Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Link din Video!


xshorteyx

Anbefalte innlegg

ok takk da har jeg noe å jobbe med den nærmeste tiden

Jupp og pass på å ikke anstreng / spenn armen og skuldrene når du øver. Når du øver prøv å perfeksjoner og minimer bevegelsene i høyre hånda. Jo mindre bevegelse og kontrollert jo kjappere og mer nøyaktig vil du spille.

Men ikke bland øving og spilling. Når du spiller: Bruk alle midler for å få det til å høre fetest mulig. Ergo: Bruk alle musklene i kroppen din om nødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok det opp med telefonen så lyden er nok ikke den aller beste, jeg vet hva som er grunnprinsippet bak palm muting, men jeg syntes at når jeg prøver å spille fortere så blir lyden mer "skrapende" enn muta hvis du skjønner

Se på hånda di og plekteret ditt når du spiller fortere. Hvis du får skrapelyd når du spiller fortere tror jeg det kan være fordi du vrir plekteret mer så det glir lettere over strengene. Ikke gjør dette!

En gylden regel: Din sakte teknikk skal være den samme som din kjappe teknikk.

Øv på å minimaliser bevegelsene og spill i en hastighet du føler du har full kontroll. Så øv opp hastigheten gradvis med metronom. Etter noen måneder skal du nok se at du er kjappere enn da du startet. Husk å dokumenter så du ser

gradvis fremgang. morsommere å øve mer da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Elvis-aften i Bjugn Kulturhus 28.11.12. Satt i husbandet, og fikk også tildelt et solonummer:

Edit: Dere bassister bør forresten legge merke til hvordan man skal spille bass. Denne snutten er et foregangseksempel! (Bortsett fra helt på slutten da.... men der skylder vi på dårlig bandledelse... :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprekt. Har ennå ikke orka å prøve meg på soloene til Jari.. Ikke lyst å ødelegge låtene med min sloppyness!

Nyealbumet var ikke heeelt som forventet men, godt produsert.

Hehe, det er bare til å nerde foran metronomen :P

Var litt skuffet selv, i og med at det var bare 5 sanger, hvorav to av de var lange. Ble ikke så mye nytt etter å ha ventet i 6 år.

Må si jeg var ekstremt imponert over produksjonen. På DVD'en som fulgte med i albumet, viste han en film hvor han hadde ca 1200 layers i Cubase. 1200! et sant miksehelvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.