Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

gitarist i TNT.


Hans Majestet

Anbefalte innlegg

Jeg så det, hmmm han er vell litt god, men han er langt fra de beste i verden...

(haha, takk slabben for du sa jeg var god på et eller annet forumet)

men uansett, jeg digger spille stilen til Knut Schreiner jeg... Den er lett og den er rask, og det er sånn du kommer å i farten :)

heheheh har forresten aldri hørt deg spille, men jeg vet du har spilt litt lengre enn meg, og hvis du øver burde du være god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

SYnes det blir altfor teit å bedømme han utifra det han gjorde på det progeammet. Det han gjorde var for å imponere mannen i gata/publikum, og ikke en gitrarist som vet hva som er vanskelig og ikke vanskelig. Hadde han dratt på med noen syke arpeggios, hadde nok norges gitarist-samfunn blitt imponert, mens publikum ville sett på det som kjedeligt...

Det stemmer nok det, godt sagt. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har også hørt at en eller annen avis kalte Knut Shreiner norges gitarhelt...

Og nei, Knut spiller ikke fort, kan hende at teknikken hans er fin for å spille så fort, men du må kanskje gjøre litt mer for å komme over det stadiet, og opp der Petrucci, Vai og Yngvie ligger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emperoar

Har dere ikke hørt noen andre gitarister enn Vai og Petrucci? Går jo igjen i nesten vær jævla tråd som handler om gitarister.

Og hvorfor i svarte skal Knut opp til stadiet der Petrucci, Vai og Yngwie ligger? Han spiller da homoerotisk-death punk som funker knall bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke hørt noen andre gitarister enn Vai og Petrucci? Går jo igjen i nesten vær jævla tråd som handler om gitarister.

Og hvorfor i svarte skal Knut opp til stadiet der Petrucci' date=' Vai og Yngwie ligger? Han spiller da homoerotisk-death punk som funker knall bra![/quote']

Nå nevnte jo ikke du andre enn dem og Yngwie i innlegget ditt, heller, da... :wink:

Andre gitarister jeg hører mye på:

Shawn Lane

Allan Holdsworth

Brett Garsed

Stephan Forté

Michael Romeo

Guthrie Govan

Johan Reinholdz

Santiago Dobles

Greg Howe

Ron Thal

Chris Brooks

Marcel Coenen

Jason Becker

Marshall Harrison

Frank Gambale

Matthias Eklundh

Al DiMeola

Jeff Loomis

Scott Henderson

George Bellas

Buckethead

Fredrik Thordendal

Bireli LaGrene

Jarle H. Olsen

Eric Johnson

Vinnie Moore

Jeff Beck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og si det sånn alle har vell sine favoritter om hvem som er verdens beste gitarist, men det kommer helt and på hvordan du liker det... Synest dere man er god bare man spiller raskt? det er ikke noe med farten som gjør man er god, fantasien er det som gjør man god.. Mitt idol: Slash... Han spiller absolutt ikke noe særlig raskt, men det låter så bra, du sovner når du hører mange av soloene hans... Sweet Child O' Mine, er et perfekt eksempel på fantasi... Det er ikke raskt, det er ikke vansklig, men det er så deilig og høre på... Dere som sier, å herregud, jeg har bare spilt i 3 år, jeg klarer jo og spille den og den sangen... Vell finn på noe selv da, ikke bare spill alle andres sanger, du blir ikke særlig god av det i lengden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns han greide seg fint jeg. Det er viktig å huske på at dersom du ikke har et visst ego, så greier du ikke ting så bra som du burde. Nå har jo han og Lande sittet gjennom hele 90-tallet og røkt hemp i studioene sine, så at litt av kunnskapen er borte er ikke en overraskelse. Men jeg ble overrasket over Tony Harnell. Jeg ante ikke at det var han til å begynne med heller.... Det ser jo nesten ut som han har vært utsatt for en ulykke... Skrukkete og strekt i ansiktet... kjipt for en så fabelaktig vokalist (og sannsynligvis den "beste" performeren i [gamle] TNT, eksklusive låtskrivingsegenskaper).

Jeg ser heller på TNT live fra 1989 i Japan. Harnell er gud og Ronni er rå. Er heller ikke noen spesiell fan. Men jeg har respekt for å sitte på TV og bare spille noe som helst. Ikke glem hvor skjelven man blir når man er litt nervøs. Kan ødelegge en hvilken som helst gitarist.

Han har inspirert mange andre gitarister. Det er som med Malmsteen, det viktigste TRENGER ikke være NØYAKTIG det du spiller. Malmsteen fikk meg til å høre på klassisk, og det har ingen annen artist klart. Sceneopptredenen er jo også viktig liksom....

vi blir jo aldri ENIGE om han er flink eller ikke, det er opp til hver enkelt å bestemme.

EDIT: må bare legge til at det heller ikke går an å si noe så dumt som "verdens beste gitarist" fordi det finnes ingen. Den jeg anser for å være verdens beste er Mark Knopfler... Likevel HØRER jeg på Deep Purple og Ritchie Blackmore... Hvorfor? Vel fordi Deep Purple er best SAMMENLAGT. Dritbra vokal, trommer, orgel, gitar og bass. Helt uslåelig.

Det virker også som om verden er delt i to på det synspunktet med "verdens beste" der USA baserer seg mer på "riffing" mens Europa er det mest "soloing" det er snakk om. Kirk Hammet er jo et eksempel på en Amerikansk gitarist med en perfekt blend av geniale riff og fabelaktige soloer. Samma med Randy Rhoads (RIP!). Europeiske gitarister som har funnet en perfekt blanding er vel f.eks Ritchie Blackmore, som egentlig er mer av en riffmaker enn en soloist. Du har jo også Jimmy Page.

Jason Becker må komme sånn helt til slutt i en honorable mention. Anbefaler ALLE å laste ned videoer av han fra nærmeste fildele-program. Det er helt ufattelig trist det som har skjedd med han. Han var vel kanskje en av verdens raskeste (hoho, der var vi med en gang inne på det igjen :) umulig å komme unna, selv om alle hater uttrykket).

Husk også at det blir feil å sammenligne fra forskjellige tidsaldre. Det blir feil å sammenligne Malmsteen og Blackmore, siden Malmsteen kan spille nøyaktig likt Blackmore uten å mukke. Det er da vi drar inn RELATIVE begreper som "ENERGI"!! Det høres utrolig ut, men er veldig relevant... Synes jeg.... Malmsteen kan ALDRI spille Deep Purple-låter med samme energi som Ritchie. RETT OG SLETT fordi Malmsteen aldri hadde vært der han er om det ikke hadde vært for RB. Energien fra Yngwie når han spiller Deep Purple er lavere rett og slett fordi han ikke har LAGET det han spiller. Uhyre viktig å tenke på. Derfor jeg egentlig spiller mest for meg selv, uten tablaturer og faste oppvarmingsskjema eller øvingsskjema, rett og slett fordi jeg VET at alt jeg lager kommer fra MIN hjerne og hjerte (for å bruke Tekrø's egen klisjé som han dro i programmet :))

Derav tilbake til start: nettopp derfor mener jeg at Mark Knopfler er verdens beste gitarist. Melodi, riff, solo... og stemme til og med...... MEN jeg hører FREMDELES på Deep Purple :)

ble en lang edit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.