Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

GITARGALLERI


Thomas

Anbefalte innlegg

Har ingen erfaring med dem i real-life, men ut fra uttalige Vai sanger så ville nok min konklusjon være at den egner seg best til soloer. Akkurat det med tynn lyd er noe jeg faktisk har tenkt en del på i det siste. Evo har nesten alltid vært idealet mitt, men nå i det siste har jeg begynt å bli litt itvil.

Det er vel i hovedsak Evo's som helt setup jeg er litt itvil på. Syns at Evo låter altfor tynt og lite fyldig til å være en alsidig neck p-u. Det er vel egentlig alsidighet som jeg syns disse p-u tilsynelatende mangler.

Men men, som sagt ikke noe real-life experience, og alt dett er vel egnetlig spekulasjoner.. Selve lyden har jo en god del å si på hvilken amp du kjører gitaren gjennom etc. Evo's og Legacy står vel fortsatt øverst på lista om jeg vant 1 mill i lotto ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 710
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja :)

Jeg må bare skrive det fort . haha ..

Har du sett han på vai-forumet som har kopiert ALT utstyret til Vai? haha .. En polsk kar som har lagd cheap-ass kopier av EVO , han har tilogmed skrevet på EVO og KONX og alle de der :P haha .. og så har han kopiert legacy og noe mer greier ,. hahahahahha..

Han spilte helt jævli i tillegg..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på vilje har han om ikke annet... :|

Evolution må du bare skaffe deg, Integrum. Funker fint de. Tynn lyd er vel å ta kraftig i, men det finnes 'fetere' humbuckere hvis det er ønskelig.

http://www.geocities.com/theeuphor/Bilder/...JemRBCustom.jpg

Dette er en rockegitar med tremolo. Knapt mer å si om den saken...

For de som liker info:

Ibanez Jem7RB '88 modell.

- Lind kropp.

- Lønn hals m/rosentre gripebrett.

- DiMarzio Air Norton og Tone Zone humbuckere UniversalJems

- Fender CustomShop '54 singlecoil.

- Edge tremolo. Delehandel

Lakken er ikke original, gitaren har fått en 'swirl'-finish. Fargene brukt er inspirert fra andre Jem modeller. Lillafargen er å finne i PMC (Purple Multi Color), grønnfargen er fra GMC (Green Multi Color), det gule er den samme som i DY (Desert Yellow). Swirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anng. karen fra Polan, så må si meg enig meg Netrom og Euphor her. (Selv om det er off topic).

Ikke alle har det like enkelt som vi er fant til. Etter 3,5 år i Riga (som kan sammenlignes med Polen når det gjelder livstil og kjøpekraft etc.) hvor jeg har lært og kjenne lokalbefolkningen ganske bra, synes jeg ikke dere skal rakke ned på folk sånn uten videre. Dette er for det første mennesker som ikke har det så veldig lett, en gjennomsnittling årslønn er vel ca. det samme som mange her får i lommepenger av mor og far, og kansje ikke det en gang, så at han har fått til det han har, skal han ha all ære for. Så, når en kar som dette går ut med slik informasjon, kan dere "bite dere i ræva" på at han kan spille... vær trygg. Og hva er galt med Vai som forbilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke mulighet til å legge ut mine egne bilder av gitarene mine, men jeg låner bilder...

lpst_eb.jpg

Min deilige Gibson Les Paul Studio, selvfølgelig i svart m/krom-deler, fra 1995. Den heter Raven, fordi den er svart og etterhvert litt skabbete.

IOWFull%20front.jpg

Min nesten ubrukelige Hagström Model 15 (tror jeg), fra 50-tallet, kjøpt på auksjon for 350,-. Den har minst 8mm action v/12. bånd, men den låter skikkelig kult og gammelt selv med helt nye strenger. Den heter Sven, fordi den er svensk og trengte et teit navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njah... er egentlig ikke sikker på om den er verd å bruke så mye penger på. Hadde vært gøy om den var i god stand, men jeg tror ubrukeligheten har stor innvirkning på lyden. En kompis klarte forresten å spille Pink Floyds "Hey You" på den, den låta går ganske høyt oppe på halsen. Jeg trodde det var umulig å spille så avansert så høyt... menmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gjorde bare et poeng av at han har gjort en 100% kopi av en jem , for så å legge det ut på vai-forumet .. Tror ikke de i Ibanez er så glad i kopi-gitarer som det. . (jem er en av de mest kopierte gitarene i verden) ..

Det at han drømmer osv det skjønner jeg . Ser ikke ut til at han har det så veldig kult .. Men at han kommer til å spille som Vai tviler jeg på , men men..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goggen, det var ikke meningen å rakke ned på han pga. hva han er eller hvor han kommer fra. Poenget var bare at fyren virket en smule ivrig etter å kopiere Vai til punkt og prikke. Han virket som en sånn type som kunne skifte navn til Steve og finne seg ei dame som heter Pia liksom.. det ble litt komisk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.