Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Se hva jeg fikk i posten!


Gnome

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må bare få kommentere pedalbrett generelt(og sikkert terge på meg 98% på forumet her): Dette er noe av det mest harry jeg ser hos gitarister:) Klarer dere dere ikke uten all verdens effekter så kan dere legge igjen litt penger hos en gitarlærer istedet:)

Vet du hva jeg liker med å ha det pedalbrettet og effektprosessoren min? Allsidigheten ved det.

Jeg spiller i mange sammenhenger. Mye tensing (veldig mye tensing), jeg er sessiongitarist i et metalband, jeg er muligens på veit mot en Toto-tribute og jeg har fått spørsmål om jeg joiner å starte en Bjørn Eidsvåg-tribute.

Tror du jeg kan få alle de gitarlydene jeg trenger med bare Engl'en min? Eller tror du Angus Young noensinne hadde klart å komme i nærheten av kanskje tenke på å kunne gjennskape en halv Toto-låt med gitartonen hans?

neh...

Derfor har jeg pedalbrettet og effektene mine, slik at jeg uansett hvor ejg kommer kan tune meg inn til å få en gitartone som er lik nok til at det låter sånn passe autentisk/kult.

Du må gjerne covre Pride av U2 med en Marshalltopp og en SG, men ikke forvent noen applaus fra meg...

Hehe, angret nesten med en gang jeg skrev den. Hadde en litt dårlig start på dagen sjø og hadde lyst til å provosere litt. Var ikke meningen å disse deg personlig. Men lenge leve Angus, Malcolm og Petter + meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid tenkt at man bruker de effektene man trenger.

Det er bare tåpelig å skrytte av at "jeg bruker bare gitaren rett inn i ampen

alle de som bruker effekter er dumme æda bæda".

Vis man trenger masse effekter og får den lyden man liker med det,

så for guds skyld, løp og kjøp.

Men vis man ikke trenger effektene så blir det like tåpelig og

kaste bort penger på det og'.

Jeg bruker litte effekter, fordi jeg rett og slett ikke liker dem.

Men om andre mener noe annet, så får de gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metall, Toto og Bjørn Eidsvåg! :blink:

Jessda, en hører på mye rart :)

Den har eg og! Wohoo, eg har ein pedal som Gnome også har!!

(H)

Min er modifiser i huet og rævva da, under halvparten av komponentene er stock :P Låter litt mer hifi enn en stock Dynacomp. Jeg liker ikke at den farger tonen så mye :) Husker ikke hvor jeg kjøpte mod'en i farten, har tegningene på den liggende her et sted.

Min lyser nemlig grønt

:D

Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til -- får du strømkablene unna patchkablene...? Hvordan gjør du det i så tilfelle?

Strømkabler som fører 230v AC er iallefall rimelig langt unna patchekablene. En Rocktron Powerstation som står i racket gir fra seg 9vAC som går inn i CAE'n, som videre går inn i en likeretterboks og deretter distribueres til pedalene.

Det totale DC strømforbruket på pedalbrettet er kanskje maks 40mA på en god dag, noe som ikke skulle ha for stor innvirkening. Dessuten blir DC filtrert ut overalt som hva som eventuellt skulle hoppe over av støy forsvinner.

Er ikke så farlig med 9vDC og lyd ved siden av hverandre, spesiellt ikke når lydkablene er skjerma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update:

Legger ut no bilder her jeg, av hva jeg spiller på for tiden. Riggen har nå ingen mangler (altså, alt funker og det jeg vil ha av funksjonalitet har jeg, og det funker og). Skulle gjerne hatt mer med vere veit...

Derre er da sånn jeg pleier å sette opp riggen når jeg spiller live:

CIMG3270_640x480.jpg

CIMG3263_640x480.jpg

CIMG3276_640x480.jpg

Mer kan sees her :)

Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til -- får du strømkablene unna patchkablene...? Hvordan gjør du det i så tilfelle?

Strømkabler som fører 230v AC er iallefall rimelig langt unna patchekablene. En Rocktron Powerstation som står i racket gir fra seg 9vAC som går inn i CAE'n, som videre går inn i en likeretterboks og deretter distribueres til pedalene.

Det totale DC strømforbruket på pedalbrettet er kanskje maks 40mA på en god dag, noe som ikke skulle ha for stor innvirkening. Dessuten blir DC filtrert ut overalt som hva som eventuellt skulle hoppe over av støy forsvinner.

Er ikke så farlig med 9vDC og lyd ved siden av hverandre, spesiellt ikke når lydkablene er skjerma.

Ah, slik ja. Takker for utfyllende svar! Og ja, sinnsykt fettnice setup nå da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.