Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

Håhå nå fant jeg lyden jeg ville ha. Fender bassman fra midten av 70-tallet var svaret. Enkel men genial amp. Kan brukes som ovn og ser det ut som. :P

Nå fikk jeg sånn helt plutselig to amper. Denne og en Ashdown ABM-500 EVO III. Men den har jeg ikke fått testet ennå siden jag ikke har høyttalerkabel som passer nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tykkelsen, ja, og dermed vekten, og det igjen gjør at strengen må være strammere for å få samme tone. Så man kan nesten si at "light" strenger er løsere og mykere, mens "heavy" strenger er strammere og tyngre å spille på.

Smak sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte meg en Ibanez bass på B- vareutsalget til Norsk musikk. Gitaren hadde et hull i sargen, se bilde.

aeb-10e%20skade%20ved%20kropp%20sarg%206%2009%20web.jpg

Prisen var det ikke stort å si på, og siden lyden ville være omtrent lik, slo jeg til. I dag fikk jeg bassen. Vet ikke helt hva som har skjedd, fordi den jeg mottok er helt mint, ikke skadet i det hele tatt.

Dette er noe helt annet en den Olympiaen jeg hadde i hus en stund. Den hadde ikke sustain i det hele tatt, og det var knapt nok lyd i fjerdestrengen. Denne her synger. Koselig bass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer.. Ser ut som det er slik på denne også ;) Men ossen vil det da være å sette i andre pickups ? Er denne btw http://epiphone.com/news.asp?NewsID=1412 og har tenkt å kjøpe den og evt sette ekte Gibbo thunderbird plukkopper i den :)

Skal du ha thunderbird er det absolutt helt nødvendig at du prøver en hvis du ikke har gjort det allerede. Mine erfaringer med de er at de er ganske elendige instrumenter med dårlig balanse og daff lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha thunderbird er det absolutt helt nødvendig at du prøver en hvis du ikke har gjort det allerede. Mine erfaringer med de er at de er ganske elendige instrumenter med dårlig balanse og daff lyd.

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet noe om merket J&R ? lurer fordi jeg tenker å kjøpe meg en bass til og ser da selvfølgelig på bruktmarkedet og fant denne http://musikkweb.no/marked/market.php?aid=253475 har vært i kontakt med selgeren og den er ikke solgt. Han sa at han skulle fiksa flere bilder i mårra. Må bare få solgt Morgan bassen min så kommer det en ny en snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.