Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plektertråden!


ErlendB

Anbefalte innlegg

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen andre enn meg som sliter med å spille med plekter? Går greit å spille powerchords, men skal jeg treffe kun en streng blir det en del vanskeligere, bommer OFTE. Tips?

Tja, vanskelig å si, men prøv i hvert fall å la fingrene og håndleddet gjøre bevegelsen - ikke hold håndleddet stivt som ved strumming. Hvis du klarer å slappe av i håndleddet bør det gå greit med litt øvelse. Noen ganger liker jeg å hvile håndbaken mot brua. Da er det vel stort sett bare tommel og pekefinger som er i bevegelse. Dette går selvsagt ikke om du har tremolo, men på en Les Paul går det fint.

Om det er ideelle teknikker vet jeg ikke, men de funker veldig bra for meg og jeg får ofte skryt for pickinga mi :P

Bruker et ESP-plekter nå om dagen. 1.0mm. På kassegitar er det gode gamle Dunlop .73mm som gjelder.

Endret av EspenG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Meg og. Dog irriterende at ALLE som låner plekter av meg bare kaster det tilbake og fnyser over at det er så tynt. Men på den andre siden, slipper å låne bort plekter ;D

Fnis, jeg har vært borte ved det samme mange ganger og alle sier "faen, klarer du å spille med noe sånt?!"

Unnskyld ordleggingen, men feite faen, jeg kan ikke spille med ei trefjøl heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte esp 0,88 , grønne dunlop 0,88 , gule dunlop 0,73 og oransje 0,60

esp er favoritten, siden de holder bra og er som sandpapir å holde i:P

Blir det ikke litt vanskelig med f.eks. rask alt.picking når plekterne er såpass tynne? Men det kommer kanskje ann på hvordan du bruker dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, JazzIII er virkelig et av de beste plekterne jeg har vært borte i, spesielt for picking!

Fin feel, og jeg liker både lyden og den litt skarpe tuppen. Samt at det har den tykkelsen jeg foretrekker.

Har bare prøvd de små, men jeg har lyst til å sjekke ut de som er litt større, og.

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.