Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynner på jakt etter tips


Gjest

Anbefalte innlegg

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har en Boss DD-6 delay jeg vurderer å selge, hvis du er interessert. Har alle funskjonene du trenger og en del rart du ikke trenger (jeg har iallefall ikke bruk for det). Kjøpte den i juletider og den er så godt som ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tenkte det var på tide med en liten update her: 4. August får jeg lønn og da blir det ny amp på meg, tror det blir en Roland 30X.

mtp. min egen utvikling så har jeg gått mer og mer bort fra grep og over til fingerspill ettersom det er dette jeg synes er morsomt :) Lært meg grunnleggende fingerspill og leker litt for tiden med introen til "Silence and Goodbye" av The Autumn Offering.

Som forøvrig høres sånn ut:

Endret av Silverfox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roland 30X syns jeg egentlig låter ganske tamt, ville ikke anbefalt den egentlig... Har en Marshall MGDFX30 som jeg hvertfall har vært fornøyd med, burde prøve den i en butikk før du bestemmer deg synes jeg :P

Ja, setter av en dag til å tulle rundt i hovedstaden og prøve alt de har i min prisklasse :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor masse vedlikehold trenger ein gitar eigentleg?

Eg sitter å vurderer om det er å vært å spare dei hundrelappane du kan ved å bestille gitaren over nett eller om det er betre å gå i ein butikk der du lett kan stikke innom for å få hjelp med sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor masse vedlikehold trenger ein gitar eigentleg?

Eg sitter å vurderer om det er å vært å spare dei hundrelappane du kan ved å bestille gitaren over nett eller om det er betre å gå i ein butikk der du lett kan stikke innom for å få hjelp med sånne ting.

Hvis noen i nærheten forhandler gitaren din er det vel ett fett, men hvis de ikke gjør det så er kjipt å måtte dra langt hver gang noe konker på gitaren din. Men etter det jeg har hørt av folk med erfaring tar det år før den trenger noen form for behandling hvis den trenger det i det hele tatt.

Endret av Silverfox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Jeg er også ganske nybegynner i dette med gitar. Er 12 år, og har hatt gitar i tre år, men har aldri brukt den så mye. Da to kompiser fikk El-gitar til jul, begynte jeg å spille litt jeg også. Jeg lærte meg tabs, og kunne noen grep fra før. Dm, D7, A, Am, A7, Em, E, F, C, H. Jeg kan Sweet Child O' Mine (ikke soloen da ;)). Hva slags sanger er det som ligger ca på Sweet Child O' Mine's vanskelighetsgrad, kanskje litt vanskeligere som passer til meg?

Forresten hører jeg på Guns N' Roses, AC/DC, Iron Maiden, Metallica, Led Zeppelin, Muse, Velvet Revolver, osv...

Er det noen fordel at jeg spiller piano fra før?

Takker for svar, MD95 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Heisann godtfolk!

I det siste har jeg øvd mer på avanserte ting, men sliter fælt med palm muting (etter jakt på et godt norskt ord for dette), all lyden forsvinner bare og det høres overhodet ikke ut som det skal, muter jeg for mye eller hva er det jeg gjør galt?

mvh.

Sølvreven :)

Endret av Silverfox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å skru på mer bass på forsterkeren og muligens mer distortion ;) Når du fikser det på det nivået kan du prøve å gå ned i distortion og bass til du fikser teknikken godt overalt! Ikke bruk for mye kraft når du muter, du skal ikke kvele lyden, bare gjøre den tøff og litt dempet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann godtfolk!

I det siste har jeg øvd mer på avanserte ting, men sliter fælt med palm muting (etter jakt på et godt norskt ord for dette), all lyden forsvinner bare og det høres overhodet ikke ut som det skal, muter jeg for mye eller hva er det jeg gjør galt?

mvh.

Sølvreven :)

Har sett eit typisk problem blant gitarelevane mine, og det er rett og slett at dei ikkje er raske og harde nok på plekternedslaget. Det skal vera hardt og kjapt, men du skal ikkje anstrenga deg. Pass på å bruka bridge-pickupen og å ha nok diskant på, båe på gitaren (tonekontroll på maks) og forsterkaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.