Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynner på jakt etter tips


Gjest

Anbefalte innlegg

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Se der ja. Bare husk på å trekke ut jackene når den ikke er i bruk hvis du kjører på batteri. Lar du jackene stå i er batteriet tomt på no time.

Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det vel en form for pre-amp også i den pedalen. Det gjør at du kan øve med bare pedalen og hodetelefoner.

Endret av Tambarskjelve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja. Bare husk på å trekke ut jackene når den ikke er i bruk hvis du kjører på batteri. Lar du jackene stå i er batteriet tomt på no time.

Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det vel en form for pre-amp også i den pedalen. Det gjør at du kan øve med bare pedalen og hodetelefoner.

Oioi, merka først nå at den lyste selv om den ikke var kobla til ampen, takk for tipset ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjaa. Det tar tid å bygge opp en egen sound. - Gitar, forsterker, pedaler OG fingrene.

Men om du ikke har en Chorus, Delay eller Reverb pedal, så kan jo det være noe å sjekke ut.

Chorus kan låte veldig fint med clean lyd, men det er en smakssak. Mange som liker, mange som misliker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delay kan være kjekt å ha til soloer f.eks. Bare å prøve seg fram i en butikk til du finner "den rette" effekten for deg. ;)

Okay, skal ut og prøve noen andre gitarer etterhvert som jeg får penger prøver jeg med litt forskjellige pedaler i samme slengen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen tips om utgangspunkt for teknikk da? Bare sånn at jeg ikke går helt feil, sliter litt med krampe når jeg spiller låter som har kjappe småtoner mellom de store som verset til "Beast and the Harlot" av Avenged Sevenfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å holde høyrehånda mest mulig i ro, la bevegelsen komme fra håndleddet, rullende på en måte (litt vanskelig å forklare)

Jeg bruker i tillegg å forankre høyre lillefinger i gitarkroppen. Jeg holder min under bridgepickupen. Det har ikke så mye å si hvor du "ankrer" lillefingeren, det viktigste synes jeg, er at det er et fast punkt, altså samme punktet bestandig. Da vil plekterfingrene etterhvert vite hvor de forskjellige strengene er.

Litt vanskelig å forklare dette også, men det går på en måte automatikk i det etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å holde høyrehånda mest mulig i ro, la bevegelsen komme fra håndleddet, rullende på en måte (litt vanskelig å forklare)

Jeg bruker i tillegg å forankre høyre lillefinger i gitarkroppen. Jeg holder min under bridgepickupen. Det har ikke så mye å si hvor du "ankrer" lillefingeren, det viktigste synes jeg, er at det er et fast punkt, altså samme punktet bestandig. Da vil plekterfingrene etterhvert vite hvor de forskjellige strengene er.

Litt vanskelig å forklare dette også, men det går på en måte automatikk i det etterhvert.

Takker og bukker :)

Var ute og testet diverse gitarer idag og fant ut at Randy Rhoads-gitarene hadde en utrolig digg lyd :)

EDIT: Post nummer 200 btw :)

Endret av Silverfox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.