Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fortell meg om din beste konsertopplevelse!


Tøysejenta

Anbefalte innlegg

Må nok nevne to:

My Bloody Valentine - Roskilde 08

Nydelige, bråkete popmusikk spilt med et umenneskelig høyt volum!

Det 20 minutter lange støypartiet i "You Made Me Realise" var bare helt fantastisk.

Lee Ranaldo - Safe As Milk 08

Fordi som ikke vet det så er Lee Ranaldo en av gitaristene i Sonic Youth, men denne konserten var veldig annerledes enn SY.

Konserten var like mye performance art som konsert med videoer, dikt opplesing og akkompagnert av droner og støy.

Kanskje den mest spesielle og kuleste konserten jeg noen gang har vært på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eg hadde faktisk tenkt å reise på den konserten, men for øyeblikket budde eg i Ålesund så det vart ikkje noko av. Når eg ser du skriv det du skriv så ser eg at eg angrar! :unsure: Dokkhuset synst eg eigentleg er ein generelt fin konsertarena.

Ja, nå kan du bare angre! ;) Utrolig tight band, og du merket godt at de bare hadde det veldig trivelig. :) Dokkhuset var akkurat passe stor - hverken for lite eller for stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se

Queens Of The Stoneage Hove '07 var helt fantastisk, masse encores og når vi skulle gå tilbake til kampen gikk vi i det mest intense regnet du kan tenke deg.

Cavalera Conspiracy på Hove i år var ganske sykt, Jay Z var også dritfett.

Motörhead på Steinkjerfestivalen i fjor var heller ikke gærent. Stod nesten helt forrest, det var en kamp, passa også på en random 12-åring som stod der.

Satyricon var fett på Hove også, men konserten på Sentrum Scene for en liten stund siden var bare helt ufattelig bra!

Også var det George Clinton på Rockefeller tidligere i høst, det var dritfett, bare synd at jeg hadde skole dagen etter, og at trikker slutter å gå så man må gå timer før de blir ferdige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tool- Melbourne (Australia) i 2002- Sykeste og en av de desidert beste konsertene jeg noensinne har vært på, har sett Tool mange ganger, men, det har vært festival konserter, og kan ikke sammenlignes.

Såg Tool på Quart i 2006. Selv om det var festival-konsert, så kommer den høyt på lista. Hadde aldri hørt Tool før, men den konserten fikk meg hekta fra første låt. Adam Jones har endret min måte å spille gitar på fullstendig.

Andre nevneverdige:

- Muse, Quart 2006 - Har sett dem mange ganger og de er alltid bra, men akkurat denne hadde noe magisk ved seg.

- Roger Waters - Roskilde i....øh...2006 kanskje? Fantastisk bra lyd, og DSOTM ble spilt i sin helhet. Til perfeksjon.

- Chemical Brothers - Roskilde 2008 - Egentlig ikke min type musikk, men dette var bare dritkult. 60.000 dansende mennesker.

- Arcade Fire - Roskilde 2007 - Fantastisk konsert! Ubeskrivelig. En avslutning som blåste både bakoversveiser og tårer om hverandre.

- Enter Shikari - Roskilde 2008 - Utrolig energisk band, som mot all forventning klarte å prestere meget bra live! Vanvittig scene-opptreden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se

Queens Of The Stoneage Hove '07 var helt fantastisk

Jeg har også sett QOTSA, Bergen sammen med Foo Fighters i juni i år, og må si jeg ble vanvittig skuffet. Det så virkelig ut som de kjedet seg på scenen. Men fikk høre i ettertid at de hadde visst blitt matforgiftet her i bergen( om ikke jeg husker helt feil). Også tok vel Foo Fighters mye av "thunderen" fra dem vil jeg tro.

Hadde gjerne vært en ide' å se dem i egen konsert ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min feteste konsert er definitivt Ac/Dc på Fornebu arena februar 2009.

Men den feteste HITTIL er muligens er muligens The Hives på Norwegian Wood for noen år siden

Misunner deg AC/DC :angry: Jeg vil og!!

Var også på The Hives på Norwegian Wood for noen år tilbake;-) Var en kul konsert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også Soundgarden, på Alaska (Chateau Neuf) i 1993. Badmotorfinger-turneen. Sykt bra.

Det er så mange at det er vanskelig å lage en kort liste, men jeg er jo nærmest hardcore Motorpsychomann, og både i 96 og 97 var de helt vanvittige. Har sikkert sett dem 40-50 ganger siden 1993 (nei, jeg er en av de få som ikke var på releasepartyet til Lobotomizer på UFFA... :( ) . Alltid terningkast fire eller bedre, mange seksere.

Lauryn Hill på en festival i Holland var utrolig bra (og DET hadde jeg IKKE venta). Og Underworld på samme festival (1999).

Frank Zappa. Miles Davis.

Tool, Rage against the machine, Living Colour...

Når NoMeansNo hadde to trommiser var de uslåelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange at det er vanskelig å lage en kort liste, men jeg er jo nærmest hardcore Motorpsychomann, og både i 96 og 97 var de helt vanvittige. Har sikkert sett dem 40-50 ganger siden 1993 (nei, jeg er en av de få som ikke var på releasepartyet til Lobotomizer på UFFA... :( ) . Alltid terningkast fire eller bedre, mange seksere.

Motorpsycho har jeg aldri sett live, og det irriterer meg grenseløst, for fy f**n for en god musikk! Jeg husker når "Vortex surfer" ble kåret til århundrets sang og den ble spilt døgnet rundt på radioen på nyttårsaften ved 1000 årsskifet. Tror ikke det går an å bli ordentlig lei av den låta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker når "Vortex surfer" ble kåret til århundrets sang

Takk til "stemme-robotene" på NTNU. :)

De fikk vel noe sånt som 250000 i TONO-penger etter at den gikk back-to-back i 24 timer på P3... :lol:

Motorpsycho er bedre live nå enn på mange år. Det er ikke noe b-lag, nei. Neste gang må du bare få dem med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til "stemme-robotene" på NTNU. :)

De fikk vel noe sånt som 250000 i TONO-penger etter at den gikk back-to-back i 24 timer på P3... :lol:

Motorpsycho er bedre live nå enn på mange år. Det er ikke noe b-lag, nei. Neste gang må du bare få dem med deg.

Ja, de er høyt på lista over band jeg vil se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.