Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

Noen her som har peiling på elementer og styr?

Har sprengt et element i et av mine GK-kabinett.

Fikk svar fra en butikk at nytt element (originalt) vil komme på 16-1700.

De sa også at det gamle elementet var 8ohm 300W.

Det jeg vurderer er å kjøpe Eminence Basslite S2012.

Under spesifikasjonene står det til det elementet: "Power Rating** Watts 150W Music Program 300W"

Hva betyr dette?

Bør/må jeg da eventuelt kjøpe to av de Eminence-elementene?

Er det flere høyttalere i den kassa? Da bør du jo erstatte med samme sort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kabinettet er en 2x 12".

Ja,jeg vet at jeg bør ha to like, men de originale er svindyre. Ligger på over 2500 veiledende (jeg får en del rabatter, riktignok, men 1700-ish må jeg regne med).

Jeg kan kjøpe de Eminence Basslite for 7-800 kr stykket.

Er det helt krise om jeg blander ett GK (som også er Eminence) med et Eminence?

Hvis det er veldig dumt å kjøre to ulike, så får jeg heller kjøpe det originale, og dyre, elementet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah. Jeg vet det, men blæææ. Har ikke lyst å bruke SÅ mye penger. :P

Jeg må uansett finne ut om det er ett eller begge som er sprengt. Det sjekka jeg jo ikke SÅ nøye sist.

Det er ikke no stress å spille på kabinettet når det ene elementet er koblet ut?

Koblet bare ut det jeg var sikker på var sprengt, uten å spille på den etterpå for å finne ut om den andre og var sprengt... Smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare spilt med comboforsterkere, så jeg er ikke helt oppdatert på hvor mye det har å si, og hvilken vei det går greit, men tenk på at når du kobler fra det ene elementet i en 212 så vil impedansen forandre seg i kabinettet, så da må du evt justere det på toppen. (Om kabinettet er paralellkoblet vil impedansen dobles, om det er seriekoblet...ja da vil du ikke få lyd, og du vil ikke ha noen last på forsterkeren, med mindre du kobler om det andre elementet også, isåfall vil impedansen halveres).

Ergo, så lenge du justerer impedansen på toppen og sørger for at det siste elementet faktisk er tilkoblet er det ikke noe stress å spille på kabinettet med bare ett element nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.