Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tunes


nettrom

Anbefalte innlegg

Men den ohm greia skjønte jeg ikke helt...

Altså 2 stk 8ohm høyttalere + 2 stk 4 ohms høyttalere (mitt oppsett), hvor mange ohm blir det egentlig på hver kanal på min Powermikser..?

Hvis alle kobles i parallell:

Generell formel: 1/R_tot = 1/R_1 + 1/R_2 … 1/R_n

1/R_tot = 1/R_1 + 1/R_2 + 1/R_3 + 1/R_4 = 1/8 + 1/8 + 1/4 + 1/4 = 1/4 + 2/4 = 3/4 => 4/3 = 1,33333…ohm.

Med forbehold om at jeg ikke kan resistansutregning før jeg har fått dagens første kaffe. hucker kan sikkert korrigere meg om jeg er på bærtur.

For øvrig legger jeg merke til at de kan svare på spørsmål om gitarer, men er fullstendig tyst når det kommer til diskusjonen om koblingen til Sound1. Hmmjaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis alle kobles i parallell:

Generell formel: 1/R_tot = 1/R_1 + 1/R_2 … 1/R_n

1/R_tot = 1/R_1 + 1/R_2 + 1/R_3 + 1/R_4 = 1/8 + 1/8 + 1/4 + 1/4 = 1/4 + 2/4 = 3/4 => 4/3 = 1,33333…ohm.

Hei igjen nettrom

Mener du at det blir 1,33ohm pr. kanal eller er det begge kanalene tilsammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunes og Sound1 var visst heller lite interesserte i å svare på mailene mine, nå har jeg sendt ut mailer til de fleste av annonsørene i bladet, skal bli spennende å se hva som skjer. Slik jeg ser det er det nå to realistiske utfall;

-jeg får ikke noe særlig respons på denne, hele bransjen er pill råtten – jeg kommer i tilfelle fra nå av ikke til å kjøpe så mye som et plekter her i landet

-Sound1s salgsteknikker er tvilsomme, Tunes er for glossy til å tenne opp i peisen med.

Håper på det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunes og Sound1 var visst heller lite interesserte i å svare på mailene mine, nå har jeg sendt ut mailer til de fleste av annonsørene i bladet, skal bli spennende å se hva som skjer.

Flott at du kjører det videre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en hyggelig mail fra en i Kick Music, fra den kanten kommer det i alle fall ikke til å bli flere annonser i Tunes. Kan også legge til at synet hans på uavhengighet og slikt var særs fornuftig, betryggende lesning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som dere har noen agresive kritikere.

Fulgte linken inn på GN og jeg tror at snittalderen der må være ca 10år.

Det virker som om hele forumet dreier seg om å rakke ned på hverandre, kalle hverandre, prate masse dritt om div. musikkutstyr. Et generelt ganske negativt forum, men det er jo gitarister... Smile

Men... ikke la dere påvirke av disse småguttene. De hadde det sikkert tangt i oppveksten Smile

Thomas er administrator på Gitar Norge...er han redd for a det skal dukke opp et konkurrerende forum.. Smile

Hvem eier GitarNorge og hvordan er driftsforholdet der??

Kan dette virkelig tas seriøst?

Vet du hvor mange selskaper Røkke eier...?

Hvor mange selskaper eier Reitan familien... regner med at du ikke handler på noen av de butikkene siden de eier flere av dem....

...så dumt.. ('Very Happy')

BTW - Tunes - et bra blad!

Hilsen en ikke gitarist" Very Happy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.