Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikk du missliker, som du tør innrømme at du missliker?


Holyman

Anbefalte innlegg

"-core" musikk

90% av punk

danseband (selv om jeg liker ole ivars bassisten :P)

emo

listepop

95% av all elektronisk musikk

country

gospel

Tror jeg sier meg enig i denne listen her, selvom noe country kan være gøy :P (Litt sånn upbeat) og legger til: Dream theatre, fikk en avsky for Labrie når de covret maiden og metallica låter, og de MINST "80% av sangen" soloene deres gjør meg gal.. Er ikke så glad i soloister av noen form, men da har jeg spesielt utviklet en avsky for Jaco Pastorius, men Miller er grei, Miller kan jeg like :D

Og til deg som sa U2: Ja finner de litt irriterende, spesielt når de bono nevnes som "den" beste irske vokalisten... PHIL LYNOTT! NOK SAGT!

Hehe, jeg har litt mer sans for Phil Lynott enn Bono, det skal jeg si. Men ironisk nok (nå som vi er inne på U2) så var det faktisk Adam Clayton som fikk meg til å spille bass. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 357
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Metal kan være så mangt, musikken varierer veldig fra sjanger til sjanger.

Ikke veldig. Ingen band er jo like, så hvorfor smekke på en ny sjanger pr. band?

Det samme er innen rock.

Poenget mitt er at jeg synes det ikke er nødvendig å skape nye sjangere hele tiden, og etter journalistene er det metalbandene som er drøyest på det.

Jazz kjenner man igjen på akkordprogresjoner og utvida besifring, Blues har f.eks 12`takters,div shuffles osv, samme med progresjonene og den itvida harmonikken.

Metal har på en måte ikke noen grenser for hva som skal være i genre`en, og derfor blir alt så himmla forskjellig, som igjen fører til alskens sjangrer.

Så Miles Davis og Love/Yagi/Brötzmann er begge to bare "jazz"?

Har jeg forstått deg rett i at metal er så nyskapende og intelligent musikk at det er et konstant behov for nye sjangre?

Haha! :)

Du forsto meg feil. Og det er forskjellig hvordan folk tolker om det bare er jazz eller ikke, og siden jeg ikke vet alt i den sjangeren skal jeg ikke uttale meg om hvor grensene går ^_^

Uansett, så kan du spare deg for den siste nedlatende kommentaren. Det kan da godt hende at det er en nødvendighet med alle undersjangrene, noe det faktisk er de fleste gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, så kan du spare deg for den siste nedlatende kommentaren. Det kan da godt hende at det er en nødvendighet med alle undersjangrene, noe det faktisk er de fleste gangene.

Iogmed at jeg forsto deg feil, så kan jeg det - men jeg mener fremdeles at det overdrevne landskapet med sjangere er unødvendig uansett musikkstil.

Og jeg synes ikke at metal er den sjangeren som nødvendigvis er såpass innovativ at det er nødvendig med så mange sjangere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Aha, så vi skal bare kalle det metall og la Iron Maiden og tja, Gorgoroth falle under samme kniven?

Heavy-, Power-, Svart-, Melodisk Svart-, Døds-, og Melodisk Dødsmetal er faktisk vidt forskjellige sjangere, med vidt forskjellig instrumentalisering, vokal typer og scenefremtreden...

men når vi kommer til sjanger som Gore (det er vel egentlig mest vanlig dødsmetal med kvalme tekster..) så er det under katogorier vi kunne blitt spart for.. samme er symfonisk speed metal, som de fleste vil kalle, ja nettopp, Power Metal, jeg har fremdeles til gode å forstå forskjellen på Neo-klassisk heavy metal og Power Metal, det går i det samme, så Power sjangeren er vel egentlig den som lider mest av dette "syndrommet".

