Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikk du elsker...


Anbefalte innlegg

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Også morsomt å se at du liker hans første plate best. Fordi den er reknet som den dårligste. Men dette er typisk Dylan, alle har sin egen Dylan favioritt.

Virkelig? Jeg er ikke så bevandret i Dylan-kunnskapen, så vet lite om hva som er mest populært eller ikke. Men pappa er stor Dylan-fan og jeg har vel hørt det meste opp til og med Desire (med unntak av Nashville Skyline og noen få til), men den beste platen for mine ører er den første. Herlig plate!

(The Respatexans er forøvrig et hobby-band til to av brødrene som spiller i Hellbillies. En countryrocka cover mao.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, liker den også. Var en av de første platene jeg kjøpte og bringer alltid fram gode minner. Men jeg tror du kanskje misforstod meg litt. Den er ikke reknes som den dårligste av alle platene til Dylan, men av de akustiske. Dylans akustiske plater er kanskje de beste akustiske platene som er lagd, vertfall de viktigste. Så det holder jo høy standard likevel, men inneholder bare 2 sanger av Dylan. Nemlig "Song To Woody" og "Talkin' New York." Derfor blir det også reknet som et nivå lavere enn de 3 andre akustiske.

Men for å vere sikker: Du er sikker på du ikke mener "The Freewheelin' Bob Dylan." Den andre platen til Dylan, men den første skikkelige platen av Dylan med nesten bare Dylan låter. Mange klassikere som "Blowin' In The Wind," "Master of War" og "A Hard Rain's A-Gonna Fall" for å nevne noen. Den platen er kanskje litt mer vanlig å kalle en favioritt. :)

Endret av Hage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, aja slik ja. Visste ikke at han bare skrev to av sangene på sin første plate, jeg men (hm, det nye forumet mangler en flau smiley!). Misforstå meg rett :P Freewheelin' er ei flott plate det, men hans første plate er min aller største favoritt. :D All misconceptions gone.

Takker for info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du begynner iallefall med å innrømme at den er bedre, det er en start. Jeg starter med den uansett:

Jimi Hendrix - All Along The Watchtower

Dave Matthews Band - All Along The Watchtower

U2 - All Along The Watchtower

Neil Young - Blowin' In The Wind

Sam Cooke - Blowin' In The Wind

Eric Clapton - Knockin On Heaven's Door

Randy Crawford - Knockin On Heaven's Door

Jeff Beck - I Shall Be Released

Bette Midler - I Shall Be Released

Hole - It's All Over Now, Baby Blue

Robyn Hitchcock - It's All Over Now, Baby Blue

Nick Drake - Don't Think Twice, It's All Right

Manfred Mann - The Mighty Quinn (Quinn The Eskimo)

Syns Guns N' Roses - Knockin' on heavens door også kunne vært med der jeg da, men det får vel være mitt problem...

Endret av schpangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Guns N' Roses - Knockin' on heavens door også kunne vært med der jeg da, men det får vel være mitt problem...

Om det er et problem, så får det vel det..

Du kan lage deg en egen liste da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt nevner De nesten bare typiske coverlåter, så den gangen eg hører en bedre versjon av Bob sine viktige sanger som Like A Rolling Stone, Desolation Row, Tangled Up In Blue, Idiot Wind, Shelter From The Storm, Love Sick, Blind Willie McTell osv... Så skal eg heller vere enig med deg.

Rolling stones - Like a rolling stone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.