Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

beste gitar merke


Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har american telecaster, og gibson j45. Disse liker jeg godt, begge to. En dyr gitar trenger ikke å være god bare fordi den er dyr. Jeg leste et intervju av Neil Young, der han fortalte at en av hans favoritt gitarer ( for en periode) var en "kassegitar" som han kjøpte til 50 dollar eller noe slikt. Ganske stilig. Nå skal det jo sies at den karen er litt "spesiell", og at han også har gitarer som er verd sin sum penger. Lurer på hva hans "Old Black" gibson les paul goldtop 1953 mob. er verd? hadde vært stilg og hatt den hjemme i stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mye følelser som styrer om en gitar er god eller ei.

Har prøvd noen Gibson`r. Har også lyst på en slik i LP.

Har også prøvd SG gibson, og den falt ikke i smak. Tungspilt... Om det har noe med at den ikke var helt justert i halsen, og eldgamle strenger er mye mulig årsaken til at jeg ikke likte den...

Har selv en Crafter Les Paul (kopi av Gibson med tynn hals), og den er jeg knallfornøyd med. Lettspilt, knallbra lyd og i det hele tatt en veldig god gitar. Den er ikke veldig dyr heller. Tror jeg gav 3600 for den for noen år siden.

Jeg skal som sakt før eller siden ha en LP fra Gibson, og da vil jeg nok si at det er den beste gitaren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jackson, mest på grunn av jeg har en Jackson og er fornøyd, men har ikke prøvd nok merker til å være en person du må høre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er best er ganske subjektivt, da det finnes så mange bra merker, men dere som nominerer Fender og Gibson... bare gi dere.

å?

Jeg snakker om byggekvalitet, håndarbeid, treverk, elektronikk, osv.--her kan ikke Gibson og Fender måle seg med de aller beste gitarbyggerne. Det sier seg jo nesten selv at masseproduserte 'kommers'-gitarer ikke kan sammenliknes med håndbygde 'boutique'-gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.