Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikk du elsker...


Anbefalte innlegg

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dragonforce, Edguy, Stratovarius og Rhapsody er det mange som hater. Jeg elsker denne typen musikk.

Er også veldig glad i fusion og spesielt Mike Stern og Pat Metheney.

Men helt seriøst, hva er det som er allment akseptert som bra musikk unntatt coldplay og Robbie Williams? Er vel få over 15 år som innrømmer at de liker Britney?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel få over 15 år som innrømmer at de liker Britney?

Hun er jo deilig da :huh:

Jeg liker _spesielt_ godt The Mars Volta, Dave Matthews Band, Pink Floyd, Radiohead (ok computer -->), Dream Theater, Nils Petter Molvær, Boards of Canada, Incubus, Tom Waits, noe Tool, Jaga Jazzist.... Også masse anna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eric johnson har lite fans og er en fantastiks musiker

Det er kanskje ikke meninga at jeg skal kommentere det jeg ikke liker osv. Men jeg må nesten kommentere at jeg er HELT uenig. Fyren er en kul nok gitarist (med dødskjip, ja, jeg synes faktisk det, tone), men sangene hans er DRITKJEDELIGE, stappfulle av teite klisjèer og generelt sett uinteressante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke meninga at jeg skal kommentere det jeg ikke liker osv. Men jeg må nesten kommentere at jeg er HELT uenig. Fyren er en kul nok gitarist (med dødskjip, ja, jeg synes faktisk det, tone), men sangene hans er DRITKJEDELIGE, stappfulle av teite klisjèer og generelt sett uinteressante.

Og hvilke 'klisjéer' er så det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Haltan: At du påstår at Eric Johnsnon har en kjip tone beviser bare at man ikke kan ta det du sier særlig seriøst. Det er nemlig et faktum at Eric Johnson har en av de villere toner som finnes. Mannen er jo petimeter til fingertuppene når det kommer til tone (og spilling forøvrig).

Nå har du bannet i kirka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvilke 'klisjéer' er så det?

Musikken generelt, egentlig. Uansett hvor mye eksotiske akkorder og vendinger (som for all del kan være smakfulle) han benytter seg av synes jeg han har en kjip og pop-ete 50-på-dusinet-sound. Vet ikke hvorfor, egentlig, kanskje har det mye med stemmen å gjøre.. :)

@Haltan: At du påstår at Eric Johnsnon har en kjip tone beviser bare at man ikke kan ta det du sier særlig seriøst. Det er nemlig et faktum at Eric Johnson har en av de villere toner som finnes. Mannen er jo petimeter til fingertuppene når det kommer til tone (og spilling forøvrig).

Nå har du bannet i kirka.

Visst har jeg bannet i kirka, men tone, som alt annet kunstnerisk, er subjektivt. Jeg har forstått at 99 prosent av alle gitarister der ute elsker tonen til Eric Johnson, men det betyr ikke at jeg gjør det. Jeg synes rett og slett at den er kjip. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikken generelt, egentlig. Uansett hvor mye eksotiske akkorder og vendinger (som for all del kan være smakfulle) han benytter seg av synes jeg han har en kjip og pop-ete 50-på-dusinet-sound. Vet ikke hvorfor, egentlig, kanskje har det mye med stemmen å gjøre.. :)

Den er vel grei, men han synger jo bare på omtrent halvparten av låtene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.