Teite under delinger hører hjemme i alle sjangere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pop og Rock høres vidt forskjellig ut innen samme sjangeren også, men har ikke 18 forskjellige kategorier for det. Iron Maiden er vel uansett mer et rockeband enn metalband vil jeg si.

Metal har unødvendig mange sjangre. Just face it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så vi skal bare kalle det metall og la Iron Maiden og tja, Gorgoroth falle under samme kniven?

Jepp.

La heller bandet tale for seg selv. Da må man faktisk sjekke ut bandets musikk.

Har vært borti for mange som sier "åja, de spiller <vilkårlig sjanger>-metal/rock/pop, det liker jeg ikke", uten å har hørt musikken.

Gjorde selv det en gang i tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers
Pop og Rock høres vidt forskjellig ut innen samme sjangeren også, men har ikke 18 forskjellige kategorier for det. Iron Maiden er vel uansett mer et rockeband enn metalband vil jeg si.

Metal har unødvendig mange sjangre. Just face it.

Ja...

Iron Maiden er et av de "originale" Heavy Metal bandene, så på dette området tror jeg ikke du har kompitansen til å uttale deg, så dropp det.

Jeg sa jo forresten at det er en del "unødvendige" sjangere, som f.eks gore metal og neo klassisk og slikt. Men som bassist i et melodisk døds metal band, så vet jeg hva forskjellen på "vanlig" Metal, Døds metal og Melodisk... det er faktisk 3 forskjellige sjangere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La heller bandet tale for seg selv. Da må man faktisk sjekke ut bandets musikk.

Jada, fjern sjangernavn, da blir verden et bedre sted å leve...

Nile høres like mye ut som Helloween som Rune Rudberg, man kan ikke putte alt under ett navn, det går bare ikke.

Sett alt på spissen, så blir alle valg enkle.

Ikke fjern alle sjangre - men ikke en sjanger pr. band heller!

Men for all del - har man et sterkt behov for å mekke seg en egen sjanger, så værsgo'!

Man får da ikke gjort noe med det uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullt enig i dette, men man må klare å finne en mellomting, det å prate som om metal ikke har nok variasjon til å trenge flere undersjangere er jo latterlig.

Det var flåsete av meg å fremstille det sånn, men jeg mener fremdeles at det er hakket for mange undersjangre i metal-sjangeren.

Endret av PerA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa jo forresten at det er en del "unødvendige" sjangere, som f.eks gore metal og neo klassisk og slikt. Men som bassist i et melodisk døds metal band, så vet jeg hva forskjellen på "vanlig" Metal, Døds metal og Melodisk... det er faktisk 3 forskjellige sjangere.

Oh hoi! La oss se hvem som kan mest om mest mulige sjangere! Jeg vet for eksempel om idiotisk-unødvendig-sjanger-offtopic-diskusjon sjangeren! ikke en av mine favoritt genres. Jeg liker mer ting som gore-splatter-horror-rape-blod-killkillkill-incredibleblack-cemetary-petcemetary-clowncemetary-deathmetalcore!

On topic! Jeg haaaaaaaaaaaaater Tokio Hotel!! Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takler ikke Coldplay, de er definisjonen på hvordan jeg mener musikk ikke bør være.

Metal av typen svært hardt med growling syns jeg høres j*vlig ut, føler man da prøver å bråke mest mulig istedenfor å lage musikk.

Hiphop og rnb i det seinere er også grufullt, og da særlig rnb (R&B var jo knall på 70-tallet, uten at det har noe med dagens genre å gjøre). Det høres helt latterlig datalagd ut (på 90-tallet brukte man også lite ekte instrumenter, men det hørtes da igrunn ganske bra ut fordet), mangler som regel bass i lydbildet (og ofte er det igrunn kun en simpel og billig trommeloop og ikke noe mer), og melodilinjer og vokalprestasjoner er hos de fleste også på bånn. Akon er vel kanskje kroneksempelet, + nye låta til Madonna er rett og slett søppel på høyeste nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.