bra på cdene og Izzy sin innflytelse på musikken melodisk og basic tekst er bare konge. Steven på trommer gir deg et slag i magen og Duff må være den tøffeste bassisten i verden. Slash var min inspirasjon til å starte å spille gitar, selv om jeg egentlig synger i bandet mitt, men det jeg prøver å si til alle dere metalheads der ute er at ingenting slår den følelsen i musikken de har, det er noe som er glemt i nåtidens pusepop(som noen tydeligvis har bestemt seg for å kalle rock...) eller i den veldig tekniske metalen.

Andre band som også børr nevnes er selvfølgelig: Deep Purple, Whitesnake, Skid Row, Jimi Hendrix, Led Zeppelin og AC/DC :) Ta det med ro jeg liker Metalica og Maiden også ;) Men spar meg for Death Metal og den tekniske biten, drit kjedelig å se på John Petrucci spille alt teknisk krimskrams, da er det mye fetere å se f. eks. Stevie Ray Vaughan spille noe blues!!

Sier bare min mening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 240
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Guns N' F*cking Roses!!

Selvfølgelig ikke den nye driten til Axl Rose, men fra tiden hvor bandet var ekte og rock n' roll... Mange gitarister prater om teknikk og alt mulig bullsh*t, men hva med karismaen Slash har på scenen? Og hadde du klart å komme opp med alle de sangene Slash var med på å forme, soloene osv. tror ikke det, kanskje lett å lære seg med tabs eller gehør. Men du kan jo lære alt ved å øve nok ;) Nei, gamle Guns N' Roses er det ingenting som slår!! Axl Rose synger utrolig bra på cdene og Izzy sin innflytelse på musikken melodisk og basic tekst er bare konge. Steven på trommer gir deg et slag i magen og Duff må være den tøffeste bassisten i verden. Slash var min inspirasjon til å starte å spille gitar, selv om jeg egentlig synger i bandet mitt, men det jeg prøver å si til alle dere metalheads der ute er at ingenting slår den følelsen i musikken de har, det er noe som er glemt i nåtidens pusepop(som noen tydeligvis har bestemt seg for å kalle rock...) eller i den veldig tekniske metalen.

Andre band som også børr nevnes er selvfølgelig: Deep Purple, Whitesnake, Skid Row, Jimi Hendrix, Led Zeppelin og AC/DC :) Ta det med ro jeg liker Metalica og Maiden også ;) Men spar meg for Death Metal og den tekniske biten, drit kjedelig å se på John Petrucci spille alt teknisk krimskrams, da er det mye fetere å se f. eks. Stevie Ray Vaughan spille noe blues!!

Sier bare min mening ;)

Enda en som liker Guns ja, bra! Og velkommen til forumet forresten :D Fet musikksmak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guns N' F*cking Roses!!

Selvfølgelig ikke den nye driten til Axl Rose, men fra tiden hvor bandet var ekte og rock n' roll... Mange gitarister prater om teknikk og alt mulig bullsh*t, men hva med karismaen Slash har på scenen? Og hadde du klart å komme opp med alle de sangene Slash var med på å forme, soloene osv. tror ikke det, kanskje lett å lære seg med tabs eller gehør. Men du kan jo lære alt ved å øve nok ;) Nei, gamle Guns N' Roses er det ingenting som slår!! Axl Rose synger utrolig bra på cdene og Izzy sin innflytelse på musikken melodisk og basic tekst er bare konge. Steven på trommer gir deg et slag i magen og Duff må være den tøffeste bassisten i verden. Slash var min inspirasjon til å starte å spille gitar, selv om jeg egentlig synger i bandet mitt, men det jeg prøver å si til alle dere metalheads der ute er at ingenting slår den følelsen i musikken de har, det er noe som er glemt i nåtidens pusepop(som noen tydeligvis har bestemt seg for å kalle rock...) eller i den veldig tekniske metalen.

Aah, kunne ikke vært mer enig. Velkommen til forumet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wintersun.

