Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikk du missliker, som du tør innrømme at du missliker?


Holyman

Anbefalte innlegg

  • Svar 357
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

slikt kan vell også ha litt med hvilken type musikk man startet med å høre på.

Mange starter med f.eks Beatles o.l som første "serriøse" band/musikk å lytte til, mens andre kanskje aldri oppdaget dem.

For meg gjelder det Rolling Stones.

fikk aldri helt "satt" meg inn i dem way back then, og i dag gjør musikken rett og slett ingenting for meg. høres bare ufattelig kjedelig ut.

kan lett sitte å høre på beatles, av rein nostalgi, mimre tilbake til når man var liten og hørte på beatles LP eller kasett....

men ja, er ikke bare stones dette gjelder for meg, er en god del 60 og 70-talls band some høres rimelig slappe og datert ut, som jeg har vanskelig for å sette meg inn i....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestefar har uendelig antall Roland Cedermark kasetter og cd-plater.

men når det kommer til hat, misliker sterkt retro/nu-R'n'B ala Amy Winehouse, Duffy og alt det der. går meg på nervene.

Enig, dette er oppgulp av verste sort. Totalt uinteressant og unødvendig, men igjen, det selger jo i bøtter så grunnen ligger vel det.

Hovedårsaken til det er nok at 80% av befolkningen er totalt ignorante når det kommer til musikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat Rolling Stone: The Beatles influence on modern pop and rock music can not be overestimated.

Sitat Rolling Stone: Not liking them (the Beatles) is as perverse as not liking the sun.

Hvorfor sitere Rolling Stone? Et av de mest ubrukelige musikkpublikasjonene som finnes. Det skal godt gjøres å finne mer smakløse trendhoppere enn Rolling Stone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at man ikke har sansen for Beatles, jeg har ikke noe stort forhold til de selv, men at de har en sentral plass i musikkhistorien kan vel ingen nekte for..??

Diskusjoner som dette utarter seg nærmere og nærmere uttalelser som" liker ikke sånn retro-pop som Beatles spiller", noe som faller på sin egen urimelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikkje heilt kvifor eg skal tykkja det er så mykje betre berre fordi det har inspirert mange band, og sikkert er det vel ein litan dæsj beatles i til og med Necrophagist. Det bryr meg svært lite, alle band er jo inspirerte av andre band. Det var jo berre det at beatles vart så sinnsjukt populære som gjorde susen...

Føler meg pressa kvar dag til å lika dei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo berre det at beatles vart så sinnsjukt populære som gjorde susen...

Og innovative, for ikke å nevne alle de forskjellige stilartene de brukte i musikken sin. Og at de til tider klarte å gi ut så mye som to plater med originalt material på ett år, og at singlene ble store hits selv om de ofte var eksperimentelle. Og at de klarte å utvikle seg i et så voldsomt tempo, der alle platene ble spilt inn over en syvårsperiode. Dette, i tillegg til at de var talentfulle musikere som leverte profesjonelle show gjennom hele sin livekarriere.

Det burde ikke være overraskende at de har såpass stor fanskare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fan av prog, men eg klarer ikkje å like Queen. Grunnen er kanskje at eg ikkje klarer stemma til Herr Mercury, for resten av banden er jo heilt klart flinke musikarar. Når vi er inne på det med vokalistar som øydelegg heile showet, så kan eg nemne Audioslave.

Likar heller ikkje Rihannansna(ho der umberella eeee), Culture Club og Akon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.