Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

Takk for svar. Tror jeg setter en strek over LM 250 da. Kan være greit å ha litt å gå på om jeg skulle trenge det.

Ser nå at LMIII er ute. Men har tittet litt rundt i norske nettbutikker uten å finne den. Er den så ny at den ikke er ute i butikkene her i Norge ennå? Tror dere prisen blir noe i nærheten av LMII? Har ingen musikkforretninger her i nærheten å spørre i heller. Angående kabinetter, så trenger jeg ikke stresse med det. Jeg har et gammelt Peavy 1x15 som kan brukes til jeg finner noe annet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe

Manne-bassen (jeg elsker å kalle den det!!! Bassen for MENN!) er den jeg er mest i tvil om å selge... så får nå se hva som skjer. Men den har blitt satt i baksetet av den nye Clement 6-strengs Anne-bassen min, så det er grunnen til at jeg vurderer å selge den. Det andre utstyret er enten lite i bruk eller "dobbelt opp". F.eks. har jeg tre 6-strengere, og da kan man vel med en viss rett spørre om jeg egentlig *trenger* alle. Samme gjelder Parkeren. Det er en super bass, og det er vel en av de beste jeg har å spille på, men jeg bruker ikke 4-strengere så ofte, og når jeg bruker dem er jeg på jakt etter noe helt spesielt. F.eks. "ståbass"-karakteren til Clement Lise-bassen min eller Marcus Miller-snappen i Clement Jazz-bassen min.

Så det er ikke noe annet enn det... jeg har mange, og kan klare meg med færre. :)

Og gjerne bytte noen ut med noe annet. F.eks. kunne det jo vært kult med en ordentlig ståbass.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Skal og lempe ut 1 bass nå.. Kommer sikkert 2 i retur, menmen. Jeg må bare få alt til å fungere som det skal på Ibanezen først, så kvitter jeg meg med den. Prøver å finne ut om den ene bassen som skal inn (som kommer til å være en Jazz bass) skal være en 5er, det blir nok den som kommer først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet forsøker jeg vel å slanke stallen litt (men den er ganske omfangsrik, innrømmer det.... så det gjør ikke noe). Hvis jeg lykkes med det er det mulig jeg får Tom til å bygge meg en 7-strenger. Men tiden får vel vise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Tja, Ettersom jeg er på heftig bassjakt så er det synd du ikke har noe jeg har spesielt lyst på da :P Den Manne bassen blir vel litt for dyr i forhold til det jeg har tenkt som "nå med engang" bassen min. Godtmulig jeg gjør det enkelt å kjører en G&L Tribute L2500.. billig og kvalitet, samt at jeg får råd til å spare opp til den dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Jeg suger skikkelig med elektronikk :lol: Nå får jeg ikke lyd ut av P bassen engang.. Helvete!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

...Funker nå... Ble bare litt. ehm.. "Crosswired"

hmmm..

Begynner å bli mye lønnegripebrett her i huset nå.

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, noen som har noen formeninger om Ashdown AL-Little Giant 1000 eller 350? Har tittet litt på den også. Huff, vanskelig dette når jeg ikke får prøvd dem... :)

Har ikke prøvd akkurat den Ashdown' der. Men har generelt gode erfaringer fra Ashdown forsterkere. Men hva spiller du a? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar igjen. Får ikke prøvd noen av forsterkerne da jeg bor timevis i bil fra nermeste musikkforretning. Og de har neppe noen av disse på lager heller. Den Genz Benzen virket heller ikke dum. Den hadde jeg faktisk helt glemt av. Takk for tipset.

Har fått godt inntrykk av Ashdown og har sett på flere topper i "normal" størrelse. Blandt annet Ashdown ABM-500 virker veldig fristende, men den ligger egentlig litt på grensen av hva jeg hadde tenkt å betale for toppen.

Vi spiller vel egenlig alt mulig rart, både gammelt og nytt, men veldig mye 60 og 70-talls populærmusikk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.