Hørte først på Ensiferum. Så forlot Jari bandet for å ta opp soloprosjetet Wintersun. Har blitt fullt band nå da.

Hørt på det i 3 år nå, hører på det enda, blir aldri lei. Jari Maenpää er en av mine favorittmusikere. Han bruker virkelig tid på låtane, og masse detaljer, spesielt på vokalen.

Venter fortsatt i spenning på det nye albumet ''Time'' som ironisk nok tar ekstremt lang tid å få laga :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et vanskelig spørsmål. Jeg har vært innom denne tråden ved hver eneste oppdatering, tenkt, men ikke klart å svare da jeg ikke har klart å finne det ut. Nå har jeg dog kokt ned suppa til tre ganske forskjellige band, men som alle er band som stort sett lager utrolig bra musikk, og som jeg kan sette på og høre på når som helst.

Iron Maiden. Første metalbandet jeg begynte å virkelig høre på, og som i løpet av såpass mange år enda ikke har klart å lage et album der majoriteten av sangene er dårlige. Mange av albuma har en eller annen sang som jeg ikke digger, men det aller meste er bra. Hører ikke så ofte på Maiden nå lenger, men det er likevel et band som jeg når som helst kan sette på og digge, uansett dagsform og humør.

Arctic Monkeys. Greit. Jeg liker ikke den nyeste plata. Ikke i det hele tatt. Jeg velger likevel å ta de med, da "Whatever people say I am, thats what I'm not" og "Favourite Worst Nightmare" er to av de desidert kuleste platene som noen sinne er gitt ut. Det er ikke sjelden at jeg har vært på jobb og følt at jeg har vært lei absolutt all musikken på iPod'en min, men allikevel har kunnet sette på en av disse platene og bare nyte musikken. Med dette bandet, og en del som likner, så føler jeg, litt som Eivind August nevnte tidligere i tråden, at dette er "min generasjons musikk". Mange av bandene som holder på i dag lager jo sin egen musikk, men mye av det likner likevel på ting som har blitt gitt ut jevnlig de siste tiårene. Dagens indie-rock føler jeg er noe nytt. Noe man ikke har hørt noe særlig av før, i så stor grad som mye annet. Og som sagt; det er fantastisk kul musikk. Håper virkelig Humbug har blitt en totalflopp så de kan begynne å lage ordentlig musikk igjen!

Green Day. Ingen hemmelighet at jeg liker punkrock. Sum41, Good Charlotte, Simple Plan, Offspring, Paramore, Hey Monday og tilogmed Avril. Jeg digger det. Det er den kuleste musikken som finnes i mine ører, og Green Day er de beste. De har ikke gitt ut en dårlig plate siden før 1994, og de leverer enda både i studio og live, hver gang! Fikk med meg to av konsertene på denne turneen, i Køben og i Oslo, og skulle gjerne sett mange fler. Et sånt show, og et sånt liv har jeg aldri før observert på en konsert, og jeg har etterhver fått med meg et par stykker i forskjellige sjangre. Disse var de beste jeg har sett. Punktum. Musikken deres er også noe av det bedre. Det er tight som pokker, fengende, og med et trøkk som få andre har klart å matche. Det er helt greit for meg at folk ikke liker denne typen musikk, men bedrevitere som påstår at dette er kvalitetsmessig dårlig og at de ikke kan det de driver med, det er folk som ikke har hørt bandet.

Som sagt; 3 ganske forskjellige band, men de representerer likevel musikksmaken min godt, da jeg hører på det aller, aller meste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er komisk at folk bare har ett favorittband. "Mitt nye favorittband" er en merkelig setning i mine ører.

Jeg har hørt på mye rart veldig lenge, men det at jeg finner nye band, betyr aldri at jeg liker de gamle bandene noe mindre, eller mener musikken dems er dårlig. Jeg har mine favoritter fra forskjelliger æraer, og det er nok noen band fra de forskjellige æraene jeg liker bedre enn andre - men jeg kan nesten ikke si at Jethro Tull er mitt alltime favorittband, da jeg setter et titalls band minst like høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.