Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plektertråden!


ErlendB

Anbefalte innlegg

Blir det ikke litt vanskelig med f.eks. rask alt.picking når plekterne er såpass tynne? Men det kommer kanskje ann på hvordan du bruker dem?

Tja, har hardere og, men bruker først og fremst svarte esp og grønne dunlop. Syns dem er harde nok. Holder uansett langt nede på plekterne, så er ikke mye beveglighet igjen ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

beste plekteren jeg har spilt med må være gibson .8 mm

ettersom jeg ikke finner disse j**** plekterene mer bruker jeg for det meste dunlop .73...

de er ganske greie,men litt for stive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beste plekteren jeg har spilt med må være gibson .8 mm

ettersom jeg ikke finner disse j**** plekterene mer bruker jeg for det meste dunlop .73...

de er ganske greie,men litt for stive.

Syns du .73 er for tykke? Og jeg som syns det blir for tynt om det er noe særlig tynnere enn 1.5 mm ^_^

Men jeg tror faktisk aldri jeg har kommet over og prøvd ut noe så tynt som .08

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke akkuratt for tykke,noe tynnere blir for tynt,og noe tykkere blir for tykt :P

jeg klarer ikke å spille me tykke plektere,ender bare opp med katastrofale lyder som minner mer om en katt smadret opp i viftereima på en mustang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke akkuratt for tykke,noe tynnere blir for tynt,og noe tykkere blir for tykt :P

jeg klarer ikke å spille me tykke plektere,ender bare opp med katastrofale lyder som minner mer om en katt smadret opp i viftereima på en mustang

Hm, jeg klarte heller ikke å spille med veldig stive plektere før, det ble liksom for hardt og ubrukelig. Er nok mest en vanesak, da. Hva man er mest vant til å bruke. :)

Akkurat .73mm plektere syns jeg egentlig er ganske greie, fant jeg ut. Spilte med ett idag, og det var fint med et litt mer fleksibelt plekter til rytmespilling - fikk en litt mer "crunchy" lyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Søkte etter en generell plektertråd. Fant denne og vekker den opp igjen etter dagens opplevelse:

Har brukt vanlige Dunlop Tortex i .73 og .60 en stund nå, men fikk lyst til å prøve tykkere og bestilte Dunlop Gator Grip 1.5. Hadde ikke så mange forventninger, men dæven for en forskjell! Alt spill av soloer og skalaer ble mer presist, og jeg kunne umiddelbart oppnå raskere og stødigere speed picking (selv om jeg nok aldri blir noen racer. Er vel kun ved akkordkomp på mange strenger at jeg opplever de tynnere Tortex-plektrene som bedre, men det kan godt være en vanesak. Nå vurderer jeg å prøve enda tykkere, og kanskje enda litt spissere.

Men hadde aldri trodd at bytte av plekter skulle gi så stor forskjell i spillefølelse helt umiddelbart.

NB. Dette gjelder kun elgitar. Jeg testet Gator Grip på den akustiske stålstrengeren, og der ble det ikke bra. Her fungerer vanlig .73mm i nylon mye bedre.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.