Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tunes


nettrom

Anbefalte innlegg

Hæ? De sier da bare at Sound1 betaler for distribusjonen av de første to numrene til de som er registrerte brukere hos sound1.no?

Men han Sound1 karen som har skrevet innlegget, omtaler hele tiden Tunes som deres produkt

«Dette er en del av grunntanken bak vårt helt nye musikkfaglige bransjemagasin»

«Magasinet vil komme ut 4 ganger i året, og vi i kommer til»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det stemmer, men det er beskrivelsen Tunes-redaksjonen selv har kommet med x antall ganger (på forsiden av nettsiden, på lederplass, på deres eget forum ...), så det virker litt rart om det plutselig skulle være en ansatt på Sound1 som «adopterte» det som en del av sitt innlegg.

Jeg vet ikke hva jeg skal tro om dette, men jeg forventer at jeg i det minste får en oppklaring på mail etter hvert, har ikke fått noe svar ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han Sound1 karen som har skrevet innlegget, omtaler hele tiden Tunes som deres produkt

«Dette er en del av grunntanken bak vårt helt nye musikkfaglige bransjemagasin»

«Magasinet vil komme ut 4 ganger i året, og vi i kommer til»

Ah, det er samme teksten som i lederen i bladet, og også lagt ut på nett, som Thomas nevner. Dermed skilte jeg automatisk det ut som innhold ikke skrevet av noen hos Sound1, men tenkte ikke i forbifarten på at det kan være ukjent informasjon, beklager.

For øvrig intet svar ennå, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jcberg: Er klar over at det står det, men det der er den samme beskrivelsen av bladet som blir brukt flere andre steder – altså er det ikke skrevet spesielt for å legges ut på Sound1s forum. Det merkelige er ikke om Sound1 gir ut blad (selv om det er heller tvilsomt om noen vil gidde å betale for å motta reklame derfra ...), problemet oppstår når de prøver å få det til å fremstå som nøytralt.

Har fortsatt ikke fått noe svar på mailene mine. Forresten, Chiligroup, som står som ansvarlig utgiver for smørja, er et reklamebyrå og beskriver på nettsidene sine verdien av kundemagasiner. Når de videre skriver «i kampen om kundene er det helt avgjørende at ditt firma fremstår som tydelig og unik [sic]», klarer jeg ikke la være å flire litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, spennende lesning det her gitt! Det forundrer meg en smule at Tunes ennå ikke har svart på sitt eget forum, etter over en uke. Virker som om de kan ha blitt svar skyldig, og at dette kun er en reklameblekke fåreklær hersker det vel liten tvil om..

Men for si noe om bladet, må jeg si at jeg syns det ar rimelig interessant. Bli selvsagt lei av uendelige mengder skrivefeil etterhvert, men til å være det første nummeret er det akseptabelt.

Med andre ord, Tunes er et greit nok blad, men jeg betaler ikke penger for et reklameblad. De kan godt få lov til å sende meg reklamebladet deres gratis da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historieløse skribenter i alle fall.

De klarte å tyne ut av seg at Jim Marshall gjorde feil første gangen han bygde kabinett til Pete Townsend. At det liksom var JM som foreslo et 8x12 cab. Det er jo bare piss. Townsend insisterte på et 8x12, JM mente at det ville bli for stort og tungt. PT måtte etterhvert krype til korset og få JM til å dele det i to. Det er ikke et tegn på spesielt bra musikkhistorisk kunnskap når man skriver noe sånt...

Men WTF, ok med gratis lektyre, selv om det blir med det ene nummeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det jeg og, lurer på hvrofor egentlig. Har vel sagt ja til ett eller anna.

Jeg antar at de har vært i adresseregisteret til sound1 eller noe liknende for å finne rette målgruppe. Alle jeg kjenner som har fått bladet er ihvertfall registrert der.

Akkurat det kan jeg bekrefte. Jeg er registrert som kunde hos sound1.no og fikk mail om at alle sound1`s kunder ville få første eksemplaret av Tunes gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artiklene i bladet kan ikke slippe unna å settes i sammenheng med så nært forhold til Marios... Spesielt produkttestene blir litt poengløse som annet en forseggjort reklame. De må ta et klart standpunkt i om de skal være nøytrale! Det blir for tvilsomt med "uavhengige" tester! Hvor mye beng skal ikke jeg gidde å gi om hva de måtte synes om f.eks de produktene som Godlyd er forhandler av?! Så langt er det ikke annet enn en guide for hva de måtte mene om sine egne produkter.

Det som virkelig er lamt å ikke svare på er kritikken av den slurvete påstanden om at de er "Norges største musikkmagasin" når de bare har gitt ut et nr som i de fleste av de 20.000 tilfellene var gratis! Hvor mange som faktisk har betalt for det er noe helt annet. Opplag alene sier ingenting om annet en hvor pengene som burde vært brukt på å heve kvaliteten, ble av!

Som drahjelp ut av startgropa kan kanskje forholdet til Marios være nødvendig, men Tunes må ASAP opp og stå på egne ben for å fungere som annet et "Marios-Magasinet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til meg selv på dette forumet.

Ble oppmerksom på dette forumet gjennom forumet på Tunes hvor Gitar Norge er nevnt noen ganger med link inn hit.

Må si at det var endel spennende lesning i mange artikkler på dette forumet.

Er selv en gammel "skapgitarist" som aldri klarer å la gitaren ligge :-)

Jeg er også en av de som har mottatt Tunes og syntes det var helt greit.

Har ikke gått så veldig i dybden på dette som mange andre, men...jeg la merke til at bla. Kick Music og Imerslund hadde annonser i Tunes.

Er ikke Kick en "fiende" til Marios eller skal de også slå seg sammen..?

Begynte å tenke litt på dette etter å ha studert annonsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat lest gjennom den PA-artikkelen i Tunes.

Ganska bra sak. Plukket opp noen gode tips. Selv en gammel musiker kan altids lære noe.

Men den ohm greia skjønte jeg ikke helt...

Altså 2 stk 8ohm høyttalere + 2 stk 4 ohms høyttalere (mitt oppsett), hvor mange ohm blir det egentlig på hver kanal på min Powermikser..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.