Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tunes


nettrom

Anbefalte innlegg

Forkledd reklame-blekke som utgir seg for å være "Norges nyeste musikkmagasin (og det største...)"

Fantastisk at folk går på dette.

Sjekk hvem som eier domenet www.tunes.no (Marios Musikk, Harstad/Sound1) <_<

Å forlede "leserne" til å tro at dette er uavhengig journalistikk er langt over grensen!

Dette er ene og alene en annonse-blekke, som de håper at folk i tusentalls skal "abonnere" på!!

Hvem betaler 290,- kr for å få forsendelser med reklame fra Sound1/Marios Musikk & Co?

Når de hevder at de også er det "største" "magasinet", så er vel rimelig villedene, all den tid de bare har pøst ut 20 000 eksemplarer adressert reklame til Sound1,s registrerte web-brukere.

Spør tunes.no om hvor det omtalte gavekortet kan brukes.....

Svaret er nok gitt ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Thomas. Det er kanskje noe dere i redaksjonen kan ta tak i? Dette grenser jo til svindel. Hva med en kort artikkel som forklarer saken?

Om det er svindel eller ikke er det litt vanskelig å si noe om foreløbig, men jeg gjetter på at artikkelen kommer opp omtrentlig litt etter at Jon Arve får nok avstand til eksamenslesningen til at han får sjekket mailen sin, den ligger i alle fall klar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo litt morsomt å bla i Tunes.

Kjipt med nok et blad om musikkutstyr i stedet for musikk. Hovedproblemet var imidlertid skribentene, som holdt et meget lavt journalistisk nivå. Blir som å lese utstyrsanmeldelser på harmony central.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør helt klart få med en kommentar fra sound1/tunes og høre deres side av saken. Hvorfor er det overhode ikke nevnt i bladet at de har forbindelse med sound1?

Endret av jsbach
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektiv lesning, nå er artikkelen ute – god tanke, herr Bach!

Mario Santocono er innehaver av begge firmaene, ref offentlige registre. (link under)

http://www.proff.no/proff/search/roleDetai...ocono&id=312795

På Sound1.no kan man også klikke seg inn på "Om Sound1":

"I 1992 ble Marios Musikk AS stiftet som en overtakelse (videreføring) av Harstad Pianoservice."

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør helt klart få med en kommentar fra sound1/tunes og høre deres side av saken. Hvorfor er det overhode ikke nevnt i bladet at de har forbindelse med sound1?

Har sendt mail til begge parter med link til artikkelen og invitasjon til å komme med informasjon, får se hva de svarer. Om Sound1 har bestemt seg for å gi ut blad er det ikke noe galt i dette, men det er unektelig litt rart at de ikke offentliggjør koblingen.

[...]

Takk! Artikkelen er utvidet litt, samt at jeg rettet et par trykkfeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på marios.no sine diskusjonssider, der sier sier de rett ut at Tunes lages av Marios musikk (diskusjoner -> sound1.no -> tunes).

Litt tynt av dem å ikke nevne det i bladet, selv om det ikke trengs så veldig mye detektivvirksomhet for å finne det ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har kommentert gitarøvelsen ser jeg... hva syntes folk om den? Jeg leste igjennom den fort, men prøvde ikke å spille igjennom riffet han hadde satt opp utifra skalaen, siden jeg satt på dass...

må bare si : veldig behagelig lesestoff når man er på do! Ikke anstrengende i det hele tatt og egentlig ganske bra blad! Det var masse skrivefeil og testen av effektene syntes jeg var latterlig. Virka mer som reklame enn en review... Såvidt jeg husker var alle pedalene betegna som "dritbra". Vet ikke hvorfor, men jeg liker det når anmeldere tar med noen dårlige produkter i tillegg.

Det var ikke så jækla mye reklame i bladet (iforhold til de damebladene jeg ser på med jevne mellomrom) men det som er er faktisk ganske kult å se på! De fleste var jo for gitarer og sånt, som er den største interessen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på marios.no sine diskusjonssider, der sier sier de rett ut at Tunes lages av Marios musikk (diskusjoner -> sound1.no -> tunes).

Litt tynt av dem å ikke nevne det i bladet, selv om det ikke trengs så veldig mye detektivvirksomhet for å finne det ut ;)

Litt usikker på hvordan jeg skal tolke det som står på forumet deres – det som er skrevet er jo bare en kopi av det som skrives om bladet også andre steder. Som sagt, det jeg reagerer på er ikke at Sound1 vil lage blad, det må de da få lov til, men å ta seg betalt for å lage et blad, få inn annonsører og late som om det er uavhengig blir mildt sagt drøyt – det er ikke slikt man tilfeldigvis glemmer å nevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på marios.no sine diskusjonssider, der sier sier de rett ut at Tunes lages av Marios musikk (diskusjoner -> sound1.no -> tunes).

Hæ? De sier da bare at Sound1 betaler for distribusjonen av de første to numrene til de som er registrerte brukere hos sound1.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.