Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

gitarist i TNT.


Hans Majestet

Anbefalte innlegg

Integrum gir her et glimrende eksempel på gjennomsnittsmannen som lot seg forføre/lure av Skavlans dårlig skulte reklame for LeTekrø sine egenskaper. Festlig å se at TNT's kampanje med å spille på masse tvprogrammer og å la seg intervjue faktisk virker.

Men jeg lar meg ikke lure. Emperoar er jo verdens beste gitarist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Emperoar

Jeg må innrømme at jeg ikke var helt ærlig. Nilsefix er verdens beste gitarist. For han vet jo tydeligvis alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SYnes det blir altfor teit å bedømme han utifra det han gjorde på det progeammet. Det han gjorde var for å imponere mannen i gata/publikum, og ikke en gitrarist som vet hva som er vanskelig og ikke vanskelig. Hadde han dratt på med noen syke arpeggios, hadde nok norges gitarist-samfunn blitt imponert, mens publikum ville sett på det som kjedeligt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så det, hmmm han er vell litt god, men han er langt fra de beste i verden...

(haha, takk slabben for du sa jeg var god på et eller annet forumet)

men uansett, jeg digger spille stilen til Knut Schreiner jeg... Den er lett og den er rask, og det er sånn du kommer å i farten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett og hørt litt på Tekrø sine greier på Først og Sist. Jeg må si, kanskje til og med rope, at han er grom. Ikke mange, om noen, som spiller som han gjør. Og ikke er det enkle greier heller. Skal være stødig for å gjøre de maskingeværgreiene. Selv om han selv har sagt at hele gitarspillet hans er fake, så er det ingen andre som faker som han gjør.

Tøff type. Ikke minst på grunn av skikkelig tremolo... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må inrømme at han drar et par tøffe riff i blant, men han spilte ikke en skit på Først og Sist som jeg ikke kan spille selv uten videre vanskeligheter (jeg påstår derimot ikke å være verdens beste gitarist). Dessuten spilte han nokså slurvete, og hadde en høyrehåndsteknikk jeg ville tenkt meg grundig om før jeg brukte selv. For meg ble han litt som en "Van Halen light".

Forresten, den "maskingevær-teknikken"... bull og atter shit. Petrucci gjør akkurat det samme i Under a Glass Moon - forksjellen er bare at han i motsetning til Tekrø faktisk spiller notene.

Jeg må nok holde med Yngtchie - det meste han spiller er ingen sak hvis du har erfaring med litt mer utfordrende saker (Dream Theater, Symphony X, Adagio, osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maskingevær greia ville jeg antakeligvis tatt helt fint. Den andre greia der han slang hånda over og under skulle jeg gjerne likt å lært måten å gjøre det på.  

Noen som vet?

Et helt normalt "open string" lick, men med notene spilt fra annenhver side av halsen. Ikke vanskelig hvis du øver litt på det. Angelo gjør det samme ti ganger raskere, og det er fremdeles like ubrukelig. Kun for show, ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, den "maskingevær-teknikken"... bull og atter shit. Petrucci gjør akkurat det samme i Under a Glass Moon - forksjellen er bare at han i motsetning til Tekrø faktisk spiller notene.

Det er jo det som er greia. Som han selv sa: "Det er ikke så mye en teknikk som det er en attitude."

De fleste har glemt den spillestilen. Van Halen hadde den godt plantet inne, men de aller fleste som har sittet og finslipt teknikken kan ikke spille med samme attitude. John Petrucci spiller for klinisk rent til at det kommer i nærheten. Sier ikke at det ene er bedre enn det andre. Kommer bare fra to forskjellige verdener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.