Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

beste gitar merke


Anbefalte innlegg

Jeg vedder lett en hundrings på at INGEN på dette forumet har prøvd så mye som 2 % av alt som finnes på markedet, så å påstå at noe er best blir for meg tåpelig!!

hmmmm, tempting. Antall merker da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ta en tur på nettet og sjekk hvilke gitarer og effekter som finnes på verdensmarkedet pr i dag.

Jeg står fortsatt på at INGEN her har personlig testet 2% av alt som finnes der ute.

Og hvis vi skal prate om alt som HAR vært på markedet, så begrenser det seg vel til 2 PROMILLE!!

Endret av LesPaul68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på de tusenvis av modellene som blir produsert og solgt utelukkende i andre verdensdeler, så er 2% rimelig mange gitarer... :) Liten fare for at hundringsen din ryker.

Og jeg er veldig enig i at dette er et lite hensiktsmessig tema, særlig når det ikke stilles krav til definisjoner eller beskrivelser. Lite å lære for noen og enhver. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på de tusenvis av modellene som blir produsert og solgt utelukkende i andre verdensdeler, så er 2% rimelig mange gitarer... :) Liten fare for at hundringsen din ryker.

Og jeg er veldig enig i at dette er et lite hensiktsmessig tema, særlig når det ikke stilles krav til definisjoner eller beskrivelser. Lite å lære for noen og enhver. :D

PS: Ibanez

Siden jeg ikke er mod, får jeg heller ta med det du glemte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kun si hvilket gitarmerke jeg liker best, av erfaring, som det begynne å bli en del av, og etter testing av de aller fleste gitarmerker man får kjøpt i norske instrumentforetninger.

Jackson er gitaren til mitt bruk for nå iallefall. Knallbra cleanlyd og knallbra vrenglyd i mine ører.

Gibson liker jeg også godt, da spesielt Les Paulen, men den er mer begrenset i sitt bruk enn Jacksonen synes jeg.

Jeg anbefaler alle å sjekke ut noen Jacksongitarer, og da mener jeg USA Select modellene, for de billigere Jacksonene er bare drit. Jackson har et litt dårlig rykte på seg, noe jeg mener er helt feil. Dette er absolutt ikke kun gitarer for metal. Sjekk ut Dinky eller SL2H gitarene til Jackson, disse gruser enhver Stratocaster synes jeg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes personlig at fender er best.

Selv som det og betegne et merke eller en modell som best blir tåpelig

ettersom det kommer helt an på hva man skal spille osv.

Det er mye ovenfra-og-ned holdninger her på forumet, mange som rakker ned

og slenger om seg med dritt om alle som ikke mener det samme som dem.

oeg folk som til ver tid skal være bessevissere og eksperter.

De det gjelder, skjønner sikkert ikke at jeg mener dem en gang, så folk får bare tenke hva de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes b.c. rich er ypperlige hvertfall som begynnergitar... og etter man virkelig har blitt bitt av gitarbasillen så synes jeg esp/ltd rocker mest ..rett og slett :) Jeg spiller heavy da..så jeg tar utgangspunkt i det! Grunnen er fordi jeg synes esp/ltd gitarene har et originalt metal-preg over seg og de ser kule ut samtidig som de er sinnsygt digg å spille på! Og lyden er fet også :)

Endret av KaLeVaLa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en gitar er god eller dårlig har i min erfaring veldig lite med merket å gjøre.

Noen av de dårligste gitarene jeg har prøvd har vært fra Fender samtidig som jeg har prøvd rimelige Fendere som har vært jævlig bra. Er da Fender bra eller dårlig?

Har en kompis som har en eksepsjonelt bra Chandler. Han har prøvd alt som er å få tak i og har hatt to Suhr gitarer, men ingen av dem var fullt så vasse som Chandler'en. Er da Chandler bedre enn Suhr?

Eneste Fender jeg noen gang har prøvd som overhode kunne sammenligne seg med Tyler'en jeg fikk fra Magne var en orginal '62. Den var kanskje hakket vassere, men blir Fender bedre enn Tyler av den grunn?

Hendrix, SRV, Gilmour, Clapton, Malmsteen, Blackmore osv osv osv spiller/splite sikkert 100 ganger bedre enn meg og greier/greide seg bra med en Fender, hvorfor skal jeg da ha en Tyler?

Jeg tror man finner bra og dårlige gitarer fra alle merker og i alle prisklasser. Hvis du er fornøyd med fjøla og den inspirerer deg til å spille holder ikke det? Har inntrykk av at det finns nok av de som kjøper seg utstyr som skal være bra og er "riktig" kun for å vise det frem på nettet, men det betyr jo ikke en dritt når du er ute å spiller. Er det så viktig at nettmiljøene "godkjenner" alt utstyret man har kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier Suhr vi... har ikke prøvd de, men har latt meg overbevise. At gitarene er gode er en ting, men det som er vel så viktig er at det er folk bak merket som brenner for det de gjør, og som er villig til å gjøre det lille ekstra som av og til skal til (som for eksempel hvis instrumentet låter urent og må til reperasjon).

Skulle ønske jeg kunne si slikt om Gibson, siden jeg er ute etter en Les Paul, men jeg leste jo dette "sjokkerende" intervjuet, og har lite til overs for dem som bedrift. Det i tillegg til at de har saksøkt PRS av alle. Bavianer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en gitar er god eller dårlig har i min erfaring veldig lite med merket å gjøre.

Noen av de dårligste gitarene jeg har prøvd har vært fra Fender samtidig som jeg har prøvd rimelige Fendere som har vært jævlig bra. Er da Fender bra eller dårlig?

Har en kompis som har en eksepsjonelt bra Chandler. Han har prøvd alt som er å få tak i og har hatt to Suhr gitarer, men ingen av dem var fullt så vasse som Chandler'en. Er da Chandler bedre enn Suhr?

Eneste Fender jeg noen gang har prøvd som overhode kunne sammenligne seg med Tyler'en jeg fikk fra Magne var en orginal '62. Den var kanskje hakket vassere, men blir Fender bedre enn Tyler av den grunn?

Hendrix, SRV, Gilmour, Clapton, Malmsteen, Blackmore osv osv osv spiller/splite sikkert 100 ganger bedre enn meg og greier/greide seg bra med en Fender, hvorfor skal jeg da ha en Tyler?

Jeg tror man finner bra og dårlige gitarer fra alle merker og i alle prisklasser. Hvis du er fornøyd med fjøla og den inspirerer deg til å spille holder ikke det? Har inntrykk av at det finns nok av de som kjøper seg utstyr som skal være bra og er "riktig" kun for å vise det frem på nettet, men det betyr jo ikke en dritt når du er ute å spiller. Er det så viktig at nettmiljøene "godkjenner" alt utstyret man har kjøpt?

+1000

Jeg har hatt tre gitarer av samme byggeren.

2 var ganske ordinære, men den tredje var rett og slett magisk!

Har hatt en haug Fendere, både Amerikanske og Japanmodeller.

Den beste av de var en Japan 80talls 60`s reissue!

Men jeg tror nok man har gode sjanser til å få en knall gitar hvis man velger Tyler, Suhr, Anderson o.l

pga kvalitetskontrollen og at de virkelig bryr seg om gitarene som de sender ut av verkstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.