Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikk du missliker, som du tør innrømme at du missliker?


Holyman

Anbefalte innlegg

  • Svar 357
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ganske mye metal går meg hus forbi. Og hva er poenget med å dikte opp en ny metalsjanger pr. band?

Om det er "melodisk/symfonisk/death/dark/doom", så er det jo fremdeles metal? Skjønner ikke vitsen med å være så sjangeranal.

Dessuten er det kjedelig.

Frijazz er ikke helt min greie heller, og kan styre meg for det meste av hip-hop og rap.

Og Dream Theater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske mye metal går meg hus forbi. Og hva er poenget med å dikte opp en ny metalsjanger pr. band?

Om det er "melodisk/symfonisk/death/dark/doom", så er det jo fremdeles metal? Skjønner ikke vitsen med å være så sjangeranal.

Dessuten er det kjedelig.

Metal kan være så mangt, musikken varierer veldig fra sjanger til sjanger. Fans av power metal liker ikke nødvendigvis black metal, og fans av stoner metal liker ikke nødvendigvis prog metal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske mye metal går meg hus forbi. Og hva er poenget med å dikte opp en ny metalsjanger pr. band?

Om det er "melodisk/symfonisk/death/dark/doom", så er det jo fremdeles metal? Skjønner ikke vitsen med å være så sjangeranal.

Dessuten er det kjedelig.

Metal kan være så mangt, musikken varierer veldig fra sjanger til sjanger. Fans av power metal liker ikke nødvendigvis black metal, og fans av stoner metal liker ikke nødvendigvis prog metal.

uhm...exactly.

Det virker på oss relativt uinnvidde at disse subsubgenrene finnes opp for å beskrive ett og ett band som oppleves som nyskapende og spesielt hermetterbare. Og så kommer det kanskje sju dårlige latviske etterligninger, og så har du en genre å skrive særoppgave om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske mye metal går meg hus forbi. Og hva er poenget med å dikte opp en ny metalsjanger pr. band?

Om det er "melodisk/symfonisk/death/dark/doom", så er det jo fremdeles metal? Skjønner ikke vitsen med å være så sjangeranal.

Dessuten er det kjedelig.

Metal kan være så mangt, musikken varierer veldig fra sjanger til sjanger. Fans av power metal liker ikke nødvendigvis black metal, og fans av stoner metal liker ikke nødvendigvis prog metal.

Enig med Yngwie Blackmore her, det varierer så sinnsykt fra sjanger til sjanger, at det faktisk blir nødvendig med sjangernavn i denne genre`en.

Jazz kjenner man igjen på akkordprogresjoner og utvida besifring, Blues har f.eks 12`takters,div shuffles osv, samme med progresjonene og den itvida harmonikken.

Metal har på en måte ikke noen grenser for hva som skal være i genre`en, og derfor blir alt så himmla forskjellig, som igjen fører til alskens sjangrer.

Vanskelig å forklare^^ hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metal kan være så mangt, musikken varierer veldig fra sjanger til sjanger.

Ikke veldig. Ingen band er jo like, så hvorfor smekke på en ny sjanger pr. band?

Det samme er innen rock.

Poenget mitt er at jeg synes det ikke er nødvendig å skape nye sjangere hele tiden, og etter journalistene er det metalbandene som er drøyest på det.

Jazz kjenner man igjen på akkordprogresjoner og utvida besifring, Blues har f.eks 12`takters,div shuffles osv, samme med progresjonene og den itvida harmonikken.

Metal har på en måte ikke noen grenser for hva som skal være i genre`en, og derfor blir alt så himmla forskjellig, som igjen fører til alskens sjangrer.

Så Miles Davis og Love/Yagi/Brötzmann er begge to bare "jazz"?

Har jeg forstått deg rett i at metal er så nyskapende og intelligent musikk at det er et konstant behov for nye sjangre?

Haha! :)

TOPIC:

Jeg glemte å tilføye at jeg har ABBA-allergi.

Endret av PerA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke veldig. Ingen band er jo like, så hvorfor smekke på en ny sjanger pr. band?

Det samme er innen rock.

Poenget mitt er at jeg synes det ikke er nødvendig å skape nye sjangere hele tiden, og etter journalistene er det metalbandene som er drøyest på det.

Vanligvis er det journalistene som finner på alle disse navnene og sammensetningene, de fleste bandene kaller seg metal, og ferdig med det. Poenget er at det skal være lett å vite omtrent hvordan et band låter ved å se på sjangerbenevningen. Som jeg nevnte så er metalfans ganske kresne, og mange som digger en type metal vil avsky en annen type metal, så derfor er det lurt å ha disse navnene, selv om de kan virke ganske tåpelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis er det journalistene som finner på alle disse navnene og sammensetningene, de fleste bandene kaller seg metal, og ferdig med det. Poenget er at det skal være lett å vite omtrent hvordan et band låter ved å se på sjangerbenevningen. Som jeg nevnte så er metalfans ganske kresne, og mange som digger en type metal vil avsky en annen type metal, så derfor er det lurt å ha disse navnene, selv om de kan virke ganske tåpelige.

To viktige poeng! :)

Jeg formulerte meg feil; det er ikke bandene som skaper sjangerene - det er metalfansen. Siden de er så kresne, skal musikken som man hører på være så spesiell som mulig, ergo en ny sjanger.

Men for all del, jeg hører ikke på metal noe særlig. Så de skal ha så mange sjangere som de bare vil. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig ang. U2... Om Bono kunne konvertere alt preiket sitt til penger, hadde verden vært et bedre sted :P

Om du visste hvor mye hver av medlemmene i U2 har gitt til u-hjelp, og hvor mye Bono har fått USA til å kutte ned på u-landsgjelda ville du ikke kommet med et slik tåpelig utsagn.

Hvis du vet mer om ting før du snakker, da blir verden et bedre sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.